Gå til innhold

Dere som gir bort hjemmelagde kluter, vasker dere dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør de vaskes før de gis bort...? Har strikket og heklet mange, men aldri vasket dem før jeg har gitt den bort"/

Anonymous poster hash: 653c7...6a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke.

Jeg vasker heller ikke babyklær som jeg kjøper på butikken når jeg gir de bort.

Det er noe den som tar imot som får avgjøre.

Anonymous poster hash: bd715...558

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke.

Det er jo litt forskjell på en hjemmelaget gave, og en butikk-kjøpt gave som muligens må byttes (pga feil størrelse feks)... Er den "åpnet" (som i lapper klippet av) og vasket, kan den jo ikke byttes. 

Ellers tenker jeg at det ikke skulle være nødvendig å vaske en slik klut, men kanskje legge ved vaskeanvisninger til mottaker, slik at vedkommede vet hvordan man skal behandle kluten? Det er jo ikke alle som har full kunnskap om vask av hjemmestrikk.

Anonymous poster hash: eb501...018

Skrevet

Hjemmelagde kluter? Hvilke type kluter da?

Anonymous poster hash: 94f53...17d

Skrevet

Hjemmelagde kluter? Hvilke type kluter da?

Anonymous poster hash: 94f53...17d

Har du ikke fått med deg den nye dillen på håndarbeidsfronten altså?strikkede kluter

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke.

Det er jo litt forskjell på en hjemmelaget gave, og en butikk-kjøpt gave som muligens må byttes (pga feil størrelse feks)... Er den "åpnet" (som i lapper klippet av) og vasket, kan den jo ikke byttes. 

Ellers tenker jeg at det ikke skulle være nødvendig å vaske en slik klut, men kanskje legge ved vaskeanvisninger til mottaker, slik at vedkommede vet hvordan man skal behandle kluten? Det er jo ikke alle som har full kunnskap om vask av hjemmestrikk.

God idé! Vi får mye hjemmestrikket, og aner jo ikke om det er ull eller bomull engang. Kjører alt på ullprogram, men om det dukker opp en gjenstridig flekk, så er det jo greit å vite om det kan vaskes hardere. ;)

Anonymous poster hash: 0fdbb...437

Skrevet

Spiller ingen rolle. Hadde aldri brukt dem uansett

Anonymous poster hash: 7423f...3cb

Skrevet

Spiller ingen rolle. Hadde aldri brukt dem uansett

Anonymous poster hash: 7423f...3cb

Hvorfor ikke? Jeg syns de er kjempegode!

Skrevet

Hjemmestrikkede koppetuer er de beste som finnes! Hadde blitt kjempeglad om jeg fikk det :-)

Anonymous poster hash: 515a3...340

Skrevet

Hjemmestrikkede koppetuer er de beste som finnes! Hadde blitt kjempeglad om jeg fikk det :-)Anonymous poster hash: 515a3...340

Koppetuer??

Anonymous poster hash: 62559...963

Skrevet

har gitt bort mange og skriver alltid på vaske anvisning. strikker alltid ibomull som kan vaskes på seksti grader. det er de beste klutene!

Skrevet

Hva bruker man de til, og er de noe gode som kluter? De ser fine ut, men jeg lurer på hvor praktiske de egentlig er...

Anonymous poster hash: b9466...ca0

Skrevet

Hvor mange grader kan de vaskes på da? Ekkelt med kluter man må vaske på 30 grader da😳

Skrevet

Hjemmestrikkede koppetuer er de beste som finnes! Hadde blitt kjempeglad om jeg fikk det :-)Anonymous poster hash: 515a3...340

Koppetuer??Anonymous poster hash: 62559...963

Ja, de man har på kjøkkenet :-) på min dialekt sier jeg det annerledes da ;-)

Anonymous poster hash: 515a3...340

Skrevet

Koppetuer??

Anonymous poster hash: 62559...963

Ja. Noen steder i landet sier man kopptue og kopphåndduk i stedet for oppvaskklut og kjøkkenhåndkle.

Skrevet

Hvor mange grader kan de vaskes på da? Ekkelt med kluter man må vaske på 30 grader da😳

Tror ikke det er veldig vanlig å lage kopptuer som ikke tåler skikkelig vask altså... 😉

Skrevet

Jeg har mange sånne. De tåler 60 grader. Må jo det skal man kunne bruke de. Og ja, de er veldig gode.

Anonymous poster hash: 9983a...3ec

Skrevet

Tror ikke det er veldig vanlig å lage kopptuer som ikke tåler skikkelig vask altså... 😉

Nei jeg aner ikke. Men de så så veldig pene og flotte ut. Ser ut som om de egentlig ikke burde vaskes😁
Skrevet

Sånn vil jeg lære meg Hihi

Anonymous poster hash: c0308...7e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...