Gå til innhold

Hva ville du gjort ang prevensjon ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte ta ut p stav pga konstante blødninger

Hva skal jeg velge av disse :

- Cerazette

- kobberspiral

- hormon spiral

Har ikke andre alternativer

Anonymous poster hash: 617cf...e2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal begynne med cerazette etter fødsel. Jeg hadde samme opplevelse som deg med hormonspiral så det er utelukket å prøve igjen.

Anonymous poster hash: 00cbd...95a

Skrevet

Takk for svar

Men har hørt at Cerazette og p stav er lik ang virkning og blødning ??

Skrevet

Cerazette er vel mye de samme hormonene som p-stav, så kan være du opplever det samme igjen... Men du kan jo prøve en 3 måneders tid og se :)

Jeg blir et hormontroll, så gikk for kobberspiral, og er kjempefornøyd. Litt ryggsmerter (de bare minner meg på at jeg må trene :P ), og litt sterkere mensblødninger (som jeg tar Cyclokapron for uten problemer) er det eneste. Billig er den og ;)

Anonymous poster hash: 6a47a...890
Skrevet

Hormonspiral! Har for 4. gang nå :)

Småblødninger første halvår må man ofte regne med... Hadde d i 2 av 4 ganger. Men så forsvant ALT som heter blødninger.. :D

Anonymous poster hash: 48f0e...9f5

Skrevet

Hvor mye koster kobberspiralen ?

Hormonspiralen?

Jeg HATER prevensjon merker jeg

NÅR SKAL MANNFOLKA slite ??!!

Skrevet

Takk for svar forresten 😊😊

Skrevet

Tror kobberspiralen koster 150,-, hormonspiralen koster vel litt over 1000,-? Så kommer legetimen i tillegg.

Anonymous poster hash: 6a47a...890
Skrevet

Jeg bet ca 1000,- for kobberspiral. Er veldig fornøyd. Mer blødning, ja, men ikke mer vondt.

Anonymous poster hash: b2ce9...2e8
Skrevet

Takk for svar

Får vell bare sterilisere meg

Skrevet

Jeg hadde kobberspiral, men måtte fjerne den. Jeg blødde helt ville mengder. Hadde noen dager jeg nesten ikke turte å gå ut, for blødde gjennom alt. Og slet i 1-2 uker etterpå at jeg var så sliten grunnet alt blodtapet.

Her og reagerer jeg på alt omtrent, holder på å bli gal. Brukte p-ring en stund, og det funket supert. Så skulle jeg prøve igjen, og plutselig så jeg verre ut enn den verste kvise tenåring. Jeg som aldri har kviser, hadde det ikke i tenårene heller.

Anonymous poster hash: ddb07...96c
Skrevet

Jeg tror både cerazette, p-stav og hormonspiral inneholder omtrent samme mengde hormoner. Jeg tåler de ikke, småblødninger, migrene og humørtroll.

Mamma ble gravid to gangen med kobberspiral, ene gangen utenfor livmor og andre gangen resulterte i broren min. Hos søsteren min vandret spiralen og gav veldige smerter, jeg tør ikke prøve jeg...

Så jeg fikk de barna jeg skulle ha på rappen, 4 barn på 7,5 år, også steriliserte jeg meg.

Anonymous poster hash: 823ec...064

Skrevet

Så då må jeg velge mellom baby eller mensen ?

Eller kondom ?

Jeg er gift og vil jo ha sex

Skrevet

Jeg tror både cerazette, p-stav og hormonspiral inneholder omtrent samme mengde hormoner. Jeg tåler de ikke, småblødninger, migrene og humørtroll.

Mamma ble gravid to gangen med kobberspiral, ene gangen utenfor livmor og andre gangen resulterte i broren min. Hos søsteren min vandret spiralen og gav veldige smerter, jeg tør ikke prøve jeg...

Så jeg fikk de barna jeg skulle ha på rappen, 4 barn på 7,5 år, også steriliserte jeg meg.

Anonymous poster hash: 823ec...064

Stakkars søsteren din 😯😕

Artig ang broren din då hihi 💜💖

Skrevet

Jeg valgte hormonspiral og angrer på det. Har ikke mensen lenger og det er jo herlig 😊 MEN, jeg er blitt et kvisemonster 😔

Aldri vært plaget med kviser før. Så jeg venter på å få fjernet spiralen og går tilbake til p piller.

Anonymous poster hash: 82e48...a84

Skrevet

Jeg valgte hormonspiral og angrer på det. Har ikke mensen lenger og det er jo herlig 😊 MEN, jeg er blitt et kvisemonster 😔

Aldri vært plaget med kviser før. Så jeg venter på å få fjernet spiralen og går tilbake til p piller.

Anonymous poster hash: 82e48...a84

Jeg kan ikke bruke p pille

Lykke til

Hi

Skrevet

Har du/dere de barna dere skal ha? Brukte alle slags prevensjonstyper før. Blødninger, depresjon osv osv. før jeg ble gravid med nr hoppet vi av i svingen. Hadde mye og ofte sex-ble ikke gravid. Merket når jeg hadde eggløsning og han kom inni meg-ble gravid. Etter dette gjorde vi det samme igjen og fikk etter hvert nr (og planlagt). Etter denne fødselen brukte vi kondom og han steriliserte seg når hun var et per mnd. Det er det BESTE som har skjedd, absolutt å anbefale;) Masse dritt vi damer må slite med og unødvendig når et enkelt inngrep kan løse det for alltid hehe.

Anonymous poster hash: 11712...e54
Skrevet

Han vil ikke kappe strengen

Vi har 3 barn....

Skrevet

Har du/dere de barna dere skal ha? Brukte alle slags prevensjonstyper før. Blødninger, depresjon osv osv. før jeg ble gravid med nr hoppet vi av i svingen. Hadde mye og ofte sex-ble ikke gravid. Merket når jeg hadde eggløsning og han kom inni meg-ble gravid. Etter dette gjorde vi det samme igjen og fikk etter hvert nr (og planlagt). Etter denne fødselen brukte vi kondom og han steriliserte seg når hun var et per mnd. Det er det BESTE som har skjedd, absolutt å anbefale;) Masse dritt vi damer må slite med og unødvendig når et enkelt inngrep kan løse det for alltid hehe.

Anonymous poster hash: 11712...e54

Enig med deg ang kapping.

Men han vil ikke

Skrevet

Kan ikke få anbefalt P-ringen høyt nok!

Etter en evighet med testing av div. prevensjonsmidler startet jeg med p-ringen og skulle virkelig ønske legen hadde foreslått det tidligere.

Ingen humørsvingninger eller hormonforstyrrelser, bedre sexlyst, perfekt hud og mens som varer i knapt en dag (uten smerter). 

Skrevet

Kan ikke få anbefalt P-ringen høyt nok!

Etter en evighet med testing av div. prevensjonsmidler startet jeg med p-ringen og skulle virkelig ønske legen hadde foreslått det tidligere.

Ingen humørsvingninger eller hormonforstyrrelser, bedre sexlyst, perfekt hud og mens som varer i knapt en dag (uten smerter).

Takk for tips

Men kan ikke bruke den pga har hatt blodpropp

Skrevet

Har prøvd både Cerazette og hormonspiral og begge deler funka dritt for min del hvertfall. Blødninger i hytt og vær, det var ikke noe for meg. Nå har mannen kuttet strengene, så nå er livet bare herlig!:-)

Skrevet

Har prøvd både Cerazette og hormonspiral og begge deler funka dritt for min del hvertfall. Blødninger i hytt og vær, det var ikke noe for meg. Nå har mannen kuttet strengene, så nå er livet bare herlig!:-)

Hvor mange strenger har de ?? Hehe

Dritt ang blødninger 😡😡

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...