Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #1 Skrevet 19. desember 2014 Kjøpte på apoteket badeoljen Balneum Hermal (som brukes på barsel her jeg bor) både fordi dama på apoteket anbefalte den til vår sønn på 1 år med atopisk eksem, men også fordi flere jeg kjenner sier at den er bra. Ei venninne sa i dag at hun bruker den på sin datter med atopisk eksem. Jeg så på innholdsfortegnelsen nå og den inneholder jo parfyme og alkohol! Noen her som bruker den på sitt barn med atopisk eksem? Det kan vel ikke være bra? Tror dere at jeg får byttet den på apoteket? Den er ennå uåpnet og har kvitteringen. Har tross alt fått anbefalt noe helt feil. Anonymous poster hash: f693d...861
vetra Skrevet 19. desember 2014 #2 Skrevet 19. desember 2014 Jeg ville ikke tatt sjansen på å bruke den. Min har mye eksem, og dette ville trigget en ny dårlig periode.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #3 Skrevet 20. desember 2014 Høres ikke bra ut men googlet det og det virket som at det er greit. Noen anbefaler det, og en sa at en hudlege hadde anbefalt badeoljen til en unge med atopisk eksem. Men dette i gamle tråder i forumer, finner ikke noe fakta. Andres erfaringer? HI Anonymous poster hash: f693d...861
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #4 Skrevet 20. desember 2014 Jeg brukte denne da jeg var lita og den virka kjempebra:) jeg hadde ekstrem tørr hud og tålte ikke noe parfyme men jeg reagerte aldri på balneum hermal. Anonymous poster hash: 692f4...4c3
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #5 Skrevet 20. desember 2014 Jeg brukte denne da jeg var lita og den virka kjempebra:) jeg hadde ekstrem tørr hud og tålte ikke noe parfyme men jeg reagerte aldri på balneum hermal. Anonymous poster hash: 692f4...4c3 Men hadde du atopisk eksem? **** Andres erfaringer? Anonymous poster hash: f693d...861
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #6 Skrevet 20. desember 2014 Du kan absolutt bruke den. Trenger ikke nødvendigvis reagere på parfyme selv om en har atopisk eksem. God olje som har vært brukt i en årrekke. Alkoholen er som konservering, ikke som uttørrende sprit..... Er også en annen olje som er mye brukt- Aderma exomga. Finnes flerer gode produkter i det merke for de med atopisk eksem. En må nesten bare prøve seg litt frem til hva som passer sin hud best. Anonymous poster hash: d26d6...7fc
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #7 Skrevet 20. desember 2014 Du kan absolutt bruke den. Trenger ikke nødvendigvis reagere på parfyme selv om en har atopisk eksem. God olje som har vært brukt i en årrekke. Alkoholen er som konservering, ikke som uttørrende sprit..... Er også en annen olje som er mye brukt- Aderma exomga. Finnes flerer gode produkter i det merke for de med atopisk eksem. En må nesten bare prøve seg litt frem til hva som passer sin hud best. Anonymous poster hash: d26d6...7fc Har aldri testet parfyme på ungen så vet ikke om han vil reagere på det. Bruker A-derma exomga lotion daglig men skal teste Locobase som er fetere. Har en renseolje fra A-Derma, kan den brukes i badevannet? Var det den du mente? Anonymous poster hash: f693d...861
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2014 #8 Skrevet 20. desember 2014 Dødehavsalt er best. Jeg har brukt det på større barn, med stort hell. Anonymous poster hash: ce839...a69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå