Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #1 Skrevet 18. desember 2014 Blir dere langsinte? Er dere frekke mot hverandre og slenger unødvendige kommentarer eller er dere snille og gode med hverandre uansett..? Hvordan blir dere venner igjen som regel? Anonymous poster hash: 74e48...ec1
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #2 Skrevet 18. desember 2014 Så busta fyker! Det går litt i perioder. Akkurat nå er vi inne i en veldig dårlig periode... Vi kaller hverandre aldri stygge ting, men kan ha så ulikt syn på ting (bla oppfattelse av virkeligheten) at det er sårende. Vi orker ikke være langsinte, går som regel over dagen etter, men finnes unntak også. Men håper det går seg til når vi er over den verste småbarnsfasen. Vært sammen i 15 år. Anonymous poster hash: 55975...cbe
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #3 Skrevet 18. desember 2014 Vi er mest irritable.. sukker, bjeffer, er sure osv.. kaller hverandre aldri ekle ting e.l. Anonymous poster hash: a0ae4...995
amandine Skrevet 18. desember 2014 #4 Skrevet 18. desember 2014 Vi krangler ikke mye. Når vi krangler er det stort sett de samme tingene som går igjen. Jeg fyrer meg opp, det diskuteres, jeg blir enig, jeg freser ut en tur og så ber jeg om unnskyldning for at jeg tok fyr. Sånn omtrent. Vi er ofte uenige om ting, men.krangler veldig sjelden, en gang hvert skuddår. Jeg tror det bunner i respekt for hverandre, vi firer litt på kravene begge to og blir enige. Vi har vært sammen i over 20 år og det funker greit for oss.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #5 Skrevet 18. desember 2014 Vi er aldri lang sinte, flinke å snakke om problemet. Har dager der vi begge sie ett par teite kommentarer, men vi får tåle steiken 😊 Anonymous poster hash: df469...7cb
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #6 Skrevet 18. desember 2014 Vi kan være ganske hensynsløse mot hverandre når vi er sinte ja, det kan gå rimelig heftig for seg. Men vi har heldigvis sluttet å være langsinte, og omsider lært oss at man kan si ting man ikke mener når det er sint, og at det er mulig å bare legge det bak seg og ikke dra det ut i det uendelige. Ganske befriende, men det tok tid før vi kom dit. Vært sammen i 14 år nå. Anonymous poster hash: ea435...d38
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #7 Skrevet 18. desember 2014 Vi krangler egentlig aldri, har heller aldri kalt hverandre stygge ting. Kan være uenige, bli sure og frustrerte, men fyrer oss ikke opp. Aldri langsinte. Vært sammen i 17 år. Anonymous poster hash: 803ff...284
ms.Pond Skrevet 18. desember 2014 #8 Skrevet 18. desember 2014 Vi setter respekt for hverandre veldig høyt og er veldig nøye med å aldri krysse de grensene. Vil ikke si vi krangler egentlig. Diskutere kan vi, være uenige og bli irriterte, men aldri ufine og aldri høylytte. Etter sju år som samboere har vi enda til gode å heve stemmen mot hverandre. Mannen er ofte flinkest til å ta det første steget etter en diskusjon, jeg er litt mer langsint og kan fort finne på å furte lenger enn han Men ingen av oss trives med den dårlige stemningen, så det går som regel ikke lang tid før vi finner en konstruktiv løsning i fellesskap.
Himmel og hav Skrevet 18. desember 2014 #9 Skrevet 18. desember 2014 Vi krangler fort og heftig. Som regel er det over på under 20 minutter. Langsinte er det ingen av oss som er, og vi kaller hverandre ikke for stygge ting.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #10 Skrevet 18. desember 2014 Vi er ikke redde for å være uenige, men krangler forholdsvis sjeldent. Når vi krangler snakker vi ikke nedsettende om hverandre eller kaller hverandre for stygge ting, det hele foregår som regel nokså høflig for seg, dog med hevet stemme. Vi mptte gjennom eksteskapsforberedende kurs før vi giftet oss (er katolikk), og hadde blant annet en ssjon om krabgletknikk der vi faktisk lærte en del triks rundt det å kommunisere misnøye uten å fornærme den andre. Vi bruker enda teknikken. Vi er heller ikke langsynte. Men i perioder der vi ikke har det så bra, snakker ofrholdsvis lite med hverandre. Han fordi han er konfliktsky, og jeg fordi jeg trives best påfor meg selv når jeg har det dårlig. Da blir kveldene lett stille. Sammen i over 20 år, gift i 18, og elsker han bare mer og mer. Anonymous poster hash: d4b1a...c15
FlinkePike Skrevet 18. desember 2014 #11 Skrevet 18. desember 2014 Jeg krangler. Han krangler aldri Gidder ikke bry seg, og lar det gå over. Med mindre det er noe viktig da selvfølgelig. Er som oftest jeg som har stått opp på feil ben, hehe. Men vi krangler egentlig aldri. Om vi skulle gjøre det går det fort over igjen, og han vet akkurat hvilke knapper han skal trykke på for å få meg til å smile. Vært sammen i 10 år.
Elsker livet Skrevet 18. desember 2014 #12 Skrevet 18. desember 2014 Jeg krangler, han krangler ikke. Det vil si jeg freser og gneldrer når jeg blir irritert. Han tar det hele med og stopper meg når jeg går for langt. Noen jeg setter pris på. Jeg er aldri langsint, men er mer typen som fyrer meg fort opp og like fort ned igjen.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #13 Skrevet 18. desember 2014 kan krangler så busta fyker men ikke ofte & det ender alltid med at vi begyner å le eller at han ser at det går veldig inn på meg når han er så sur, da ber han alltid om unskyldning å sier han skal prøve å finne en litt "snillere" måte å si det på. så blir vi somregel enige etter han har forklart problemet en gang til uten å brøle. om jeg er den som er sur begyner han somregel å gapskratte, jeg er tydligvis komisk når jeg er sint så det klarer han ikke ta alvorlig. ender med at jeg også står der å ler som en gal mens vi prøver å finne en løsning på problemet. det er alltid ordnet før vi legger oss, heldigvis! Anonymous poster hash: af8b1...45a
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #14 Skrevet 18. desember 2014 Vi krangler pr sms :-D Vært sammen i 9 år. Begge har barn fra før, og begge har hatt partnere som hylte og skrek, bannet og kom med skjellsord, gjerne i påhør av barna. Jeg lovet for meg selv at barna aldri mer skulle få oppleve en krangel til da jeg gikk fra faren. Dette sa jeg til mannen etterhvert så uoverensstemmelser tar vi pr sms. Har aldri hatt grunn heller til å krangle med mannen. Anonymous poster hash: 91cbf...5aa
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #15 Skrevet 18. desember 2014 Vi krangler egentlig aldri, har heller aldri kalt hverandre stygge ting. Kan være uenige, bli sure og frustrerte, men fyrer oss ikke opp. Aldri langsinte. Vært sammen i 17 år. Anonymous poster hash: 803ff...284 Høres ut som oss. Bare vi har hvert sammen i 7 år. Anonymous poster hash: 86189...728
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #16 Skrevet 19. desember 2014 Kaller ikke hverandre stygge ting men jeg har kalt samboer dust og tosk en gang jeg var superhormonell:/ han husker det veldig godt og jeg har angret meg flere ganger. Begge kan bli litt usaklige og jeg kan godt heve stemmen litt. Men stort sett svarer jeg veldig kort. Men vi skværer alltid opp før vi legger oss:) vi merker deg veldig godt på hverandre om det er noe og er flink til å prate om følelser. Anonymous poster hash: da357...b5b
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #17 Skrevet 19. desember 2014 14 år sammen. Krangler sjeldnere og sjeldnere og er ikke langsure slik vi kunne være i våre yngre dager i den mer stormfulle delen av vårt forhold. Sier ikke stygge ting, men kan bli en del kverulering og hevede stemmer, kanskje mer diskusjoner enn krangling egentlig. Anonymous poster hash: 12d48...40b
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #18 Skrevet 19. desember 2014 Vi knurrer og glefser! Hver dag! Vi har begge en tordensky over hodet og vi gir hverandre olme blikk! Begge begynner å få sinnarynke mellom øynene pga dette.. Vi er langsinna og morgengrettene. Og vi kommuniserer elendig,så vi løser ingen konflikter underveis heller! Vi har 18 år med gammelt grums å nøste opp i. Og det er så mye at man lar det heller være.. Og sånn går nå dagene.. Anonymous poster hash: eab8d...b66
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #19 Skrevet 19. desember 2014 Vi krangler heftig. Men veldig sjeldent. Er det noe, sier vi begge ifra, vi får snakket om det og løst problemet. Han er rolig og sindig, jeg er følelsemenneske så det holder. Har kalt han stygge ting, han har aldri sagt noe stygt til meg. Er flink til å si unnskyld da. Nå krangler vi veldig sjeldent, kanskje hver 3 mnd vi har en ordentlig diskusjon. Vi diskuterer ofte, og er uenge om mye, men respekterer hverandres forskjeller og på et hverdagslig plan. Mer som samtaler, og ofte med mye humor. Har lært meg at jeg ikke kan endre han, bare meg selv. Han er utrolig klok, stødig og snill. Vært sammen i 14 år. Anonymous poster hash: 9956c...6e2
Rediken Skrevet 19. desember 2014 #20 Skrevet 19. desember 2014 Vi krangler heldigvis sjeldent. Jeg er blir som regel rasende, mens mannen tar det helt rolig. Etter noen minutter har jeg som regel roet meg og kan ha en rolig samtale om problemet. Hvis ikke ber jeg mannen min løse problemet alene slik jeg slipper å irritere meg over det. Hvis begge er svært slitne og stresset kan vi kritisere hverandre "hvorfor plukker du aldri opp sokkene dine?" "Du roter så mye" etc., heldigvis sjeldent vi hakker på hverandre slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå