Gå til innhold

Hva er sannsynligheten for

Anbefalte innlegg

Skrevet

at man blir gravid ved ubeskyttet sex en gang 15 dager etter mens, og man har kjent litt elsmerter i magen før på dagen... Jeg er 40 år...

Anonymous poster hash: fcc4c...58f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er nokk sannsynligheten ganske stor egentlig.

Litt personlig spørsmål kanskje, men kom han inni deg?

Anonymous poster hash: b5dc0...7ab
Skrevet

Det er umulig å si.
Jeg vil si du har truffet eggløsning ganske bra.
Gjennomsnittlig er vel sjansen for å bli gravid dersom man har sex på EL rundt 20%, men hva den er for den enkelte varierer veldig, og fruktbarheten synker med anderen.
Siden du er på et baby-forum regner jeg med at du har barn fra før.
Hvor lenge er det siden, og hvor lett/vanskelig ble du gravid med dem?

Anonymous poster hash: 92883...d05
Skrevet

Ja

Skrevet

Det er umulig å si.

Gjennomsnittlig er vel sjansen for å bli gravid dersom man har sex på EL rundt 20%, men hva den er for den enkelte varierer veldig, og fruktbarheten synker med anderen.

Fikk et barn for 5 år siden, ble lett gravid da...

Skrevet

Ja

Da kan det godt hende at du er gravid, det er dagene før og samme dagen som eggløsning det er høyest risiko for å bli gravid.

Så lenge man har mens er man fruktbar. Etter man er blitt 30 år, blir man mindre fruktbar ved årene.

Hvis du har lett for å bli gravid, vil jeg si at sjansen er ganske stor nå også.

Skrevet

Det er umulig å si.

Da er det nok en god mulighet for det.

Ut fra det du skrev, tolker jeg det dit hend at du ikke ønsker å bli gravid. Beklager dersom jeg tar feil.

Du skriver haller ikke når dette var, men dersom det var i går kveld ville jeg nok ha satset på angre-pillen.

Uansett, masse lykke til

Skrevet

Det er umulig å si.

Ut fra det du skrev, tolker jeg det dit hend at du ikke ønsker å bli gravid. Beklager dersom jeg tar feil.

Du skriver haller ikke når dette var, men dersom det var i går kveld ville jeg nok ha satset på angre-pillen.

Uansett, masse lykke til

Du tolket meg riktig. Føler jeg er litt for gammel til å bli mamma igjen nå. Men tenker at alderen vel gjør at det også skal mer til enn for fem år siden...? Eller er det slik at de som blir lett gravid beholder denne "egenskapen"?  Også tenker jeg at OM jeg har blitt det så har jeg da, og får ta imot det med åpne armer. For sent å angre nå uansett...

Skrevet

Min mor tok i allefall med seg denne egenskapen! Hun fikk meg når hun var 22 år (hun ble gravid på første forsøk) og jeg har 3 små søstre, alle ble hun gravid med på første forsøk. Den minste fikk hun da hun var 41 år! Tror hun har noen form for superkrefter eller noe? Hver gang hun har blitt gravid, har hun blitt det på første forsøk. Hun har blitt gravid 8 ganger. (hun har hatt 4 SA). Så det merkeligste kan skje!  :sjokkert:

Skrevet

Vel, det der med sannsynlighet gidder jeg ikke tenke på. .

Vi har hatt sex 4 ganger i år (I know!!) Og da i sikre perioder - eller såkalt sikre.

Vi hadde sex i begynnelsen av juli og deretter 15 august. Og gjett hvem som er gravid!

Er over 40 forresten.

Anonymous poster hash: 0e52b...e63

Skrevet

Vi har hatt sex 4 ganger i år (I know!!) Og da i sikre perioder - eller såkalt sikre.

Vi hadde sex i begynnelsen av juli og deretter 15 august. Og gjett hvem som er gravid!

Er over 40 forresten.

Oida, du hadde heller ikke så lyst til å bli gravid høres det ut som? Når har man såklat sikre perioder da? Under mensen? El kommer jo 14 dager etter første mens dag. Og venter man til den er over så er man i fruktbar periode da sæden kan leve i en uke omtrent... Kjenner man el kan man kansje vente 3-4 dager og så være trygg?

Skrevet

Min mor tok i allefall med seg denne egenskapen! Hun fikk meg når hun var 22 år (hun ble gravid på første forsøk) og jeg har 3 små søstre, alle ble hun gravid med på første forsøk. Den minste fikk hun da hun var 41 år! Tror hun har noen form for superkrefter eller noe? Hver gang hun har blitt gravid, har hun blitt det på første forsøk. Hun har blitt gravid 8 ganger. (hun har hatt 4 SA). Så det merkeligste kan skje!  :sjokkert:

Ok. Da henger kanskje denne egenskapen i da...

Skrevet

Er over 40 forresten.

Oida, du hadde heller ikke så lyst til å bli gravid høres det ut som? Når har man såklat sikre perioder da? Under mensen? El kommer jo 14 dager etter første mens dag. Og venter man til den er over så er man i fruktbar periode da sæden kan leve i en uke omtrent... Kjenner man el kan man kansje vente 3-4 dager og så være trygg?

Nei, du kan vel si det absolutt ikke var planlagt.

Men når man stoler på "sikre" perioder så får man bare ta ansvar...

Skrevet

Du hadde ubeskyttet sex midt i eggløsningen. 40 år er ingenting. Sansynligheten er ganske stor for at det blir barn av det.

Skrevet

Du hadde ubeskyttet sex midt i eggløsningen. 40 år er ingenting. Sansynligheten er ganske stor for at det blir barn av det.

Det jeg tenker også, selv om alle sier det skal så mye til å bli gravid, spesielt om man er gammel som meg. Tenkte ikke på at jeg var der i syklusen før etterpå... Jaja, det kan jo bli spennende det her:)

Skrevet

Det er umulig å si.

Uansett, masse lykke til

Du tolket meg riktig. Føler jeg er litt for gammel til å bli mamma igjen nå. Men tenker at alderen vel gjør at det også skal mer til enn for fem år siden...? Eller er det slik at de som blir lett gravid beholder denne "egenskapen"?  Også tenker jeg at OM jeg har blitt det så har jeg da, og får ta imot det med åpne armer. For sent å angre nå uansett...

Hei igjen.

Syns ikke du er så gammel.

Jeg venter mitt tredje barn nå, planlagt, og jeg blir 40 ca en måned etter at han kommer

Skrevet

Mener å ha lest at om du har sex på eggløsning så er sjansen for svangerskap 25%

Det er jo ikke bare det at du skal treffe rett dag, du skal også slippe et levedyktig egg (mange egg går til grunne), så skal det være en svømmedyktig og sterk sædcelle, så skal de smelte sammen, så skal det være en god mach, mange sammensmeltede embryo slutter bare å dele seg og blør ut som mens, og til slutt skal spiren feste seg.

Mye som kan gå galt ;) Men mener sjansen er 25%

Anonymous poster hash: bf226...e6a

Skrevet

Alt er relativt ;) Spennende uker for deg iallefall...

Lykke til :)

Ble mor som 40åring selv, anbefalt!! ;)

Anonymous poster hash: b0be1...e92

Skrevet

Æsj asså. I løpet av dagen har jeg jo gått fra å være redd for at jeg har blitt gravid til å håpe det... Nå blir jeg vel nesten skuffa om mensen kommer, for vi kommer ikke til å gå inn for å prøve om det ikke ble noe ved dette "uhellet". Har begynt å se for meg baby, utstyr, mage osv. Men tenker samtidig at det går bare ikke med nytt svangerskap og baby. Men så hadde det jo vært koselig og. Aldri vært så ambivalent til noe før, vet ikke hva jeg skal håpe på nå... Skifter mening ettersom jeg kommer på nye pros og cons.

Hjelp!! Er vel ingen vits å teste før ikm heller?

Skrevet

Æsj asså. I løpet av dagen har jeg jo gått fra å være redd for at jeg har blitt gravid til å håpe det... Nå blir jeg vel nesten skuffa om mensen kommer, for vi kommer ikke til å gå inn for å prøve om det ikke ble noe ved dette "uhellet". Har begynt å se for meg baby, utstyr, mage osv. Men tenker samtidig at det går bare ikke med nytt svangerskap og baby. Men så hadde det jo vært koselig og. Aldri vært så ambivalent til noe før, vet ikke hva jeg skal håpe på nå... Skifter mening ettersom jeg kommer på nye pros og cons.

Hjelp!! Er vel ingen vits å teste før ikm heller?

Hvorfor går det ikke? Har ikke du bare et barn fra før?

Skrevet

Hjelp!! Er vel ingen vits å teste før ikm heller? Anonymous poster hash: fcc4c...58f

Hvorfor går det ikke? Har ikke du bare et barn fra før? Anonymous poster hash: 0e52b...e63

Jeg har bare ett også har mannen ett fra før. Men er dårlig timing. Jeg er gammel, han er gammel osv.. Vi hadde jo tenkt vi var ferdige med babytiden nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...