Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #1 Skrevet 18. desember 2014 Hun har det med å komme når det passer henne selv, så også nå istad. Først ble hun sur fordi vi har pyntet juletreet, og da hun så "restene" etter dagens pepperkakebaking begynte hun å kjefte. Vi hadde pyntet treet altfor tidlig, og dessuten pleide barnebarna alltid å pynte deres tre først, og pepperkakebakingen skulle hun ta seg av med barnebarna hjemme hos seg! Nå hadde jeg ødelagt hennes jul. Hva i all verden? Jeg har barn fra før, som hun aldri bedt på pepperkakebaking. Nå er minste som er hennes barnebarn halvannet år, og kan være med på litt, og da skulle hun liksom være først ute med slike aktiviteter. Jeg baker da pepperkaker og pynter treet med stebarn og barn akkurat når jeg vil i eget hjem. Er dama gal? Jeg ga henne kåpen og viste henne ut med klar beskjed om og ikke vise seg her igjen før hun kan oppføre seg som folk. Anonymous poster hash: fea87...62f
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #2 Skrevet 18. desember 2014 Ha ha ha!! Artig dame!! Anonymous poster hash: cf877...58f
MilleMarmelade Skrevet 18. desember 2014 #3 Skrevet 18. desember 2014 Huff, priser meg lykkelig for at jeg en svigermor i andre enden av skalaen! Din hørtes bare sær ut!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #4 Skrevet 18. desember 2014 Det var kjedelig da 😕 men du kan jo prøve å se det fra hennes side. Det handlet jo sikkert ikke om pepperkakene eller treet. Hun er sikkert lei seg fordi hun ikke føler seg inkludert. Anonymous poster hash: c54fc...61a
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #5 Skrevet 18. desember 2014 Eh. Hun har noen issues ja!!! Anonymous poster hash: ee354...f31
Englenemine Skrevet 18. desember 2014 #6 Skrevet 18. desember 2014 Haha herregud! Bra du satte henne på plass😄
soleia Skrevet 18. desember 2014 #7 Skrevet 18. desember 2014 Forstår at ho har lyst å bake peparkaker med barnebarnet, og vart skuffa, men det burde ho jo planlagt og avtalt for lenge sidan. Men synes no reaksjonen din med hive ho ut var i overkant. Ei tener ofte på å vere litt rundare i kantane.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #8 Skrevet 18. desember 2014 Forstår at ho har lyst å bake peparkaker med barnebarnet, og vart skuffa, men det burde ho jo planlagt og avtalt for lenge sidan. Men synes no reaksjonen din med hive ho ut var i overkant. Ei tener ofte på å vere litt rundare i kantane. Nei vet du hva! Jeg er over 40 år, vært mamma i 24 år, jeg finner meg virkelig ikke i å bli kjeftet på. Og hvordan i all verden skal jeg vite om hennes "tradisjoner" ? Anonymous poster hash: fea87...62f
Gjest Skrevet 18. desember 2014 #9 Skrevet 18. desember 2014 Noen bestemødre er dessverre SKRULLER!!!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #10 Skrevet 18. desember 2014 Forstår at ho har lyst å bake peparkaker med barnebarnet, og vart skuffa, men det burde ho jo planlagt og avtalt for lenge sidan. Men synes no reaksjonen din med hive ho ut var i overkant. Ei tener ofte på å vere litt rundare i kantane. Hvem sier at hun ikke kan bake pepperkaker med barna selv om mor også har gjort det?! Dessuten har for førsterett fremfor bestemor. Anonymous poster hash: 615dd...d44
soleia Skrevet 18. desember 2014 #11 Skrevet 18. desember 2014 (endret) Forstår at ho har lyst å bake peparkaker med barnebarnet, og vart skuffa, men det burde ho jo planlagt og avtalt for lenge sidan. Men synes no reaksjonen din med hive ho ut var i overkant. Ei tener ofte på å vere litt rundare i kantane. Nei vet du hva! Jeg er over 40 år, vært mamma i 24 år, jeg finner meg virkelig ikke i å bli kjeftet på.Og hvordan i all verden skal jeg vite om hennes "tradisjoner" ? Anonymous poster hash: fea87...62f Er jo det eg seier, at ho måtte ha avtalt det fordi du ikkje kunne vite kva planar ho hadde. Ho kan jo heller ikkje pålegge deg at du ikkje skal pynte juletreet eller bake med ungane får ho har gjort det, så dama er klart urimeleg. Du må gjerne gje beskjed om at du ikkje aksepterar å bli kjefta på, det hadde eg sikkert gjort sjølv, men meiner likevel det er ein overreaksjon som ikkje tener forholdet ditt til svigermor når du hiv henne på dør. Endret 18. desember 2014 av soleia
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #12 Skrevet 18. desember 2014 Atte hva? Så glad jeg har en fantastisk snill svigermor som kommer på besøk og er bare snill:) Har bakt 4 sorter til oss og hadde sikkert vasket også om hun hadde fått lov. Tenkte å være så frekk å spørre henne om 2 flasker med tomtebrygg også fordi det hun har er så utrolig godt. Og multer! Hvorfor jeg spør henne? Fordi jeg har vært syk og innlagt på sykehus og hun har tilbudt oss hjelp. Sånn kan en svigermor være HI. Men HI- håper dama tar til vettet og kommer med unnskyldning. Selv om enn er fornærmet reagerer man da ikke slik! Ville også kastet ut en slik person. Men dessverre så er det vanskelig å velge bort familie:/ men du kan ha begrenset med kontakt med henne en stund. Be din mann å snakke med henne. Hans mamma=hans problem. Anonymous poster hash: 57f69...c83
Roheryn Skrevet 18. desember 2014 #13 Skrevet 18. desember 2014 Applaus! Sånne skruller trenger noen ganger å bli minnet på rollefordelingen. Ditt hjem, dine regler - og din forbannede rett å ikke bli kjeftet på av et hysterisk hespetre. Neste gang hjelper det kanskje å peke i retning døra, og på lang sikt kan det jo faktisk hende at dama lærer at man ikke bare kan buse inn hos folk og begynne å kjefte for ting man ikke har noe med. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #14 Skrevet 18. desember 2014 Hun har det med å komme når det passer henne selv, så også nå istad. Først ble hun sur fordi vi har pyntet juletreet, og da hun så "restene" etter dagens pepperkakebaking begynte hun å kjefte. Vi hadde pyntet treet altfor tidlig, og dessuten pleide barnebarna alltid å pynte deres tre først, og pepperkakebakingen skulle hun ta seg av med barnebarna hjemme hos seg! Nå hadde jeg ødelagt hennes jul. Hva i all verden? Jeg har barn fra før, som hun aldri bedt på pepperkakebaking. Nå er minste som er hennes barnebarn halvannet år, og kan være med på litt, og da skulle hun liksom være først ute med slike aktiviteter. Jeg baker da pepperkaker og pynter treet med stebarn og barn akkurat når jeg vil i eget hjem. Er dama gal? Jeg ga henne kåpen og viste henne ut med klar beskjed om og ikke vise seg her igjen før hun kan oppføre seg som folk. Anonymous poster hash: fea87...62f Oioioi!!! Bra du er så tøff!!! Anonymous poster hash: 4009a...788
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #15 Skrevet 18. desember 2014 Godt du fikk satt henne på plass! Synes ikke du overreagerte i det hele tatt, overfor sånne folk må man bare sette seg i respekt. Lar man seg overkjøre så fortsetter de bare med det. Anonymous poster hash: 26b56...aac
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #16 Skrevet 18. desember 2014 Synes faktisk du reagerte helt passende!! Ærlig talt, for en knehøne av en svigermor... Anonymous poster hash: 788c5...666
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #17 Skrevet 18. desember 2014 Slik er min og. ALT skal skje hos henne, hun skal styre og bestemme alt. Hun er ultrakontrollerende og vil diktere alt. Hvis vi sier vi har andre planer e.l. er vi slemme mot henne. Jula er noe jeg gruer meg til pga. henne og hennes forventninger. Hatten av for de som setter ned foten! :-/ Anonymous poster hash: 0d120...9a0
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #18 Skrevet 18. desember 2014 Jeg skjønte ikke helt...er det din minste som er hennes barnebarn, mens du og partneren din også har barn fra tidligere? Var det med dine stebarn du bakte? Uansett, både du og svigermor høres litt voldsomme ut. Skjønner ikke hvorfor hun kjeftet og jeg synes det var barnslig av deg å kaste henne ut. Anonymous poster hash: f7754...eae
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #19 Skrevet 18. desember 2014 Du bakte med dine stebarn, som er hennes barnebarn kanskje. Og siden du og mannen har et barn på halvannet år, så har du jo ihvertfall vært innvolvert i minst en jul tidligere med mannen din sin familie og du visste null, niks og absolutt nada om mannen din sin familie sine juletradisjoner ? JEG tror ikke helt på det. Og som mor i 24 år, så er det vel ikke så lenge til du blir både bestemor og svigermor. ville du hatt forståelse om det var ditt svigerbarn som hadde oppført seg slik ? Anonymous poster hash: be834...49e
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #20 Skrevet 18. desember 2014 Hehe, har du fått noen reaksjon fra henne? Har hun skjønt at hun har "bæsja på leggen"? For ei dame, noen tar seg selv alt for høytidelig og ofte har de jo ingen selvinnsikt... Anonymous poster hash: 74fdc...792
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #21 Skrevet 18. desember 2014 Du bakte med dine stebarn, som er hennes barnebarn kanskje. Og siden du og mannen har et barn på halvannet år, så har du jo ihvertfall vært innvolvert i minst en jul tidligere med mannen din sin familie og du visste null, niks og absolutt nada om mannen din sin familie sine juletradisjoner ? JEG tror ikke helt på det. Og som mor i 24 år, så er det vel ikke så lenge til du blir både bestemor og svigermor. ville du hatt forståelse om det var ditt svigerbarn som hadde oppført seg slik ? Anonymous poster hash: be834...49e Har du lest hva jeg har skrevet? Jeg bakte med alle ungene, stebarn, mine og felles. Og ja jeg har feiret jul med mannens familie i noen år, men har virkelig ikke lagt merke til disse tradisjonene som svigermor har enerett og førsterett på. Hvordan kunne jeg vite det ? Mine barn har aldri deltatt på HENNES pepperkakebaking, det er noe hun har gjort med sine barnebarn uten at jeg har ofret det en tanke. Anonymous poster hash: fea87...62f
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #22 Skrevet 18. desember 2014 Hun har det med å komme når det passer henne selv, så også nå istad. Først ble hun sur fordi vi har pyntet juletreet, og da hun så "restene" etter dagens pepperkakebaking begynte hun å kjefte. Vi hadde pyntet treet altfor tidlig, og dessuten pleide barnebarna alltid å pynte deres tre først, og pepperkakebakingen skulle hun ta seg av med barnebarna hjemme hos seg! Nå hadde jeg ødelagt hennes jul. Hva i all verden? Jeg har barn fra før, som hun aldri bedt på pepperkakebaking. Nå er minste som er hennes barnebarn halvannet år, og kan være med på litt, og da skulle hun liksom være først ute med slike aktiviteter. Jeg baker da pepperkaker og pynter treet med stebarn og barn akkurat når jeg vil i eget hjem. Er dama gal? Jeg ga henne kåpen og viste henne ut med klar beskjed om og ikke vise seg her igjen før hun kan oppføre seg som folk. Anonymous poster hash: fea87...62f Skulle ønsker at jeg kan være så tydelig og modig som deg. Du er kongen🙇🙇🙇🙇😁😁 Anonymous poster hash: d29cd...a0c
Hjertefru Skrevet 18. desember 2014 #23 Skrevet 18. desember 2014 OMG? Synes at du har en ungdommelig uttrykksmåte for å være en dame rundt de førr...!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #24 Skrevet 18. desember 2014 OMG? Synes at du har en ungdommelig uttrykksmåte for å være en dame rundt de førr...! Hæ? Hvor gammel er du? 22 og ser på 40-åringer som fossiler? OMG er helt normalt å bruke, selv blant folk "rundt de førr" ... Anonymous poster hash: 2eb14...4e9
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #25 Skrevet 18. desember 2014 OMG? Synes at du har en ungdommelig uttrykksmåte for å være en dame rundt de førr...! Synes du det er ungdommelig? Moren min på 66 sier også oh my god av og til. Er ellers veldig lite ungdommelig. Eller mente du at forkortelsen var for ung? Ikke enig i så fall. Anonymous poster hash: d7723...257
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå