Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #1 Skrevet 18. desember 2014 Jeg har en datter som straks fyller 4 år. Hun går i bhg og har mange venner der. Mange ganger daglig sier hun: mamma, du er min beste venn i hele verden! Jeg synes det er veldig fint sagt, men jeg vet jo at man ifølge "boken" ikke skal være bestevennen til barnet.(ikke at vi følger noen bøker, så det er sagt!) Et par ganger har jeg sagt typ: åh, så fint sagt jenta mi, men jeg er beste Mamman kanskje? Hva svarer man på det? Mulig det bare er jeg som er rar, når jeg bar liten og sa det, brukte Mamman min og svare litt hardt: nei, jeg er mammaen din jeg! Det får ikke jeg meg til og gjøre... Er dette ikke noe og tenke på i det hele tatt egentlig? Formulerte meg muligens dårlig, men dete skjønner sikkert;) Anonymous poster hash: e9219...daf
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #2 Skrevet 18. desember 2014 Er det noe problem da? Jeg sa det da jeg var liten og mamma er fortsatt min aller beste venn Anonymous poster hash: a5ff2...f5c
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #3 Skrevet 18. desember 2014 Men såklart! Du må jo ikke være vennen hennes sånn sett at hun får lov til alt. Du må jo fortsatt være en mamma med grenser og regler Anonymous poster hash: a5ff2...f5c
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #4 Skrevet 18. desember 2014 Jeg og jenta mi sier at vi er bestevenner. Anonymous poster hash: e7eb9...557
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #5 Skrevet 18. desember 2014 Som sagt så er det mulig jeg bare har en greie i hodet med det der... Jeg vil faktisk påstå at jeg og min mor også er bestevenner:-) Jeg tenkte at kanskje hun ikke føler at hun vil ha en bestevenn i feks bhg fordi hun har meg. Hun har helt klart regler og grenser;) Takk for svar, konkluderer med at det er meg som er litt snodig! HI Anonymous poster hash: 1ee5f...c16
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #6 Skrevet 18. desember 2014 Tror ikke du trenger å tenke så mye på det. Gutten min har en bestevenn på samme alder i barnehagen, men noen ganger er Kristin (barnehageansatt) også bestevennen hans. Og Kristin er definitivt en som setter grenser, kan være streng og ikke har som førsteprioritet å være bestevenn med barna, men de liker henne veldig godt, er trygge og stoler på henne. Så jeg tipper datteren din bare mener at hun liker deg. Anonymous poster hash: 2fbd8...be9
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #7 Skrevet 18. desember 2014 Jeg skjønner hva du mener Men hun er bare 4 år Ikke legg så mye i det Anonymous poster hash: c9aea...1c5
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #8 Skrevet 18. desember 2014 Nyt det mens du kan :-) det går helt sikkert over etterhvert!! 😂 Anonymous poster hash: c57bc...d48
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 18. desember 2014 #9 Skrevet 18. desember 2014 Hadde ikke tenkt noe mer over det. Jeg ee bestevennen til begge mine, selv om jeg er både streng og til tider stresset
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #10 Skrevet 18. desember 2014 Hun er jo bare 4 år da... Hadde en 13åring sagt at du var hennes beste venn så kunne man vell stusset litt. Min fireåring har ganske "nylig" funnet ut dette med venner og bestevenner. Og han har to bestevenner i barnehagen, mange venner, og så er jeg og pappaen også bestevennen hans. Og kosebamsen så klart. Tror ikke man skal legge så mye i det, hun har jo venner i barnehagen som du sier. Anonymous poster hash: a17dc...0e9
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #11 Skrevet 18. desember 2014 Min 4åring skifter bestevenn etter behov Anonymous poster hash: 65e21...742
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #12 Skrevet 18. desember 2014 En fireåring har nok en annen definisjon av bestevenn enn det du har. Jeg ville ikke nølt med å kalle barna mine for bestevenn tilbake (selv om jeg oppfører meg som en mamma), det kommer tidsnok tider da jeg et den teiteste i hele verden :-) Anonymous poster hash: d3d64...048
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #13 Skrevet 18. desember 2014 Jeg pleier å si til gutten noe omtrent som det du sier, at jeg ikke er bestevennen hans men mammen hans og at forskjellen er at jeg vil alltid være glad i han uansett hva som skjer. Han er veldig opptatt av semantikk for tiden, han hørte moren til en venninne kalle datteren sin for "vennen min" en gang og så forundret på meg før han sa "hun er ikke vennen hennes, hun er datteren hennes". Jeg er visst blitt hans beste mamma, hvor den som er nest beste mammaen hans befinner seg er uvisst. Trolig er det jeg når jeg er misfornøyd med han. Hovedgrunnen til at jeg er opptatt av det er at for meg er venner noe man velger, mens familien er noe man er født i. Like greit å markere forskjellen fra starten av. Anonymous poster hash: c1220...fc5 Anonymous poster hash: c1220...fc5
Sint naken biltyv Skrevet 18. desember 2014 #14 Skrevet 18. desember 2014 Så fint da, å ha et lite menneske som syns du er best i verden💕
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #15 Skrevet 18. desember 2014 Mi mor var min bestevenn til godt oppi i tenårene - til tross for at jeg hadde to veldig gode bestevenner på min egen alder. Mamma var en spesiell bestevenn, en litt annerledes form for bestevenn, da det her er mye mer imellom oss, enn jeg noen gang kunne fått til mine venner (dyp, dyp tillit, omsorg (at hun skulle ta vare på meg), en annen form for kjærlighet enn vennskap og forelskelse osv). Ordet bestevenn var kanskje det best beskrivende ordet, men det var likevel to forskjellige ting for meg. Kanskje bestevenn blir brukt i mangel av et bedre ord. Anonymous poster hash: 3c8a2...8b3
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #16 Skrevet 18. desember 2014 Min nevø har sagt at både jeg og hans mor er kjæresten hans (3år gammel). For han betyr det at han er glad i oss. Vi har ikke sagt noe på det egentlig. Nå er han 5år å har ny kjæreste (venninne i barnehagen). Tror ikke du skal bry deg noe om dette altså det vokser hun av seg. Anonymous poster hash: 42f5a...866
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #17 Skrevet 18. desember 2014 Min femåring har meg som kjæreste, og jeg er ikke bekymret (bare glad!). Når det er sagt skjønner han forskjellen mellom mamma-kjæreste og ånkli kjæreste, men han sier det nå allikevel (selvom han slo opp en periode i høst). Anonymous poster hash: fe108...ec6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå