Gå til innhold

Hvordan ligger dere an med julestemningen da jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her bobler der over og tiden går altfor altfor fort!

Anonymous poster hash: 2ee56...826

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her bobler der over og tiden går altfor altfor fort!Anonymous poster hash: 2ee56...826

Det er ikke eksisterende!

Anonymous poster hash: 6ab8c...472

Skrevet

Lite julestemning her i huset. Ungene var kjempefornøyde idag, for idag var det kosedag på skolen. Men det er ikke lett å få julestemning når blomstene blomstrer ute, vi kan plukke markjordbær, sola skinner osv. Nå er det såvidt litt snø ut, plenen er nesten dekt, men det er ikke julesnø nok syns jeg.

Her har desember gått til dødsfsll og begravelse, slik at kosen har blitt litt borte. Julaften blir heller ikke som planlagt, men det får nå være. Nesteår blir nok mer som normalt tenker jeg, men begynner å bli litt lei av dødsfall rett innunder jul. Julen for moen år siden lå oldefaren til ungene dødssyk og døde på julaften. Siden det har julaften blitt litt anderledes.

Anonymous poster hash: c03ed...0be

Skrevet

Julestemningen er på plass :D

Har litt igjen til julen kan komme, men nyter kosen med barna og juleferie for alle etter skole og når mannen kommer hjem ikveld :)

Gleder meg til å høre om gavene passer alle og se mange i familien :)

Skrevet

I år er den ikke kommet.

jeg bruker og få den snikende i slutten av november. Kjøkken og bad er RUNDvasket da, og alt av gaver, bortsett fra våre egne er kjøpt og pakket inn. I år er kun "verstinge" skap og skuffer tatt på kjøkkenet, samt taket og stekeovnen. Badet er tørket hastig over vegger og tak. Gaver, dukker stadig opp gaver jeg har glemt!!! Regninger ramler ned i postkassen,- og har ikke peiling på hva mannen skal få...Og han har bursdag i tillegg...

I tillegg har det mest gått skeis i hele høst. Har vært rot på jobb, noe selvforskyldt, annet ikke. Det har vært ekstra konflikter i styret jeg sitter,- masse tid på skademinimalisering der. Familielivet har hanglet, det jeg har prøvd og bake til jul, er blitt mislykket. Selv om jeg alltid lykkes ellers....Ingenting, ingenting i det hele tatt har gått som det skulle. Heldigvis har barna ikke merket noe,- de rååågleder seg til jul. Jeg bare skulle ønske jeg hadde en måned til,- MINST:. Begynner nå og tenke at om ei uke så er vi midt i romjula, og januar banker på med overtid så det synger etter helt frem til påske... Sukk..

Jeg som er julemenneske deluxe.....Og jeg er virkelig ikke negativ av meg til vanlig. Er flink til og  se det positive i ting,- og den folk søker til for oppmuntring..  Jeg har endt opp i gråt flere kvelder,- ikke pga jula og manglende julefølelse alene, men det er liksom "dråpen" om dere skjønner. Ja,- ja...Nytt forsøk om et år, tenker jeg akkurat nå, bare for og samle krefter til og legge ei maske som ei spent og blid "førjulsmamma".....Men håper jo at julens magi treffer meg i år også..

Til dere som har fått jula inn i sjela: Ta vare på den følelsen. Den er gull verdt. Og kos dere masse.

Anonymous poster hash: 41822...892
Skrevet

Har dessverre ikke fått julestemning. Pleier ikke å få det de årene når jeg er på jobb på julaften. Men håper den kommer når julekvelden kommer. Skal i alle fall gjøre alt for å komme i riktig stemning. Og kommer den ikke, skal jeg kose meg likevel.

Skrevet

Ingen julestemning, ingen pynt på plass, ingenting er bakt, under halvparten av gavene innkjøpt, totalt manglende oversikt over hvem vi skal møte når, hva som skal spises med hvem og hvor vi skal være når.

Jeg skulle gjerne hoppet over hele jula.

Etter en hektisk høst med enormt press på jobb og masse sykdom hjemme har jeg bare lyst på ferie og ikke på julestyr.

Anonymous poster hash: 0b79c...9fb

Skrevet

Har ingen tradisjoner med norsk jul fra da jeg vokste opp i et annet land, så her blir det vel aldri julestemning. Feirer jul for barnas og mannens skyld.

Anonymous poster hash: 51e0f...d69
Skrevet

Har litt julestemning .Gaver er kjøpt inn:) Bakt litt kaker.Men er syk nå .Men blir vel frisk til julaften håper jeg.

Anonymous poster hash: 536d8...303
Skrevet

Nada. For mye stress, altfor mye gaver og for lite penger . Mye mas. Mye nytt som skjer samtidig. For lite søvn.

Ikke bakt noe .. Det gjør jeg egentlig bestandig.

Ønsker meg eget hus og en mann jeg kan dele det med og skape egne tradisjoner . Er for trangt her -på flere måter!

Det triste er at jeg ville gjerne gjort det 100% for barna men det får jeg ikke til i år . Skal bort i jula så da får de vel litt stemning der håper jeg :)

Anonymous poster hash: 99acb...cad

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Etter 4 uker med sykdom og ikke julepynta hus er den fraværende. Men skal få kjøpt tre i dag og pynte i morgen, kanskje den kommer snikende da!

Skrevet

Vi er langt fra ferdige med rydding og vasking, men det satser jeg på å komme omtrent i mål med i løpet av helgen.

De fleste gavene er innkjøpt. Jeg satser på å pakke inn de fleste i kveld eller natt (må jobbe noen timer først).

Julekortene er ferdige, alle kakeslagene og all konfekten er ferdig, juletrær og julenek står på vent i garasjen og nesten alle dukene er strøket eller rullet. Når jeg har kjøpt inn blomster og den siste maten begynner det å bli bra.

Førjulsstemningen er her helt klart. Det vil si en passe oppjaget stemning og mye morro.

Anonymous poster hash: 49eea...1d9
Skrevet

Siden jeg jobber i helsevesenet og jobber mye, kommer nok ikke julestemningen til å dukke opp før nærmere nyttår.

Anonymous poster hash: 75bb8...e3d

Skrevet

Jeg hadde litt mer julestemning i begynnelsen av desember, men den kommer vel snikende de neste dagene 😊 er ikke mye igjen å ordne og vi tar livet helt med ro. Tenker at når juletreet er oppe og pyntet og grøten satt ut, så er det bare å glede seg til spente barn på julaften 😍 da er jula her okke som 😄

Anonymous poster hash: 08cb0...639

Skrevet

Regner med at julestemningen kommer til jul. Fremdeles flere dager igjen, så når jula kommer, så kommer sikkert julestemningen også.

Anonymous poster hash: 07fb7...576

Gjest Antarctica
Skrevet

Julemusikken er med på å sette stemningen for meg.

Skrevet

Jepp, julestemningen er på topp! Det har kommet litt snø, og jeg startet ferien i dag. Kunne ikke bedt om mer:)

Skrevet

Ingen julestemning her. Pakket inn gaver i går, hadde julemusikk på og drakk gløgg, men nada, ingen julefølelse. Pakket inn 5 gaver før jeg ga meg. Får vente noen dager å se om den kommer snikende;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...