Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #1 Skrevet 20. desember 2014 Vet jeg burde dra ned på legevakten pga min sykdom. Men jeg sitter å håper det skal gå over, noe som er galskap. Det som holder meg igjen er at drar jeg VET jeg at jeg blir innlagt. Ringer jeg legevakten sender de nok en ambulanse. Dette passer så ekstremt dårlig. Vet ikke hva jeg vil med innlegget. Måtte bare få det ut her jeg sitter oppe på natten og har det vondt. Mannen min har mast på meg i to dager om å kontakte lege. Men er jeg ikke blitt bedre innen klokken ni drar jeg. Anonymous poster hash: 18d4d...491
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #3 Skrevet 20. desember 2014 Nå får jeg garantert pes fra dere her inne hvis jeg skriver det, og det har jeg full forståelse for. Og jeg er også enig i det, hadde det vært mannen min som hadde hatt det slik hadde jeg ringt til legen uten hannes tillatelse. Men mannen min er nok for snill til å gå mot min vilje. Husk det ligger veldig mye bak mine plager som også gjør at jeg har valgt å se det an på tross av slike plager. Det er ikke alltid lett å gå i møte med helsevesenet. Jeg har lett feber, uregelmessig hjerterytme og puls, en del ekstra slag, smerter i brystet som noen ganger stråler og slår ned mot magen, blir kvalm, tungpust, er ør og føler meg uvel. Anonymous poster hash: 18d4d...491
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #5 Skrevet 20. desember 2014 Stråler mest mot skuldre og høyre arm Anonymous poster hash: 18d4d...491
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #6 Skrevet 20. desember 2014 Hva slags sykdom har du? Anonymous poster hash: acafd...588
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #7 Skrevet 20. desember 2014 Jeg er hjertesyk. Og har blant annet venstre grenblokk. Det jeg tror jeg har fått nå er betennelse i hjerteposen, har hatt det tidligere og da opplevde jeg det slik jeg gjør nå. Smertene i brystet bare øker på. Jeg har et barn og vil ikke være på sykehuset i julen. Anonymous poster hash: 18d4d...491
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #8 Skrevet 20. desember 2014 Men i alle dager. Dra på sykehuset nå! Du får sannsynligvis perm på julaften om du legges inn i dag. Og dersom du ikke får det, så er det en god grunn til det. Anonymous poster hash: acafd...588
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #9 Skrevet 20. desember 2014 Slutt å være egoistisk! Det er ikke du som sitter igjen og har det vondt om du dør. Det er din mann og barn. Mener ikke å være stygg altså, tenker nok at du har dine grunner og erfaringer....men får vondt på vegne av din mann og ditt barn. Anonymous poster hash: d810d...79d
Novemberdama Skrevet 20. desember 2014 #10 Skrevet 20. desember 2014 Må si jeg er lite imponert over prioriteringene dine! Du er hjertesyk, har mann og et lite barn og sitter på Bim istede for å oppsøke lege. Enda en som kvalifiserer til årets mamma!
Subwoofer Skrevet 20. desember 2014 #11 Skrevet 20. desember 2014 Er det ikke bedre å være på sykehuset på julaften enn å være død på julaften ? Om du kan dø av dette, da. Ikke vet jeg
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #12 Skrevet 20. desember 2014 Nei noe pris får jeg nok ikke hvis det er grunnlaget. Som sagt er det en hel del som ligger bak. Jeg har vært veldig uheldig i møte med helsevesenet. Og har mer frykt for å oppsøke hjelp enn å være redd for å dø. Når det kommer til slike ting kobler all fornuft ut og jeg styres av frykt og usikkerhet. Tenker ikke rasjonelt i det hele tatt, er redd plagene ikke er reel osv. Hvis dere forstår tannlegeskrekk eller flyskrekk. Så kan min frykt sammenlignes med det. Jeg må bruke tid på å manne meg opp, så derfor ønsker jeg egentlig at mannen min skal ta over styringen. har sagt det til han tidligere at han får lov selv om jeg nekter når vi står i situasjonen. Dette har vi også blitt enig om i samtale terapi. Vet ikke hvorfor han ikke gjør det. Skal ned å vekke han nå å få han til å ringe. Noen ganger hjelper det å skrive om problemene sine. Og neste gang dere svarer til noen som ikke tenker klart. Vær så snill å ton dere ned. Støtte og oppmuntring er bedre enn å være så krass. Er dessverre ikke sykehus her jeg bor så perm blir vanskelig. Anonymous poster hash: 18d4d...491
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #13 Skrevet 20. desember 2014 Jeg kan ikke sette meg inn i hvor vanskelig dette må være for deg. Men jeg kan veldig godt forstå at du ikke vil være på sykehus i julen. Er glad for at du nå tenker fornuftig og vil søke hjelp. Ønsker deg masse god bedring! Håper du får en fin jul tross sykdom og sykehus. Jeg kommer til å tenke på deg i dagene fremover...håper du orker/ønsker å oppdatere oss og fortelle hvordan det går med deg..? God juleklem fra meg <3 Anonymous poster hash: d810d...79d
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #14 Skrevet 20. desember 2014 Jeg tenker som så at det er bedre å bli lagt inn nå, så er det større sjanse for å få permisjon på julaften.. Selv ligger jeg på sykehuset og har gjort det siden forrige fredag. Håper å komme hjem til mandag... Hadde jeg ventet lengre med å kontakte legen, så hadde jeg nok ikke fått kommet hjem til jul.. Håper du har fått hjelp nå! Bedre med en Evt jul på sykehuset, enn å bli så dårlig at du kanskje ikke får flere julehøytider.. God bedring!! Anonymous poster hash: beb6f...cfa
Sint naken biltyv Skrevet 20. desember 2014 #15 Skrevet 20. desember 2014 Men hvis du ikke drar inn kan du dø fra babyen din. Er det bedre å dø enn å kunne måtte tilbringe jul på sykehuset?
Guttaboys Skrevet 20. desember 2014 #16 Skrevet 20. desember 2014 Jeg er hjertesyk. Og har blant annet venstre grenblokk. Det jeg tror jeg har fått nå er betennelse i hjerteposen, har hatt det tidligere og da opplevde jeg det slik jeg gjør nå. Smertene i brystet bare øker på. Jeg har et barn og vil ikke være på sykehuset i julen. Anonymous poster hash: 18d4d...491 Tipper det er bedre å være syk på julaften, enn å være død. Beklager, men dette blir for dumt.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #17 Skrevet 20. desember 2014 At mamma er borte en julaften i barndommen kommer ikke barnet til å huske engang når han/hun vokser til, det som blir husket er de julene du er der (har selv en mamma i helsevesenet så jeg vet hva jeg snakker om). Men om du nå venter for lenge med å oppsøke hjelp kommer barnet ditt aldri til å glemme julen mamma døde, og julen kommer aldri noen gang til å bli det samme igjen fordi det først og fremst blir høytiden som minner om mammas død! Anonymous poster hash: 0feb3...b9e
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 20. desember 2014 #18 Skrevet 20. desember 2014 Du må ringe til lege og det tror du vet selv også. Jeg jobber på en hjerteavdeling og anbefaler deg sterkt å bli undersøkt.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #19 Skrevet 20. desember 2014 Skjønner du er redd, men dette er rett og slett egoistisk av deg! Stakkars mannen og barnet ditt som er redde for deg! Vil du heller være død enn innlagt på julaften? Jeg har selv mistet mammaen min, det verste som har skjedd meg, og håper du klarer å manne deg opp å velge det som er best for henne og familien din. Der er faktisk årsmarkering i dag...... 15 år er gått <3 Savner henne hver dag... Vær så snill, søk hjelp. Anonymous poster hash: 9d841...b16
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #20 Skrevet 20. desember 2014 Hvordan går det med deg, HI? De som ber deg kontakte lege så fort som mulig, de har rett. Og det vet jo du selv også. Det du må gjøre er å akseptere at du har denne skrekken for helsevesenet. Bare aksepter det fullt ut et sekund eller to. Og så spør du deg selv om du vil la denne skrekken få styre livet ditt, om de tidligere erfaringene dine i helsevesenet skal få bestemme over ditt liv. Det tror jeg ikke du vil. Og da må du søke hjelp. Når du søker hjelp i steden for å late som ingenting, da tar du mer kontroll over situasjonen og det blir lettere for deg. Vil tro du er tilknyttet et større sykehus også, da har du kanskje en lege der som kan kontaktes i tillegg? En lege du har tillit til? Er du den samme som hadde hjertesykdom og skrev inn tidligere om hjerteposebetennelse? I så fall husker jeg tråden din fra den gangen og det at du ikke ble tatt på alvor, at du hadde en lang og vanskelig historie i møte med helsevesenet. Da er følelsene du har nå forståelige. Men likevel så har du ikke råd til å la de erfaringene få deg fra å oppsøke hjelp nå når du trenger det. Problemene dine forsvinner ikke av seg selv, du må ha hjelp. Og jo fortere du får hjelp, jo bedre er det. Jeg vil tro at mannen din også er redd og derfor også velger "strutsemetoden" og later som om det ikke er så alvorlig og derfor utsetter å ringe etter hjelp. Jeg håper du har kommet på sykehus og har fått hjelp. Kanskje kommer du hjem igjen til jul. Om du ikke gjør det så er det tross alt bedre å være der enn å ikke få oppleve julen til neste år. Ingen kan erstatte deg i dine barns liv uansett om du er syk eller ikke. Så ta ansvar for ditt eget liv - det er jo det du vil at barna dine skal gjøre for sine liv også. Så vis dem at du gjør det du kan. Du er sterkere enn du føler deg! Så hold troen på deg selv og krev den hjelpen du har krav på og trenger. Håper du oppdaterer når du er i form til det. Ønsker deg god bedring! Anonymous poster hash: 42c85...f89
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2014 #21 Skrevet 21. desember 2014 Hvordan går det,hi? Anonymous poster hash: 099d2...fb8
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2014 #22 Skrevet 24. desember 2014 Jeg tenker også på deg, HI ❤️ Anonymous poster hash: 42c85...f89
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2014 #23 Skrevet 24. desember 2014 Nei noe pris får jeg nok ikke hvis det er grunnlaget. Som sagt er det en hel del som ligger bak. Jeg har vært veldig uheldig i møte med helsevesenet. Og har mer frykt for å oppsøke hjelp enn å være redd for å dø. Når det kommer til slike ting kobler all fornuft ut og jeg styres av frykt og usikkerhet. Tenker ikke rasjonelt i det hele tatt, er redd plagene ikke er reel osv. Hvis dere forstår tannlegeskrekk eller flyskrekk. Så kan min frykt sammenlignes med det. Jeg må bruke tid på å manne meg opp, så derfor ønsker jeg egentlig at mannen min skal ta over styringen. har sagt det til han tidligere at han får lov selv om jeg nekter når vi står i situasjonen. Dette har vi også blitt enig om i samtale terapi. Vet ikke hvorfor han ikke gjør det. Skal ned å vekke han nå å få han til å ringe. Noen ganger hjelper det å skrive om problemene sine. Og neste gang dere svarer til noen som ikke tenker klart. Vær så snill å ton dere ned. Støtte og oppmuntring er bedre enn å være så krass. Er dessverre ikke sykehus her jeg bor så perm blir vanskelig. Anonymous poster hash: 18d4d...491 Jeg må bare simat jeg forstår deg godt, jeg har selv vært endel i kontakt med ansatte på sykehus og har et meget, meget dårlig inntrykk. Så dårlig at jeg har fått sykehusskrekk og ALDRI stoler på leger Anonymous poster hash: 02a01...fdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå