Gå til innhold

Tror deres barn på julenissen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør mine😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, begge 2 😊 nabogutten også og han er snart 9 😊

Skrevet

Ja, han er bare 3 år, så regner med han kommer til å gjøre det en stund enda. ;)

Anonymous poster hash: 951b3...025
Skrevet

Ja begge 2 :)  De er 7 og 9 1/2 år. Men ikke alle vennene deres så det kan se skummelt ut fremover :o

Skrevet

Ja. 6 og 3

Anonymous poster hash: 0fca6...6ac

Skrevet

Eldstemann her (snart 9), tror fremdeles på julenissen. Har vært sikker på at han kom til å avsløre bestefaren 3 år på rad, men neida! Har ikke hjerte til å fortelle han det, håper nesten han finner ut av det i år, hehe :) 

Anonymous poster hash: 2db83...3c0
Skrevet

Åtte åringen vår er usikker. Når vi prater nå tror hun ikke, men når julstrømpen er mirakuløst fylt er hun en troende ;)

Skrevet

Seksåringen vår skjønte at nissen ikke var nissen i 4-5årsalderen. MEN hun liker konseptet nisse!

Anonymous poster hash: 7531a...4e7
Skrevet

Min er 5 år og tror på nissen. Og for noen dager siden fikk han brev i posten som svar på ønskelisten han hadde sendt. Det gjorde nok ikke at han tror noe mindre på nissen :nissegutt:

Anonymous poster hash: 068b0...f4e
Skrevet

Ho på 4,5 tror genuint på nissen, tror jeg. Ho på 7 vil tro på nissen, men veit nok inderst inne at han ikke finnes.

Anonymous poster hash: 310ed...8f0
Skrevet

Min sluttet å tro på nissen i 5 års alderen.

Men det magiske med nissen og julen har vi bevart og han er 10 år nå. Jeg har klart å holde på magien rundt julen. Han ler av og til godt av meg ,men innerst inne ligger barnetroen :D

Anonymous poster hash: 4c957...76b

Skrevet

4 åringen tror på nissen.  Men han ødela dessverre gleden for endel i barnehagen i dag når han klarte å avsløre at nissen som luska utenfor vinduet ikke var den ekte nissen, men en av de ansatte. 

Anonymous poster hash: 806ff...33d
Skrevet

Nei, vi har aldri påstått at nissen finnes.

Skrevet

Er litt usikker egentlig. Som 3-åring og 4-åring trodde hun ikke.. Så trodde ikke hun hadde begynt på tro på nissen nå heller men hun påstår det selv. "jo JEG tror på julenissen" kan hun si.. Åja sier jeg. Og så "ja for julenissen kom jo i fjor! Men det var jo bare xx som hadde kledd seg ut" hun sier hun tror men at hun vet det bare er noen som kler seg ut? Jaja samme det.. Hun får tro hva hun vil:) hun er 5

Skrevet

Min på snart 9 kom og fortalte meg her en dag at nissen ikke finnes, hun hadde avslørt det på grunn av flere ting..Men så kom hun nå for noen dager siden og fortalte meg at hun trodde litt på nissen allikevel, men hun trodde det snart kom til å gå over ;)

Så hun vet at nissen ikke finnes, men hun har veldig gjerne lyst å tro på han, så hun velger å gi han litt mer tid :P

Skrevet

3 åringen tror, 7, 9 og 12 åringene tror ikke, men spiller med når julestrømpene henger velfylte.

Anonymous poster hash: 459e5...502

Skrevet

Nei, det er det mange år siden de gjorde, men både 7 og 9 åringen leker at de tror innimellom.

Anonymous poster hash: 803ed...8b9

Skrevet

Han har egentlig aldri trodd, og vi har ikke prøvd å fø han til å tro på julenissen. Er uansett vanskelig når vi kommer fra to land med forskjellige representasjoner av julenissen og bor i et tredje med nok en versjon. Santa Claus, julenissen og Samichlaus ligner, men er nokså forskjellige både ift utseende og hvordan de ter seg.

Vi ha snakket om St. Nicolas og han er fornøyd med tanken om at julenissen er en fin historie basert på en helgens liv. Han digger å se folk som er utkledd som julenissen, men føler ikke behovet for tro på det. Det er magisk nok i seg selv,.

Han har erklært at han blir julenissen vår i år, ser frem til en 6 år gammel gutt med skjegg som tar seg av gaveutdeling. ;)

Anonymous poster hash: 4f645...c30

Gjest Antarctica
Skrevet

Har aldri prøvd å lære dem opp til å tro på Nissen, jeg trodde ikke på den selv heller da jeg var liten. Men åtteåringen har en logisk inngang til det. Han mener at selv om de nissene vi møter på juletrefesten bare er utkledde voksne, kan vi jo ikke utelukke at det finnes andre nisser. Amalies jul, Jul i Blåfjell, Pakten osv har nok bidratt her.

Skrevet

Hun eldste på ni fortalte jeg til, rett før hun begynte på skolen at nissen og tannfeen ikke finnes. Det tok hun fint. Hun hadde trodd på dem til da. Tenkte at når hun begynner på skolen får hun nok "slengt i trynet" fra eldre barn dette. Det er tross alt bedre det kommer fra meg...

Anonymous poster hash: b21da...77b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...