Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #1 Skrevet 19. desember 2014 Dette er 3 året meg og faren er fra hverandre. Her er det blitt sånn at første året ga ikke faren med gaver så de hadde "julaften" før jul. I fjor sendte Heg med gavene for jeg mener julaften et en dag og det er da de skal få gavene. Er så spent på hva han gjør i år. Hva gjør dere? Anonymous poster hash: 75e99...c9a
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #2 Skrevet 19. desember 2014 Sender med gaver, begge veier. Julaften er julaften, det er da pakkene åpnes, uansett om det er hos mamma eller pappa. Men nå er vi veldig enige da, og har et godt forhold. Anonymous poster hash: 71691...aea
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #3 Skrevet 19. desember 2014 Her sendes ingen gaver til den andre. Hos begge de andre foreldrene åpnes en og en gaver, noe ungene ikke er så glade over. De liker å kunne leke og kose seg med gavene, ikke måtte sitte i timesvis å se andre åpne gaver. Når de først er ferdig err de så trøtte at de sovner, så her er det ungene som ikke vil ha med gaver når de feirer andre steder. De vil gjerne ha med gavene hit, men det vil ikke de andre foreldrene. De feirer julaften en gang til, selv om ungene mener julaftn bare er en dag. Her åpner vi gaver en dag alle er sammen i romjula. Vi feirer ikke julaften på nytt, har en kosedag der vi åpner gaver. I år vil mine åpne gaver hos faren lillejulaften, men det er nok pga at hun ene er så spent på hva hun får. Og jeg vet hun får det hun håper, så jeg håper igrunn de åpner lillejulaften så slipper vi maset. (For hun er helt på tur når det gjelder den gaven, de er vist skikkelig dårlige på å skjule hva de skal gi. Eller hun er veldig glup...) Anonymous poster hash: 05bf2...120
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. desember 2014 #4 Skrevet 19. desember 2014 Når eldste er hos faren feirer vi jul her helga før hun reiser.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #5 Skrevet 19. desember 2014 I år er de eldste hos pappaen, så vi har familiemiddag her imorgen, hvor de åpner gavene herfra.. skulle gjerne sett de bare hadde en kveld, julaften,å åpne. Men vet av erfaring ingen av de fine gavene fra denne siden av familien kommer tilbake hit etter jul.. Anonymous poster hash: 6d06b...561
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #6 Skrevet 19. desember 2014 Dere som feirer før åpner alle gaver eller bare ungene? Hos faren var det bare ungene som åpnet. Anonymous poster hash: 75e99...c9a
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #7 Skrevet 19. desember 2014 Sender med gaver, begge veier. Julaften er julaften, det er da pakkene åpnes, uansett om det er hos mamma eller pappa. Men nå er vi veldig enige da, og har et godt forhold. Anonymous poster hash: 71691...aea Samme her . Kan bli sårt for barna ondet er andre barn som får fra begge sider der for det blir jo fort dobbelt så mye .. Vet det - men unger er unger ... Anonymous poster hash: 9a291...aca
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. desember 2014 #8 Skrevet 19. desember 2014 Bare ungene. Og med ungene mener jeg at broren, hvis far er min mann, får åpne et par for syns skyld
valkyrien Skrevet 19. desember 2014 #9 Skrevet 19. desember 2014 Mannen min er oppvokst med jul på to steder, og vi gjør det fortsatt sånn. Ene året er det julaften hos svigermor og "julaften" hos svigerfar på første juledag, neste år er det omvendt osv.
Appelsinpiken Skrevet 20. desember 2014 #10 Skrevet 20. desember 2014 Sender ikke pakker med nei, da "forsvinner" gavene som hun får fra vår side av familien. Og dette er gjerne ting hun trenger eller ønsker seg her.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #11 Skrevet 20. desember 2014 Kjøper noen ekstra gaver som hun får med seg. Far og fars familie kjøper ikke julegaver til henne så sender jeg ikke med noen så blir hun uten julegaver og må se på at søsken og stesøsken får pakker. Resten av pakkene åpnes her i romjulen. Fra neste år regner jeg med at hun blir her hver jul. Hun kan ikke ha det slik som det er nå. Anonymous poster hash: a5f9f...566
Superdolly Skrevet 20. desember 2014 #12 Skrevet 20. desember 2014 Kjøper noen ekstra gaver som hun får med seg. Far og fars familie kjøper ikke julegaver til henne så sender jeg ikke med noen så blir hun uten julegaver og må se på at søsken og stesøsken får pakker.. Anonymous poster hash: a5f9f...566 Dette er noe av det verste jeg har lest. Stakkars barn! Og for en idiot av en far! Og for en idiotfamilie far har! *freser av sinne*.
Gemini77 Skrevet 20. desember 2014 #13 Skrevet 20. desember 2014 Her har vi "ny" julaften den 26.eller 27. med den barna ikke feiret jul med. Jeg og eksen er veldig gode venner og foreldrene våre er naboer så vi ser hverandre mye i jula men vi vil begge gjerne se ansiktene til våre små når de åpner gavene. Og barna mener de er heldige som får to julaftener så da gjør vi det sånn..
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #14 Skrevet 20. desember 2014 Kjøper noen ekstra gaver som hun får med seg. Far og fars familie kjøper ikke julegaver til henne så sender jeg ikke med noen så blir hun uten julegaver og må se på at søsken og stesøsken får pakker. Resten av pakkene åpnes her i romjulen. Fra neste år regner jeg med at hun blir her hver jul. Hun kan ikke ha det slik som det er nå. Anonymous poster hash: a5f9f...566 Stakkars barn!! Skal hun dit iår? Jeg hadde nektet rett og slett. Hvor gammel er hun? Noe av det verste jeg har lest. Snakk om å få et barn til å føle seg uvelkommen😱 Anonymous poster hash: c5ec5...cb5
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #15 Skrevet 20. desember 2014 Kjøper noen ekstra gaver som hun får med seg. Far og fars familie kjøper ikke julegaver til henne så sender jeg ikke med noen så blir hun uten julegaver og må se på at søsken og stesøsken får pakker.. Anonymous poster hash: a5f9f...566 Dette er noe av det verste jeg har lest. Stakkars barn! Og for en idiot av en far! Og for en idiotfamilie far har! *freser av sinne*. Far, stemor og fars familie er sykelig opptatt av at hun ikke under noen omstendigheter skal få mer enn andre. Så hun får mindre. Jeg har ingen mann eller noe slikt, men i deres hode får hun dobbelt så mye om de også gir henne gaver til jul, bursdag eller tar henne med på sommerferie. Helt utrolig at voksne folk ikke klarer å tenke Anonymous poster hash: a5f9f...566
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #16 Skrevet 20. desember 2014 Kjøper noen ekstra gaver som hun får med seg. Far og fars familie kjøper ikke julegaver til henne så sender jeg ikke med noen så blir hun uten julegaver og må se på at søsken og stesøsken får pakker. Resten av pakkene åpnes her i romjulen. Fra neste år regner jeg med at hun blir her hver jul. Hun kan ikke ha det slik som det er nå. Anonymous poster hash: a5f9f...566 Stakkars barn!! Skal hun dit iår? Jeg hadde nektet rett og slett. Hvor gammel er hun? Noe av det verste jeg har lest. Snakk om å få et barn til å føle seg uvelkommen Anonymous poster hash: c5ec5...cb5 Hun skal dit i år. Hun er veldig glad i sine småsøsken og ønsker å treffe dem, men etter denne julen vil jeg kreve en endring. Hun kan heller få treffe dem i romjulen eller at far kan få ha henne hver nyttårsaften, om han ønsker det. Anonymous poster hash: a5f9f...566
trollemor86 Skrevet 20. desember 2014 #17 Skrevet 20. desember 2014 Da jeg vat liten delte vi julaften i to, grøt hos ene og kvelden hos andre forelder. Alle gavene ble da på samme dag, men med "riktig" familie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå