Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #1 Skrevet 19. desember 2014 Jeg prøver å bli klok på denne vaksinen, men det er så vanskelig. Noen nettsteder er VELDIG imot mens andre er VELDIG for og mener at også gutter bør få tilbud om vaksine. Jeg sitter her og kjenner på at jeg er litt skeptisk, men samtidig hvis jeg kan beskytte barnet mitt mot kreft så er jo det fantastisk. Hvilke tanker har dere om hpv vaksinen? Anonymous poster hash: f3d09...814
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #2 Skrevet 19. desember 2014 Vær forsiktig med å tro på det du leser på anti-vaksinasjonsnettsteder. Folka som står bak har ofte et mildt sagt tvilsomt forhold til evidensbasert vitenskap, og deres sammensurium av påstander om vaksiner bør tas med en stor klype salt. Jeg mener generelt at det i utgangspunktet er best å lytte til myndighetenes råd i vaksinasjonsspørsmål. Disse rådene har i det minste et faglig fundament, selv om det kan være legitim faglig uenighet om visse spørsmål. Faren for bivirkninger av vaksiner spenner over et spekter: Fra barnevaksinasjonsprogrammet til nyere vaksiner som tas i bruk raskt uten et veldig omfattende erfaringsgrunnlag (som svineinfluensavaksinen). De sistnevnte kan det være (litt) større grunn til usikkerhet om. HPV-vaksinen befinner seg vel et sted i midten: Den er ikke av de vaksinene som har vært utprøvd gjennom tiår, men heller ikke helt ny lenger, man begynner å opparbeide seg en del erfaring. Datteren min skal få den. Jeg tenker at det å fjerne fare for livmorhalskreft (som en dame jeg kjenner nylig døde av) oppveier (den nokså minimale) risikoen for bivirkninger. Anonymous poster hash: 55efb...f44
Gjest 5 andre Skrevet 19. desember 2014 #3 Skrevet 19. desember 2014 For! Livmorhalskreft er mye verre enn evt. bivirkninger fra vaksinen...
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #4 Skrevet 19. desember 2014 Har opplevd kreft selv, og dessverre mange i min familie. Mine barn skal få den vaksinen, ingen tvil Anonymous poster hash: 3355b...adf
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #5 Skrevet 19. desember 2014 Jeg sammenligner de anti-vaksine folkene med de anti-barnevernsfolkene på den Facebook gruppen Jenta mi har fått vaksinen, etter ett år så har vi fortsatt ikke lagt merke til bivirkninger. Det er nok som med bivirkninger med andre medisiner også, noen er allergiske mot pencillin, noen ikke. Sånn er det bare. Anonymous poster hash: c339b...931
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #6 Skrevet 19. desember 2014 Har tatt den selv, og begge jentene mine skal få den. Anonymous poster hash: 0f463...1c3
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #7 Skrevet 19. desember 2014 Herregud, du kan da vel ikke vektlegge forumsvar i vurderingen vedrørende vaksinen. Snakk med legen din. Anonymous poster hash: f8865...0a7
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #8 Skrevet 19. desember 2014 Herregud, du kan da vel ikke vektlegge forumsvar i vurderingen vedrørende vaksinen. Snakk med legen din. Anonymous poster hash: f8865...0a7 Det er lenge siden jeg forstod at også legens meninger er nettopp det, meninger. Det finnes ofte flere sider. Klart det kan være greit og la legen ta alle vanskelige valg, men jeg er skrud sammen slik at jeg vil høre litt rundt meg først så kan jeg heller drøfte ting sammen med legen. Anonymous poster hash: f3d09...814
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #9 Skrevet 19. desember 2014 Mot. Mener det fremdeles er for lite erfaring med denne vaksinen. Noen land avventer å innføre vaksinen av denne grunnen, de vil bl.a. se hvordan det går med de som vaksineres her. Viktigste er at man tar et valg man føler man er trygg på og kan leve med selv. Uansett vaksine eller ei så er det aller viktigste man gjør å lære barna opp til å bli bevisst på å beskytte seg selv når de blir seksuelt aktive. Anonymous poster hash: d1d83...253
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #10 Skrevet 19. desember 2014 Herregud, du kan da vel ikke vektlegge forumsvar i vurderingen vedrørende vaksinen. Snakk med legen din. Anonymous poster hash: f8865...0a7 Det er lenge siden jeg forstod at også legens meninger er nettopp det, meninger. Det finnes ofte flere sider. Klart det kan være greit og la legen ta alle vanskelige valg, men jeg er skrud sammen slik at jeg vil høre litt rundt meg først så kan jeg heller drøfte ting sammen med legen. Anonymous poster hash: f3d09...814 Legen er utdannet til å vurdere informasjon. En lege kan gi deg kvalitetssikret informasjon. Valget tar du selvsagt selv. Anonymous poster hash: f8865...0a7
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #11 Skrevet 19. desember 2014 Jeg prøver å bli klok på denne vaksinen, men det er så vanskelig. Noen nettsteder er VELDIG imot mens andre er VELDIG for og mener at også gutter bør få tilbud om vaksine. Jeg sitter her og kjenner på at jeg er litt skeptisk, men samtidig hvis jeg kan beskytte barnet mitt mot kreft så er jo det fantastisk. Hvilke tanker har dere om hpv vaksinen? Anonymous poster hash: f3d09...814 Hvorfor gutter? Kan dem få livmorhalskreft også? Anonymous poster hash: 1ae06...743
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #12 Skrevet 19. desember 2014 Gutter er med på å spre HPV viruset til jenter. Guttene kan også få kjønnsvorter og kreft som peniskreft, derfor er det viktig at de også får vaksinen. Anonymous poster hash: 3b8a8...347
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #13 Skrevet 19. desember 2014 I grunn merkelig dette med å ikke vaksinere gutter. På samme måte holdt vi jo på med røde hunder vaksinen, kun jenter fikk vaksine til å begynne med. Skulle jo tro at vi hadde lært fra den gang. Anonymous poster hash: f3d09...814
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #14 Skrevet 19. desember 2014 Mot. Har ei niese i Danmark som har blitt veldig syk av den.Selv om det er få som har fått disse alvorlige bivirkningene ifht hvor mange som har fått den, tar jeg ikke sjansen. Vet også at flere land avventer med å innføre den for å se hvordan det går med de som er vaksinert. Lenge siden jeg kuttet ut saueflokkmentaliteten som råder i Norge. Helsemyndighetene sier den er trygg. Javel? Hvorfor er det da flere av "toppene" i den etaten som har unnlatt å vaksinere sine barn? Anonymous poster hash: 6ef3b...6d2
Gjest Antarctica Skrevet 19. desember 2014 #15 Skrevet 19. desember 2014 For, så klart! Skulle ønske den hadde eksistert da jeg var ung, så hadde jeg sluppet at en hensynsløs kjæreste ga meg HPV!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #16 Skrevet 19. desember 2014 For, så klart! Skulle ønske den hadde eksistert da jeg var ung, så hadde jeg sluppet at en hensynsløs kjæreste ga meg HPV! Du vet vel at man kan smitte uten å vite at man er bærer av viruset? Utbruddet kan være så små at kanskje han ikke visste om det selv. Anonymous poster hash: c339b...931
Gjest Antarctica Skrevet 19. desember 2014 #17 Skrevet 19. desember 2014 For, så klart! Skulle ønske den hadde eksistert da jeg var ung, så hadde jeg sluppet at en hensynsløs kjæreste ga meg HPV! Du vet vel at man kan smitte uten å vite at man er bærer av viruset? Utbruddet kan være så små at kanskje han ikke visste om det selv. Anonymous poster hash: c339b...931 Han innrømte etterpå at han visste det.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #18 Skrevet 19. desember 2014 Mot. Har ei niese i Danmark som har blitt veldig syk av den.Selv om det er få som har fått disse alvorlige bivirkningene ifht hvor mange som har fått den, tar jeg ikke sjansen. Vet også at flere land avventer med å innføre den for å se hvordan det går med de som er vaksinert. Lenge siden jeg kuttet ut saueflokkmentaliteten som råder i Norge. Helsemyndighetene sier den er trygg. Javel? Hvorfor er det da flere av "toppene" i den etaten som har unnlatt å vaksinere sine barn? Anonymous poster hash: 6ef3b...6d2 Fint hvis du kunne legge ved dokumentasjon. Anonymous poster hash: ab18e...81c
runag Skrevet 19. desember 2014 #19 Skrevet 19. desember 2014 Mot. Har ei niese i Danmark som har blitt veldig syk av den.Selv om det er få som har fått disse alvorlige bivirkningene ifht hvor mange som har fått den, tar jeg ikke sjansen. Vet også at flere land avventer med å innføre den for å se hvordan det går med de som er vaksinert. Lenge siden jeg kuttet ut saueflokkmentaliteten som råder i Norge. Helsemyndighetene sier den er trygg. Javel? Hvorfor er det da flere av "toppene" i den etaten som har unnlatt å vaksinere sine barn? Anonymous poster hash: 6ef3b...6d2 Hvor har du dette fra? Dokumentasjon etterlyses. Alle leger jeg kjenner (og alle søstra mi som er lege kjenner) vaksinerer sine barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå