Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #1 Skrevet 19. desember 2014 Jeg har en rett jeg bruker spinatblader til. Spinat er jo så godt. Men jeg aner egentlig ikke hvordan/til hva man bruker det. Har dere litt inspirasjon? Anonymous poster hash: 0aebf...fa4
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #2 Skrevet 19. desember 2014 Rå i salat I skramla egg Som tilbehør, kokes, surres i olje med rosiner og pinjekjernee I suppe, kok en stor potet, litt løk og masse spinat. Tilsett creme fraiche, krydder og mos med stavmikser. Nam! Anonymous poster hash: 47c2d...406
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #3 Skrevet 19. desember 2014 Spinat kan da brukes til alt! Jeg bruker det på pizza, i lasagne, i salater, i brød og i supper og sauser. F.eks. Men det gir jo en gusjen farge, så jeg bruker det ikke de få gangene ting skal se delikat ut Anonymous poster hash: 9df36...13e
ツ Skrevet 20. desember 2014 #4 Skrevet 20. desember 2014 Bruker det til gresk Pai Kjøper ferdig Butterdeig. Freser litt løk i jernpanna, har i litt hvitløk. Så har jeg i spinaten (2-3 poser ferdig vasket), og litt fløte, rømme og ønsket krydder. I en form legger jeg butterdeig først, så har i spinat og det andre, så fetaost i grove biter, deretter butterdeig på toppen Smører med egg før jeg steker det i ovnen! Megagodt!! Søk på "Gresk spinatpai", da får du en del eksempler :-)
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #5 Skrevet 20. desember 2014 - veldig godt i lasagne (fryst) - omelett o.l. (fersk) - endel asiatiske retter (div. Rema-oppskrifter) (fersk) Anonymous poster hash: 62fb2...822
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå