Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #1 Skrevet 19. desember 2014 Jeg er sammen med en mann som har en personlighet/adferd som man kan bli meget frustrert over. På en side er han snill og omtenksom, på en annen totalt uansvarlig og bryter avtaler. Han hjelper meget sjeldent til med husarbeid. Etter 11 år med at jeg har prøvd å forklare han hvor mye det går inn på meg at han nesten ikke gjør noe i huset, måtte jeg skrive ned en skriftlig avtale om at han tar sin del. Så vi deler opp huset i hvert vårt "område". Han støvsuger og tar inn og ut av oppvaskmaskinen .. jeg alt det andre. Han sier blid og fornøyd, "Ja, dette skal gå bra". Også gjør han det bare ikke .. etter noen dager og når det VIRKELIG trengs å støvsuges og kjøkkenet må ordnes, nevner jeg det til ham. "Ja skal gjøre det", sier han igjen med et smil. Ingenting skjer .. ingenting. Så blir jeg sint og etter en stund tar han det fordi han absolutt MÅ. Da tar han det også er det pån igjen med samme runde. Han sier ja - ingenting skjer. Det samme gjelder betaling av regninger og avtaler ellers vi har. På den andre siden er han hyggelig og snill. Men jeg blir så frustrert over at han liksom virkelig mener ja når handlingene sier nei? Det må være noen psykiske sperrer som setter inn .. har er liksom ikke giddaslaus heller.. det er noe annet som liksom stopper han. Forpliktelser og avtaler.. I tilegg er han ekstremt rotete av seg, klær over alt, mat på kjøkkenbenken, ansiktshår etter barbering i vasken osvosv.. alle disse småtingene blir en kjempeting som han liksom bare ikke gjør noe med ... hva er dette? Anonymous poster hash: abcd7...7af
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #2 Skrevet 19. desember 2014 en helt vanlig mann Anonymous poster hash: b0325...1b6
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #3 Skrevet 19. desember 2014 Jeg hadde aldri klart å leve sånn. Jeg hadde sett på mannen som en funksjonshemmet person som ikke klarte noen ting. Anonymous poster hash: 6590c...851
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #4 Skrevet 19. desember 2014 slutt å gjøre ting for han.. min samboer ble plutselig veldig mye flinkere til å hjelpe til da jeg sluttet å lage mat til han (lagde bare til meg selv), ryddet opp bare min tallerken etc, ryddet ikke bort klærne hans, vasket ikke klærne hans, skiftet sengetøy kun på min side av senga osv for å slippe å leve i et kaos mens dette holdt på satte jeg en svær kasse i gangen, som jeg slang alt som var hans oppi.. skitne tallerkener, PC, skitne sokker osv - alt sammen!! fungerte strålende!! Anonymous poster hash: b0325...1b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå