Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #1 Skrevet 19. desember 2014 Jeg jobber på et stort senter denne julen, og står ganske nært hovedinngangen, hvor det også står 2 stk juleutstillinger. Ved flere anledninger har det kommet turgrupper fra forskjellige barnehager, store bhg, og familiebhg. De titter litt på disse juleutstillingene, også går de litt rundt på senteret en halvtimes - til en times tid før de går igjen. Jeg har enda ikke barn (venter min første i august), så vet absolutt ikke om dette er normalt eller hva man skal kalle det, men jeg må jo si at jeg reagerer, og tviler på at jeg synes dette hadde vært ok om mitt barn ble dratt med på storsenter i barnehagetiden. Ene gruppen møtte også på mamman til ene barnet i gruppa - hun virket ikke til å synes det var noe galt hun da, men endte jo opp med å måtte snike seg bort uten at barnet så det. Så jeg lurer jo da, hva synes dere mødre om dette? Ok, eller ikke? Anonymous poster hash: e1c04...64e
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #2 Skrevet 19. desember 2014 At en gjeng fra barnehagen tar en runde for å re på juleutstillingene i byen i løpet av desember er helt i orden synes jeg. Anonymous poster hash: 05ca6...2bd
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #3 Skrevet 19. desember 2014 Jeg ville ikke likt det om det var noe de gjorde hver uke, men et besøk på et kjøpesenter en gang i året er bare fint. Jeg liker at ungene får sett mye forskjellig og kjøpesenter er en del av mangfoldet. Anonymous poster hash: 6135f...d8f
Himmel og hav Skrevet 19. desember 2014 #4 Skrevet 19. desember 2014 Tur er mer enn ut i skogen. Tur kan også være til museer, togstasjonen, kjøpesenter for å se på nissen osv. I en barnehage jeg jobbet, så gikk barnas favorittur til t-banelinja i nærheten for å vinke når den kjørte forbi, og om de tutet til oss, så var det vill jubel.
skjotta Skrevet 19. desember 2014 #5 Skrevet 19. desember 2014 Rammeplanen sier at vi skal bli kjent med nærmiljøet, og "byen vår" er et veldig vanlig tema i mange barnehager. Forretninger og handel er en stor del av nærmiljø og samfunn og faller derfor rett inn i det vi er forpliktet av loven til å gjøre i barnehagetiden.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #6 Skrevet 20. desember 2014 Skjønner ikke hva problemet er... Anonymous poster hash: a2267...573
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #7 Skrevet 20. desember 2014 Jeg tenkte som hi før jeg fikk barn, men nå ser jeg hva slagt turer de er på i bhg. Litt av alt. Er sånn de lærer. Jeg reagerer heller på foreldre som drar med barna sine på kjøpesenter hver lørdag. Anonymous poster hash: 8e2f9...df7
Gjest 5 andre Skrevet 20. desember 2014 #8 Skrevet 20. desember 2014 Helt greit. Den turen kan barna faktisk ha litt utbytte av. Se og erfare lokalmiljøet mens de er opplagte. Derimot overtrøtte, gråtende unger, som slepes med fra butikk til butikk etter normal leggetid for alderen... Det er mer uforståelig - og det er det overraskende mye av!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #9 Skrevet 20. desember 2014 Så lenge det er en gang, så tenker jeg det er helt greit! Mitt barn er en av dem som går "glipp" av kjøpesenter. Hun er 6 år og jeg tror jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger hun har vært på et kjøpesenter. Så for henne er det spennende og sikkert noe jeg har latt henne gå "glipp" av..... (vi er mye ute i skogen da...) Dette er selvsagt noe vi gjør bevisst da. Ser ingen grunn til at hun som barn skal oppholde seg på kjøpesenter. Jeg blir også helt matt av alle som drar med seg babyer på kjøpesenter og ser ut til å ha god tid. Har dere ikke hørt om RS-viruset folkens? Anonymous poster hash: cc02b...5a2
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #10 Skrevet 20. desember 2014 Min gikk i familiebarnehage med 7 unger. De var på senteret annenhver dag! Ungene ble med i butikken og de lekte utenfor. Så ikke noe galt i det. Var bare småtasser uansett, så skogstur var mer eller mindre uaktuelt og 5/7 satt i vogn Anonymous poster hash: 563ce...99c
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #11 Skrevet 20. desember 2014 Helt ok. Dette er neppe noe de gjør ofte, og i vår barnehage snakker noen av barna fremdeles om da de fikk være med ei som jobber der da hun kjøpte joggesko. Det var ett av årets høydepunkt for dem, og mye læring med penger, farger, betaling, være høflig osv. Anonymous poster hash: 6143f...f0e
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #12 Skrevet 20. desember 2014 Jeg var på et senter i går og stusset over det samme. Vinterkledde barn rundt på senteret i vogner mens de voksne gikk og tastet på hver sin mobil. Ikke noe julenisse eller utstilling, bare et ganske tomt kjøpesenter. Merkelig. Anonymous poster hash: 181ef...51f
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #13 Skrevet 20. desember 2014 Jeg tenkte som hi før jeg fikk barn, men nå ser jeg hva slagt turer de er på i bhg. Litt av alt. Er sånn de lærer. Jeg reagerer heller på foreldre som drar med barna sine på kjøpesenter hver lørdag. Anonymous poster hash: 8e2f9...df7 Hva er galt med det? Vi er på kafe på kjøpesenteret hver lørdag. Ungene syns det er stor stas. Det betyr jo ikke at vi ikke er ute på masse andre aktiviteter resten av uka/helga. Anonymous poster hash: 0a816...658
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #14 Skrevet 20. desember 2014 Reagerer mer på at moren prioriterer å gå på senter enn å være med barnet sitt jeg da..... Anonymous poster hash: 88cb5...339
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #15 Skrevet 20. desember 2014 Reagerer mer på at moren prioriterer å gå på senter enn å være med barnet sitt jeg da..... Anonymous poster hash: 88cb5...339 Du tuller? Jeg gjør unna mest mulig ærender uten å drasse med meg barnet på butikkene. Bruker heller tida hjemme eller utendørs på ettermiddagen isteden for å slite henne ut på et kjøpesenter for å kjøpe julegaver! Anonymous poster hash: 3f2a5...fd3
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #16 Skrevet 20. desember 2014 Reagerer mer på at moren prioriterer å gå på senter enn å være med barnet sitt jeg da..... Anonymous poster hash: 88cb5...339 Lurer på når man kan gå på senteret da når man ikke kan ta barna med eller gå når de er i barnehage .... Anonymous poster hash: a2267...573
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå