Gå til innhold

Fått tilbud om jobb.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enslig mor, studerer 75%. Er mor til 2 barn. Og kronisk syk, så spesielt på vinteren går jeg mye syk. For at jeg skal overleve økonomisk så må jeg få meg en ekstra jobb. Barna mine er hos far ca hver 4. helg. Jobben jeg har fått tilbud om er annenhver helg, pluss ekstra vakter ved behov. Og mer jobbing i ferier. Og dette er et sted jeg virkelig har lyst til å jobbe. Barna mine er nesten 14 år og 8 år. 8 åringen er et veldig rolig barn, som oppfører seg veldig bra. Så en helg i måneden er det jo datteren min som må passe han, hun får selvfølgelig betalt for dette. Ellers jobber jeg helgen de er hos far.

Men er litt skeptisk til at jeg aldri kommer til å ha en barnefri helg, jeg kan gjøre noe annet enn å jobbe. Men samtidig er dette en jobb jeg gjerne vil ha. Og dette er bare under studietiden, selv om det er 3,5 år igjen. Vet jo ikke om jeg etter å ha jobbet en stund, kan forhandle meg til å bare jobbe hver 3. helg, og heller noen dager i uken. For vet det er sånn de fleste der jobber. Hadde det vært tilbudet, hadde jeg takket ja med en gang.

Lurer litt på hva dere tenker?

Anonymous poster hash: 85249...963
Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns du skal ta jobben. Ser problemstillingen din, men samtidig så har du såpass store barn at om du trenger deg en venninne kveld en gang i bland så kan eldste stille opp, noe hun tydeligvis allerede gjør. :)

Det er bare for en periode og den perioden kommer til å gå raskere enn du tror :)

Skrevet

Tusen takk for svar. Tror jeg kommer til å gå for jobben ja. Så kan jeg bare håpe på at jeg kan få bedre dager og jobbe etter hvert.

For dette er en jobb jeg virkelig ønsker. Vet miljøet er veldig godt på denne arbeidsplassen og, noe som er veldig viktig.

Skrevet

Gå for jobben! Som du sier, ungene dine er store og eldste kan passe minste. Om et par år er yngste mer enn stor nok til å være litt alene så kan du få fri.
Jeg jobber 100%, studerer 100% og har 3 unger. Det er ikke noe fritid å snakke om, men det er jo bare for en periode av livet :)

Anonymous poster hash: bd93a...6af
Skrevet (endret)

Ta jobben! I disse tider er det vanskelig å få jobb så du er heldig som får en. Og du vet, det er sånn det er å ha barn, de fleste vanlige familier har ingen barnefrie helger.

Endret av Sint naken biltyv
Skrevet

Ta jobben! I disse tider er det vanskelig å få jobb så du er heldig som får en. Og du vet, det er sånn det er å ha barn, de fleste vanlige familier har ingen barnefrie helger.

Nei, men er man 2 personer, så kan man bytte på å gå ut, om det skjer noe. Jeg har vært enslig mor i 6 år, og samværet fram til for 4 mnd siden, var 2-4 helger i året og bare det. Å sitte alene hjemme med barna hver eneste kveld, og aldri kunne være med på noe sosialt ute, og miste nesten alle vennene fordi man aldri kan, er faktisk veldig sårt. Og da og fortsatt aldri skulle ha barnefri, aldri kunne delta på noe er ikke lett. Men jeg trenger penger. Men synes virkelig ikke du kan sammenligne det å være en foreldre alene med barna, og 2 foreldre med barna. Jeg skulle gitt hva som helst for at vi var 2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...