Gå til innhold

De "tiggerannonsene" på FINN.no...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har disse annonsene hvor folk ber om hjelp til jul tatt helt av på FINN.no...

Jeg må ærlig innrømme at hver og en av disse ropene om hjelp går litt inn på meg.

Er vel litt ekstra følsom nå som det er jul, muligens.

Har så lyst til å hjelpe dem alle sammen! Jeg har et stort hus som er proppfullt avklær og utstyr vi ikke trenger mer. Jeg har så absolutt muligheten til å hjelpe.

Likevel får jeg en litt dårlig magefølelse av dette her...

Hvordan kan jeg vite at jeg ikke blir lurt trill rundt?

Noen som har gitt noe til noen av de som ber om ting?

Evt noen som kjenner til noen av de som har satt inn annonse?

Anonymous poster hash: 13ee0...ccd Anonymous poster hash: 13ee0...ccd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er i tvil gjør du det heller gjennom en organisasjon som du først sjekker om er seriøs.

Skrevet

Når man ønsker å hjelpe noen på denne måte trur jeg bare man må stole på magefølelsen sin. Og o. Det skulle vise seg at det er feil så har man ikke hjort noe annet enn å hjelpe noen i god tro og forhåpentligvis sitter svindlerne der og føler seg enda litt verre. Hvorfor noen skulle ta i mot klær og utstyr til barn uten at behovet er der skjønner jeg ikke. Penger derimot ville jeg vært forsiktig med å dele ut.

Skrevet

Det har vel skjedd at tingene som er blitt gitt bort i god tro, plutselig har havnet på "til salgs "....

Gi heller til kirkens bymisjon eller andre hjelpeoranisasjoner. Eller til mennesker du VET sliter og som absolutt hadde hatt brukt for klær ol til barna sine.

Anonymous poster hash: 46d96...0d6
Skrevet (endret)

Når man ønsker å hjelpe noen på denne måte trur jeg bare man må stole på magefølelsen sin. Og o. Det skulle vise seg at det er feil så har man ikke hjort noe annet enn å hjelpe noen i god tro og forhåpentligvis sitter svindlerne der og føler seg enda litt verre. Hvorfor noen skulle ta i mot klær og utstyr til barn uten at behovet er der skjønner jeg ikke. Penger derimot ville jeg vært forsiktig med å dele ut.

Skjønner du ikke? Det er for å selge det videre vel? Har hørt om flere tilfeller der ting som er gitt bort, gjerne nesten nye, blir solgt til ganske grei pris på finn.no, og giveren oppdager salgsannonsen. En lite brukt reimadress kan godt selges for 500 kroner.

Endret av MrsRiddick
Skrevet

Skjønner du ikke? Det er for å selge det videre vel? Har hørt om flere tilfeller der ting som er gitt bort, gjerne nesten nye, blir solgt til ganske grei pris på finn.no, og giveren oppdager salgsannonsen. En lite brukt reimadress kan godt selges for 500 kroner.

Det tenkte jeg ikke på en gang! Folk er så sinnsykt utspekulerte. Jeg blir gaaaal...

Skrevet

Hva med å spørre de ansatte i barnehagen?om de vet om noen som kanskje kunne tenke seg å arve klær? :-)

Anonymous poster hash: 56e07...5ab

Skrevet

Gi til organisasjonene, de fordeler der det trengs mest. Tenker da på Fattighuset, Kirkens nødhjelp, hjelp oss å hjelpe osv.

Anonymous poster hash: 80b6c...eca

Skrevet

HI igjen her<br /><br />Takk for svar! Og ja, det var nettopp slike ting som videresalg jeg fryktet.<br />Gir allerede mye til veldedighet, organisasjoner etc. samt til naboer og klassekompiser til barna.<br />Dvs. familier som har det litt trangt økonomisk.<br />Fikk bare så lyst til å hjelpe noen av de på Finn...<br />Men jeg kan ikke "redde" alle, skjønner det:)<br />Blir bare så uvel av tanken på oss som velter oss i sukker og fett og dyre gaver i julen, mens andre<br />snur på hver krone...

Anonymous poster hash: 60501...c37

Skrevet

Ble noe rart med det innlegget der... Beklager. HI

Anonymous poster hash: 60501...c37

Skrevet

Unnskyld meg, men hvilken garanti har man for at de som kommer til kirkens bymisjon og fattighuset ikke også er svindlere som selger videre?

Anonymous poster hash: 5ba01...c4d

Skrevet

Hvor finner man disse annonsene? Hva ligger de under? Er bare nysgjerrig

Anonymous poster hash: a8a49...03d

Skrevet

Ligger under ønskes kjøpt eller gis bort i diverse kategorier.. 

Anonymous poster hash: a66a8...818
Skrevet

Unnskyld meg, men hvilken garanti har man for at de som kommer til kirkens bymisjon og fattighuset ikke også er svindlere som selger videre? Anonymous poster hash: 5ba01...c4d

Store seriøse organisasjoner har regnskapssystemer, revisor og styre.

F.eks. har Kirkens Bymisjon best oversikt over de som sliter mest og de fordeler deretter.

Ikke vær så naive da folkens at dere gir via Finn.no.

Hvem som helst av oss kan jo tigge der.

Gjennom organisert arbeid beholder vi alle verdigheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...