Gå til innhold

Til hva/hvordan bruker dere spinat?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en rett jeg bruker spinatblader til. Spinat er jo så godt. Men jeg aner egentlig ikke hvordan/til hva man bruker det.

 

Har dere litt inspirasjon?:)

 

Anonymous poster hash: 0aebf...fa4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rå i salat

I skramla egg

Som tilbehør, kokes, surres i olje med rosiner og pinjekjernee

I suppe, kok en stor potet, litt løk og masse spinat. Tilsett creme fraiche, krydder og mos med stavmikser. Nam!

 

Anonymous poster hash: 47c2d...406

Skrevet

Spinat kan da brukes til alt! :)

Jeg bruker det på pizza, i lasagne, i salater, i brød og i supper og sauser. F.eks. Men det gir jo en gusjen farge, så jeg bruker det ikke de få gangene ting skal se delikat ut :P



Anonymous poster hash: 9df36...13e
Skrevet

Bruker det til gresk Pai :)

 

Kjøper ferdig Butterdeig.

Freser litt løk i jernpanna, har i litt hvitløk. Så har jeg i spinaten (2-3 poser ferdig vasket), og litt fløte, rømme og ønsket krydder.

 

I en form legger jeg butterdeig først, så har i spinat og det andre, så fetaost i grove biter, deretter butterdeig på toppen :)

Smører med egg før jeg steker det i ovnen! Megagodt!!

Søk på "Gresk spinatpai", da får du en del eksempler :-)

Skrevet

- veldig godt i lasagne (fryst)

- omelett o.l. (fersk)

- endel asiatiske retter (div. Rema-oppskrifter) (fersk)



Anonymous poster hash: 62fb2...822

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...