Gå til innhold

Pruter du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pruter du i kontakt med hotell, feriehus utleigere etc.

Tenker vel at tomme rom/utleieobjekter er mindre innbringende enn å leie ut til redusert pris.

Noen som har erfaring med pruting?

Anonymous poster hash: 0c7ce...72d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Nei, tørr ikke ;)

Anonymous poster hash: 1e0e3...2f2

Skrevet

Nei, det kunne ikke falle meg inn. Jeg pruter på finn.no av og til, men bare når jeg faktisk synes prisen er for høy.

Anonymous poster hash: 7858a...ec8
Skrevet

Jeg var på julehandle i går, var inne på tre butikker. På den første, en musikk instrument butikk, der var det et par som skulle kjøpe en gitar, de prutet. Det gikk veldig fint. 

Så var jeg på en uavhengig lekebutikk, der foregikk det ingen pruting. 

Deretter var jeg på en butikk som selger vesker, lommebøker, kofferrter og paraplyer. Der var det pruting, både på en paraply og en veske. Vesken var hovedkjøpet, der ble det prutet 30%, og da damen ville ha en paraply også, det var regn, så lurte hun på hvilke prosenter hun kunne få på den. Da fikk hun 30 der også. 

Jeg sto nå attmed der, og betalte det jeg kjøpte til den pris som sto på. Men det er jo ikke dumt, å prute litt, de har jo svære avanser på ting. En jeg kjenner som jobber i butikk sier at de har et minimum av 70% avanse på det de selger, Jeg tenker jo at det samme sikkert er saken med overnatting, og ferier er jo noe av det dyreste vi i alle fall bruker penger på. 

Vi kjøper ikke så dyre ting, men vi bruker en god del på ferie. 

Jeg har nå kjøpt en julepresan til min mann og en julepresang til mine barn, verdi nesten 17.000,-. Jeg ringte opp å sa hva jeg ville ha, og at jeg ikke ville gi mer enn 13.000,-. Fikk mot tilbud på 13.500,- mot at det blir hande i dag  :plystre:  :plystre:  :plystre:  :plystre:  :plystre:

Nå skal jeg å hente presangene.  :plystre:  :plystre:  :plystre:  :plystre:  :plystre:  :plystre:

(pleier aldri å kjøpe slike dyre presanger, det blir presang av ting vi hadde kjøpt så uansett)

Skrevet

Ja, av og til pruter jeg, men ikke systematisk.

Anonymous poster hash: ff787...db1

Skrevet

Ja, av og til pruter jeg, men ikke systematisk.

Anonymous poster hash: ff787...db1

Har du erfaring me å prute på hotell/feriehus? 

Skrevet

Ja. Pruter mange andre steder også😊 Elsker pruting😛 Er selger i hjerte og sjel!

Skrevet

Hvor mange prosenter tenker du passer på hotell? 

Hvilken avanse bruker de å operere med, eller fortjeneste? 

Skrevet

Hvor mange prosenter tenker du passer på hotell? 

Hvilken avanse bruker de å operere med, eller fortjeneste? 

Vet at mange steder, (i andre land) er det slik at de nesten gir gratis overnatting for folk bruker så mye mer penger da i baren, resturanten og på alle de andre kostbare tingene der de virkelig tjener sine penger. 

Skrevet

Jeg pruter ikke på småting som vesker og paraplyer. Her er det mannen som forhandler pris når det kommer til feriehus, kjøkkeninnredning, graving, biler osv. På slike store ting er det normalt å prute. Hvor mye som er akseptabelt kommer helt an på. På en natt eller helg overnatting pruter han ikke direkte, men kan kanskje få til en deal med bedre/større rom mot et lite tillegg f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...