Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #1 Skrevet 19. desember 2014 Falt litt for det.. Anonymous poster hash: 75e9d...c28
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #2 Skrevet 19. desember 2014 Hadde valgt Theodor på papiret hvert fall;) Anonymous poster hash: 16ba1...e56
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #3 Skrevet 19. desember 2014 Huff... Anonymous poster hash: aae94...734
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #4 Skrevet 19. desember 2014 Nei Anonymous poster hash: 4672e...11a
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. desember 2014 #5 Skrevet 19. desember 2014 Om du kan som i får lov vet jeg ikke. Om du kan som i at du spør her inne hva vi mener så mener jeg nei.
runag Skrevet 19. desember 2014 #6 Skrevet 19. desember 2014 Ja, det er jo et koselig navn på en liten gutt. Det synes jeg fint du kan. Men jeg ville nok gitt ham navnet Theodor i folkeregisteret, og heller brukt Teddy som "sosialt navn" (hjemme, blant venner og i barnehagen). Så kan han også velge når han blir større om han ønsker å gå over til å bruke det mer konvensjonelle og mindre teddybjørnaktige "voksennavnet". Men jeg synes "Teddy" er koselig, både til små og store gutter, jeg. Og det er mer klassisk enn mange av "nynavnene" som er populære for tiden.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #7 Skrevet 19. desember 2014 Du kan kalle han for hva du vil, bryr meg inte! Anonymous poster hash: f5bc7...b24
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #8 Skrevet 19. desember 2014 Ja, det er jo et koselig navn på en liten gutt. Det synes jeg fint du kan. Men jeg ville nok gitt ham navnet Theodor i folkeregisteret, og heller brukt Teddy som "sosialt navn" (hjemme, blant venner og i barnehagen). Så kan han også velge når han blir større om han ønsker å gå over til å bruke det mer konvensjonelle og mindre teddybjørnaktige "voksennavnet". Men jeg synes "Teddy" er koselig, både til små og store gutter, jeg. Og det er mer klassisk enn mange av "nynavnene" som er populære for tiden. Store og små gutter ja.... kan være enig. Men jeg for min del satser på at mine barn blir både ungdommer og voksne også, og da er slett ikke Teddy et godt navn. Ikke kult å være 18 år og måtte presentere seg som Teddy, og heller ikke noe særlig å være en stor voksen mann i dress og måtte si man heter Teddy. Anonymous poster hash: 4672e...11a
Villbringebringebær Skrevet 19. desember 2014 #9 Skrevet 19. desember 2014 Blir jo litt dumt om han får en veldig profilert jobb som stor, ser liksom veldig dumt ut med "stortingspolitikeren Teddy mener skattekutt er negativt" Eller "advokat i høyeste rett Teddy uttaler seg om jakt på villt som ulv og bjørn"
Elskerhøsten2014 Skrevet 19. desember 2014 #10 Skrevet 19. desember 2014 Liker ikke, kall han han Theo eller Theodor og bruk Teddy som kosenavn
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #11 Skrevet 19. desember 2014 Nei guri malla, det heter hunden vår.. Er ikke det mest dyrenavn da? Eller bamsenavn? Vet bare om dyr som heter det iallfall.. En voksen mann med navnet Teddy er litt spesielt..synes jeg. Anonymous poster hash: 28245...000
Blondzilla Skrevet 19. desember 2014 #12 Skrevet 19. desember 2014 Teddy er kallenavn for Theodor, ikke et ordentlig navn.
Twintipp og himmelblå Skrevet 19. desember 2014 #13 Skrevet 19. desember 2014 Jeg ble kalt Teddy da jeg var liten, det var en av grunnene til at sønnen min fikk navnet Theodor<3
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #14 Skrevet 19. desember 2014 Tror jeg ville hatt et navn som Torbjørn for eksempel på papiret og hatt Teddy som kallenavn som de andre nevner - gutten skal bli voksen en gang Anonymous poster hash: 18a2c...b8b
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #15 Skrevet 19. desember 2014 Jeg kjenner faktisk en mann på 70 år som heter Teddy. Han er så koselig! Det var derfor jeg tenkte på navnet. Jeg synes det er veldig fint. Theodor er fint, men det er mange som heter det nå. HI. Anonymous poster hash: 75e9d...c28
runag Skrevet 19. desember 2014 #16 Skrevet 19. desember 2014 (endret) Theodore Roosevelt ble kalt "Teddy". Det er for øvrig ham teddy-bjørnen er oppkalt etter, ikke omvendt. Og en bar i Oslo, som har holdt det gående i mange tiår (kjent for sin jukebox og milkshake, og sånn amerikansk 50-tallsstil) heter "Teddy's softbar". Det henspiller åpenbart på en mann, ikke på et dyr;-) Når det er sagt, er Teddy det "faste" kallenavnet for Theodor, ikke egentlig et eget navn. Endret 19. desember 2014 av runag
Gjest Antarctica Skrevet 19. desember 2014 #17 Skrevet 19. desember 2014 Ikke lag dobbeltnavn, da. F eks Bjørn-Teddy! Nei, fra spøk til alvor, du kan kalle sønnen din det. Men vær oppmerksom på at det ikke egentlig er et navn, det er et kjælenavn. Folk i USA som går under Tommy, Teddy, Freddy osv heter egentlig Thomas, Theodore, Frederic - og ville aldri signere med Teddy eller Freddy.
runag Skrevet 19. desember 2014 #18 Skrevet 19. desember 2014 Liker ikke, kall han han Theo eller Theodor og bruk Teddy som kosenavn Synes i hvert fall Teddy er bedre enn "Theo". Men, hver sin smak, osv..
Gjest Antarctica Skrevet 19. desember 2014 #19 Skrevet 19. desember 2014 Blir jo litt dumt om han får en veldig profilert jobb som stor, ser liksom veldig dumt ut med "stortingspolitikeren Teddy mener skattekutt er negativt" Eller "advokat i høyeste rett Teddy uttaler seg om jakt på villt som ulv og bjørn" Nå har vi jo allerede stortingspresidenten Olemic, da. Som er mildest talt utradisjonelt
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #20 Skrevet 19. desember 2014 Ikke lag dobbeltnavn, da. F eks Bjørn-Teddy! Nei, fra spøk til alvor, du kan kalle sønnen din det. Men vær oppmerksom på at det ikke egentlig er et navn, det er et kjælenavn. Folk i USA som går under Tommy, Teddy, Freddy osv heter egentlig Thomas, Theodore, Frederic - og ville aldri signere med Teddy eller Freddy. Men er det ikke slik nye navn blir til, da? Jeg kjenner en som er døpt Freddy og kjenner også to Tommy'er. Hi Anonymous poster hash: 75e9d...c28
Gjest Antarctica Skrevet 19. desember 2014 #21 Skrevet 19. desember 2014 Ikke lag dobbeltnavn, da. F eks Bjørn-Teddy! Nei, fra spøk til alvor, du kan kalle sønnen din det. Men vær oppmerksom på at det ikke egentlig er et navn, det er et kjælenavn. Folk i USA som går under Tommy, Teddy, Freddy osv heter egentlig Thomas, Theodore, Frederic - og ville aldri signere med Teddy eller Freddy. Men er det ikke slik nye navn blir til, da? Jeg kjenner en som er døpt Freddy og kjenner også to Tommy'er. HiAnonymous poster hash: 75e9d...c28 Tipper de ikke er født og døpt i f eks England. For der vil ikke presten gå med på at man tuller med helgennavn...
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #22 Skrevet 19. desember 2014 Jeg synes det er veldig fint! Anonymous poster hash: db69d...36a
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #23 Skrevet 19. desember 2014 Treåringen navnla kosebamsen teddy uten at vi hadde nevnt det navnet. Synes det passer perfekt til det Anonymous poster hash: 561e5...cd5
Summer29 Skrevet 19. desember 2014 #24 Skrevet 19. desember 2014 Blir jo litt dumt om han får en veldig profilert jobb som stor, ser liksom veldig dumt ut med "stortingspolitikeren Teddy mener skattekutt er negativt" Eller "advokat i høyeste rett Teddy uttaler seg om jakt på villt som ulv og bjørn" Nå har vi jo allerede stortingspresidenten Olemic, da. Som er mildest talt utradisjonelt Ja, men det er jo kallenavnet hans... Han heter jo egentlig ikke det! Men litt rart at han bruker det til vanlig, men en blir jo vant til alt
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #25 Skrevet 19. desember 2014 Bare sørg for å presisere om det er Teddy med eller uten filter. Eller for å si det rett ut; nei. Jeg synes virkelig ikke det. Enten blir han oppkalt etter en bamse, eller en pakke røyk. Anonymous poster hash: f7a8c...10d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå