Gå til innhold

Gravid på aap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som er/vært det? Kan dere fortelle litt om opplevelsen deres iforhold til reaksjonen fra nav, å hvordan det gikk i svangerskapet med aktivitetsplan osv? Kan man risikere å miste stønaden? 

Anonymous poster hash: 73ec2...239
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært det. Gikk helt fint i forhold til NAV. Aktivitetsplanen min går bare ut på medisinsk behandling, så der var det ingen endringer under svangerskapet. Fikk AAP frem til permisjonen startet, og AAP igjen da permisjonen var over.

Anonymous poster hash: 19ebe...a25

Skrevet

fikk foreldrepenger, så går jeg over på aap når mannen har pappaperm:) Ikke noe reaksjon fra nav, søkte bare på foreldrepenger så på aap igjen.

Anonymous poster hash: d9ac2...569
Skrevet

Jeg var i både tiltak og behandling da jeg ble gravid. Hadde en veldig grei og forståelsesfull saksbehandler som lot meg styre tiltaket mer eller mindre selv. Da jeg var 6 mnd på vei ga jeg beskjed om at jeg ikke orket mer, og det var helt greit. Men fortsatte i behandling.

Fikk foreldrepenger som vanlig (tilsvarende det jeg fikk i AAP), og søkte deretter om gjenopptak av AAP, noe man får innvilget mer eller mindre automatisk om det har gått mindre enn 52 uker. Forutsatt at arbeidsevnen fortsatt er redusert med minst 50% selvsagt.

Anonymous poster hash: 7878e...f41
Skrevet

Åh, tusen takk for svarene deres! :-) vurderer å prøve på nr 2(sleit lenge før vi endelig fikk førstemann), å har grubla mye på hvordan det vil bli mottatt. Skal over på aap i mars, å kommer vel i første rundt til å ha medisinsk behandling, å kanskje ettehvert prøve meg litt ute i noe praksis av noe slag. Men da var det godt å lese at det har gått fint for dere!

Anonymous poster hash: 73ec2...239

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...