Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #1 Skrevet 19. desember 2014 Jeg hadde oppstart på medisin i går og skal i bursdags feiring i morgen. Jeg tar 10mg på morgen å lurer da på om jeg kan nyte alkohol på kvelden i 7-8tiden? Anonymous poster hash: 2fd41...b5f
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #2 Skrevet 19. desember 2014 Man skal ikke drikke alkohol i det hele tatt når man bruker ritalin..Jeg fikk totalt drikkeforbud i flere mnd. Jeg fikk også kjøreforbud i ca 3 uker. Når jeg hadde gått på de noen mnd fikk jeg lov å prøve et glass vin hjemme, bare for å se om jeg tålte det.(Nå skal det sies at jeg drakk før den tid, men sa ikke det til legen min). Ritalin og alkohol sammen forsterker effekten av hverandre. Om du ikke har erfaring med å blande dem ville jeg nok vært veldig forsiktig.. Anonymous poster hash: 94a8c...1db
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #3 Skrevet 19. desember 2014 Man skal ikke drikke alkohol i det hele tatt når man bruker ritalin..Jeg fikk totalt drikkeforbud i flere mnd. Jeg fikk også kjøreforbud i ca 3 uker. Når jeg hadde gått på de noen mnd fikk jeg lov å prøve et glass vin hjemme, bare for å se om jeg tålte det.(Nå skal det sies at jeg drakk før den tid, men sa ikke det til legen min). Ritalin og alkohol sammen forsterker effekten av hverandre. Om du ikke har erfaring med å blande dem ville jeg nok vært veldig forsiktig.. Anonymous poster hash: 94a8c...1db Jeg har ikke fått kjøre forbud og fikk ikke høre noe ang alkohol. Så derfor jeg lurte 😊 Anonymous poster hash: 2fd41...b5f
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #4 Skrevet 19. desember 2014 Man skal ikke drikke alkohol i det hele tatt når man bruker ritalin..Jeg fikk totalt drikkeforbud i flere mnd. Jeg fikk også kjøreforbud i ca 3 uker. Når jeg hadde gått på de noen mnd fikk jeg lov å prøve et glass vin hjemme, bare for å se om jeg tålte det.(Nå skal det sies at jeg drakk før den tid, men sa ikke det til legen min). Ritalin og alkohol sammen forsterker effekten av hverandre. Om du ikke har erfaring med å blande dem ville jeg nok vært veldig forsiktig.. Anonymous poster hash: 94a8c...1db Jeg har ikke fått kjøre forbud og fikk ikke høre noe ang alkohol. Så derfor jeg lurte Anonymous poster hash: 2fd41...b5f Ok, det var merkelig..Disse tingene er jo ganske viktige, så det er rart at behandler ikke har nevnt noe om det. "Min" psykiater var veldig opptatt av dette da det rett og slett kan være farlig. Når har du neste time hos legen? Jeg var ganske ofte i begynnelsen da det er viktig med oppfølging. Det er ikke alle som tåler sånne medisiner. Og må si det er ganske spenstig av deg å drikke allerede Anonymous poster hash: 94a8c...1db
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #5 Skrevet 19. desember 2014 Han ringer meg i mellomjula så skal æ tilbake den 6 januar Anonymous poster hash: 2fd41...b5f
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #6 Skrevet 20. desember 2014 Fikk heller ikke kjøreforbud eller drikkeforbud men alkohol er ikke anbefalt nei. Hender at jeg tar meg 1-2 glass vin men har ikke drukket mer en kveld siden jeg begynte med Ritalin, syns at det er et helt greit offer. Har ikke behov for festing lenger. Vil ikke anbefale å røre alkohol når man nettopp har begynt på Ritalin, og i hvertfall ikke på fest, du vet ikke hvordan du vil tåle alkohol. Er bedre å ha trappet opp helt ferdig og så teste et glass hjemme og ikke alene. Om du MÅ ha alkohol i blant, og uansett ikke drikk mye. Anonymous poster hash: d5429...47a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå