Gå til innhold

Erfarne sydenfarere :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal sydover neste år, to voksne og to barn (5 år og 9 år). Er Cala Azul Park i Caca D'or på Mallorca et fint sted, og er det noen som har erfaring med dette hotellet?

Anonymous poster hash: 73ad2...f10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært på det hotellet, men synes generelt mallorca er fryktelig kjedelig.... Har vært i alle "sydenland" i europa, pluss noen flere og noen på afrikasiden av middelhavet, og av alle steder må jeg si at mallorca og portugal ligger på bunn av lista. 

Anonymous poster hash: d2564...647
Skrevet

Takk for svar :)

Yngstemann har spesielle behov og kan være litt krevende, så det er helt greit at det ikke skjer så mye rundt ;) Det vi ser er jo at flyturen ikke er så lang så det er jo en fordel. Har du eventuelt noen andre tips?

Skrevet

Da kan nok mallorca være fint for dere :) Hmmm.... en gang tok vi flyet til kos og tok båt derfra til en liten øy som heter kalymnos. Der er det veldig rolig. Vi var på et lite sted på øya hvor det var en fantastisk strand og noen tavernar og butikker. Lite turister og mennesker. Det var kjempe fint og rolig, og veldig gresk, ikke sånn turistmølle ;) Båten dit fra kos tok vel 20 min.

Flere andre øyer i hellas som er fine og rolig også....

Om dere helst vil bo på resort var sunwing resorten på rhodos veldig fin da:) Mye å gjøre om man vil og veldig pent og praktisk.

Der vi var i Portugal var det også veldig rolig egentlig. Største stranda jeg har sett! Men det var fryktelig dyrt... og lite autentisk. Det var på praia da rocha.

Ellers ville jeg unngått tyrkia, Jeg liker meg veldig godt der, men for varmt om sommeren og MYE støy og ting som skjer. 

Bulgaria er også veldig fint, kanskje utkanten av golden sands kunne vært noe? Kun 3 timer i fly, og rolig om du bor utenfor sentrum. Utrolig billig også!!

Anonymous poster hash: d2564...647
Skrevet

Mallorca er en nydelig øy, men d er dyrt der. Maten er heller ikke mye å skryte av... men der ER god mat innimellom, d handler om å finne den ;)

Kjenner ikke til hotellet og stedet, men Alcudia har iallefall verdens BESTE strand for barn!

Tenker dere har gjort et bra valg :)

Anonymous poster hash: d7250...5e1

Skrevet

Takk for svar :) Greit å få tips om flere steder. Grunnen til at vi heller litt mot Mallorca er at det er rolig, og ikke så langt å fly. I tillegg pleier det vel stort sett å være fint vær der :) Vi reiser i uke 27 og skal sammen med en annen familie som gjerne vil dit ;)

HI

Skrevet

Noen flere med erfaring?

Skrevet

Hei, har ikke erfaring fra Mallorca, mem jeg spurte etter sydenturtips her inne og fikk anbefalt Cala Azul Garden, nabohotellet til det du spør om . Vi vurderer å bestille der, ser veldig bra ut. Har en 8-åring som helst vil bade i basseng, og Alcudia ser fryktelig kjedelig og feriemaskinaktig ut, Cala d'Or virker triveligere.

Vi pleier ellers å organisere oss selv i sommerferien med feriehus og flyreise bestilt separat, og gjerne i litt mer "rustikke" omgivelser, men til neste sommer blir det bare en uke som er aktuelt og siden vesla absolutt vil på "hotell med basseng" i ferien, vurderer vi charter.

Anonymous poster hash: 798b8...b9f

Skrevet

Mallorca er topp for barnefamilier! Cala d'or er en perle, superkoselig sted med masse barn og koselig atmosfære. Ville valgt Cala Azul park fremfor Cala Azul garden, for på park er det mest skandinaver, og på garden er det bare nederlendere og engelskmenn. Ca 15 min å gå til "byen", utrolig koselig der. Begge hotellene har egen Strand og miniklubb + underholdning på kveldstid, skikkelig stas for barna. Alcudia er også topp men personlig trives jeg best i Cala d'or pga atmosfæren. Mallorca kan nok være kjedelig for mange men det vi liker er at det er så mange barn der så barna får venner med en gang og vi voksne kan også nyte litt og slippe å underholde hele tiden 😃

Skrevet

Tusen takk for svar :) Tror Cala D'or blir bra for oss som ikke er ute etter fart og spenning ;) Ser frem til å slappe av og kose oss med barna :)

HI

Skrevet

Kanskje vi ses da, HI! :-)

Anonymous poster hash: 798b8...b9f

Skrevet

Jeg har vært der for noen år siden og likte det veldig godt:) Det er kjedelig og ikke noe særlig å finne på, men av og til er det perfekt:)

Skrevet

Kanskje vi ses da, HI! :-)Anonymous poster hash: 798b8...b9f

Ikke umulig ;) Nå er turen faktisk bestilt, så det blir Mallorca på oss neste år :)

Skrevet

Jeg har vært der for noen år siden og likte det veldig godt:) Det er kjedelig og ikke noe særlig å finne på, men av og til er det perfekt:)

Tenker at kjedelig er helt greit ;) Ungene har uansett noen å være sammen med siden vi ikke reiser alene, og så lenge de får bade er alt greit :)

Skrevet

Jeg har vært der mange ganger og synes det er kjempefint:) Lei bil og kjør rundt på øya :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...