Gå til innhold

ADHD medisin

mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten har gått på samme styrke i ett år... Dere med barn på Ritalin , hvor lenge på samme dose?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er relativt ferske på dette, men legen vår på BUP sa at de ofte så at dosen måtte økes når barnet har gått opp en 5-10 kg fra der de var da forrige dose fikk effekt. I tillegg samsvarte det ofte med barnets vekt. Vår får 50 nå, og er ca 51 kg. Noen kan visst ha samme dose i mange år selv om de vokser, andre må bytte oftere.

Anonymous poster hash: deef4...14c
Skrevet

Min veier ca 31 kilo og er på 18 mg. Gått ned ca 4 kilo på ett år så veide mer da vi startet på medisin

Skrevet

Min veier ca 31 kilo og er på 18 mg. Gått ned ca 4 kilo på ett år så veide mer da vi startet på medisin

Men er dere ikke til kontroller hvor du kan spørre legen om dette? Vår gutt starter i mars og veide da ca 49 kg. Nå veier han 51 kg. Han er kun medisinert med depotkapsel midt på dagen (ca 7.30-15.30), så da er det kun lunsj han ikke spiser så mye av og har derfor normal vektøkning. Vi er til kontroll jevnlig hos lege for å overvåke høyde, vekt, blodtrykk og lignende, og da får vi informasjon om nettopp slike ting som du spør om nå.

Anonymous poster hash: deef4...14c

Skrevet

et barn som går ned 4 kg? det kan umulig være helsigt? var ikke han 8 år?

Anonymous poster hash: f3b80...c6a

Skrevet

Sønnen min begynte på 10 mg. Ett år senere økte vi til 20. Enda ett år senere til 30 og 1.4 år senere til 40mg. Men det er Max dose...

Anonymous poster hash: 34408...b07

Skrevet

Vanlig at barn går ned i vekt

Anonymous poster hash: e748b...d1b

Skrevet

Legen vår har sagt at det er helt naturlig med vektnedgang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...