Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #1 Skrevet 18. desember 2014 Nå har jeg fått nok av at svigerforeldrene mine forskjellsbehandler barnebarna. Min mann har en sønn fra før som de stadig kjøper ting til, vårt felles barn får aldri noe utenom jul og bursdag, da er det også stor forskjell på gavene. Jeg er sikker på at dette er pga at jeg ikke vil ha noe forhold til de pga mange konflikter. I går kom stesønnen min og forteller at han hadde fått ny lego av dem, sønnen min spør om de hadde kjøpt til han også, men nei. Dette sier alt om dem, det er sånn de har holdt på med alt opp i gjennom årene, manipulerer. Har bestemt meg for å sende en sms etter jul, for jeg venter ikke noe annet enn at det er stor forskjell på gavene i år også. Da vil jeg gi beskjed om at de nå kan anse seg som avskrevet som besteforeldre til min sønn. Er så rasende på min sønns vegne. Tenk å såre en liten gutt sånn? Anonymous poster hash: 5db5e...9c6
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #2 Skrevet 18. desember 2014 Hvor er mannen din? Anonymous poster hash: 812c5...84c
Suppehue Skrevet 18. desember 2014 #3 Skrevet 18. desember 2014 Burde du ikke la din mann ta dette? Og sms? Virkelig?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #4 Skrevet 18. desember 2014 Nå har jeg fått nok av at svigerforeldrene mine forskjellsbehandler barnebarna. Min mann har en sønn fra før som de stadig kjøper ting til, vårt felles barn får aldri noe utenom jul og bursdag, da er det også stor forskjell på gavene. Jeg er sikker på at dette er pga at jeg ikke vil ha noe forhold til de pga mange konflikter. I går kom stesønnen min og forteller at han hadde fått ny lego av dem, sønnen min spør om de hadde kjøpt til han også, men nei. Dette sier alt om dem, det er sånn de har holdt på med alt opp i gjennom årene, manipulerer. Har bestemt meg for å sende en sms etter jul, for jeg venter ikke noe annet enn at det er stor forskjell på gavene i år også. Da vil jeg gi beskjed om at de nå kan anse seg som avskrevet som besteforeldre til min sønn. Er så rasende på min sønns vegne. Tenk å såre en liten gutt sånn? Anonymous poster hash: 5db5e...9c6 AKKURAT likt her også!! Svigers forskjellsbehandler stesønnen min og våre felles barn. Det er utrolig sårende å se på. Tror de synes så synd på gutten fordi han er skillsmissebarn, men jeg vet ikke. Vil ikke ta det opp for å skape konflikter. Det er jo ikke noe synd på gutten, han gnir seg bare i hendene av alt han får. Spesielt i disse juletider. Da får han jo firedobbelt av ting, fordi han har stefamilie på begge sider, med både tanter, onkler og besteforeldre. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. vil ikke sette mannen i dårlig posisjon heller, men jeg synes det er dumt at det er slik.. Anonymous poster hash: f5534...ad9
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #5 Skrevet 18. desember 2014 Denne kampen er det jo din mann som må ta, og han må reise til dem og snakke skikkelig med dem om dette. At de ikke liker deg og det er høyt konfliktnivå mellom dem og deg er ikke barnets skyld og mannen din bør fortelle de det, at de straffer helt feil person når de forskjellsbehandler barna. Anonymous poster hash: b1763...178
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #6 Skrevet 18. desember 2014 Ja det kan man lure på du. Sa fra til han i dag at han fikk se å gi klar beskjed, men tror han ikke vil for da havner han på kant med de igjen. Det hører med til historien at da jeg valgte å kutte de ut for 2 år siden hadde heller ikke mannen kontakt med de på 8 mnd. Han sier at de er jo gamle (midten av 60 årene), og at de ikke lever evig osv. Greit nok, jeg ser den, men at han stilletiende kan se på at yngste sønnen blir forskjellsbehandlet sånn skjønner jeg bare ikke. Mannfolk er rare! Anonymous poster hash: 5db5e...9c6
Mamsemums Skrevet 18. desember 2014 #7 Skrevet 18. desember 2014 Skal du alene bestemme at din manns foreldre ikke kan være besteforeldre? Høres ikke ut som de oppfører seg ok, men det er jo ikke din avgjørelse alene.
Appelsinpiken Skrevet 18. desember 2014 #8 Skrevet 18. desember 2014 Men så si det til dem! Det måtte en bevisstgjøring på det her i familien på at 1. Det er ikke synd på eldstemann som nå har 4 familier som bryr seg (og kjøper gaver) 2. At det å forskjellsbehandle søsken med å kjøpe dobbelt til kun en, det er ikke greit og vil ikke bli godtatt. Har ikke vært et problem siden, besteforeldrene hadde rett og slett ikke tenkt igjennom skikkelig hva de drev med.
Luksusdyret Skrevet 18. desember 2014 #9 Skrevet 18. desember 2014 Jeg hadde nektet å ta imot gaver til minstemann faktisk. Og sagt at så lenge de TYDELIG forskjellsbehandler slik at barna merker forskjell så blir det ikke noe gaver hit, de får dere kjøpe selv.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #10 Skrevet 18. desember 2014 Ja det kan man lure på du. Sa fra til han i dag at han fikk se å gi klar beskjed, men tror han ikke vil for da havner han på kant med de igjen. Det hører med til historien at da jeg valgte å kutte de ut for 2 år siden hadde heller ikke mannen kontakt med de på 8 mnd. Han sier at de er jo gamle (midten av 60 årene), og at de ikke lever evig osv. Greit nok, jeg ser den, men at han stilletiende kan se på at yngste sønnen blir forskjellsbehandlet sånn skjønner jeg bare ikke. Mannfolk er rare! Anonymous poster hash: 5db5e...9c6 Han må da kunne snakke med foreldrene sine uten å bli uvenner med dem? Kan han ikke legge det frem på en måte som gjør at de ikke tar det så kritisk (tolker dette som at de ikke takler kritikk så godt?). Han kan ta det opp på en litt uskyldig måte og ta det som en selvfølge at de bare har glemt, ikke tenkt seg om, misforstått eller noe sånt. Om han sier at han føler de gjør forskjell på sønnene hans (trenger ikke nevne deg i det hele tatt) og han synes det er leit. Om han sier at jeg har to sønner som jeg elsker like høyt, men nå ser jeg at dere gjør ganske stor forskjell på dem og det er ikke noe greit å se på hverken for meg eller guttene selv. Dere ødelegger forholdet mellom dem fordi den som får minst jo føler seg uelsket, blir lei seg og sjalu. Jeg regner med dette bare er ubetenksomhet fra dere og ikke noe dere gjør med viten og vilje, men nå ber jeg dere om å tenkte dere om, guttene mine er like mye verdt og må behandles rettferdig. Siden det allerede er så høyt konfliktnivå mellom deg og svigerforeldrene dine vil det bare gjøre vondt verre om du blander deg i dette. Mannen må ordne dette selv. Anonymous poster hash: b1763...178
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #11 Skrevet 18. desember 2014 Ja det kan man lure på du.Sa fra til han i dag at han fikk se å gi klar beskjed, men tror han ikke vil for da havner han på kant med de igjen.Det hører med til historien at da jeg valgte å kutte de ut for 2 år siden hadde heller ikke mannen kontakt med de på 8 mnd.Han sier at de er jo gamle (midten av 60 årene), og at de ikke lever evig osv.Greit nok, jeg ser den, men at han stilletiende kan se på at yngste sønnen blir forskjellsbehandlet sånn skjønner jeg bare ikke.Mannfolk er rare!Anonymous poster hash: 5db5e...9c6 Han må da kunne snakke med foreldrene sine uten å bli uvenner med dem? Kan han ikke legge det frem på en måte som gjør at de ikke tar det så kritisk (tolker dette som at de ikke takler kritikk så godt?). Han kan ta det opp på en litt uskyldig måte og ta det som en selvfølge at de bare har glemt, ikke tenkt seg om, misforstått eller noe sånt. Om han sier at han føler de gjør forskjell på sønnene hans (trenger ikke nevne deg i det hele tatt) og han synes det er leit. Om han sier at jeg har to sønner som jeg elsker like høyt, men nå ser jeg at dere gjør ganske stor forskjell på dem og det er ikke noe greit å se på hverken for meg eller guttene selv. Dere ødelegger forholdet mellom dem fordi den som får minst jo føler seg uelsket, blir lei seg og sjalu. Jeg regner med dette bare er ubetenksomhet fra dere og ikke noe dere gjør med viten og vilje, men nå ber jeg dere om å tenkte dere om, guttene mine er like mye verdt og må behandles rettferdig. Siden det allerede er så høyt konfliktnivå mellom deg og svigerforeldrene dine vil det bare gjøre vondt verre om du blander deg i dette. Mannen må ordne dette selv. Anonymous poster hash: b1763...178 Skulle ønske han kunne det, men jeg er redd han ikke vil.Han har ikke løftet en finger ifht hva de har gjort og sagt siden han tok opp kontakten med de igjen. Det være seg løgner om meg osv, han er helt passiv, så dette røyner på alt. Anonymous poster hash: 5db5e...9c6
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #12 Skrevet 18. desember 2014 Du høres ut som en konfliktsøkende og litt vanskelig person selv, så antar du også har en stor del av skylda for uvennskapet med svigers. Snakk om dramatiske tiltak da! Kutte ut besteforeldre over dette?! Anonymous poster hash: 8caf0...db9
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #13 Skrevet 18. desember 2014 Du høres ut som en konfliktsøkende og litt vanskelig person selv, så antar du også har en stor del av skylda for uvennskapet med svigers. Snakk om dramatiske tiltak da! Kutte ut besteforeldre over dette?! Anonymous poster hash: 8caf0...db9 Hehe... ja det må du gjerne tro. Du vet jo ikke hva som har skjedd så du har ingen forutsetninger til å tro annet. Kan si at jeg strakk meg langt ifht de før jeg fikk nok. Mine venner og familie fikk hakeslipp av de på ethvert selskap vi var samlet, så da er nok alle i min krets konfliktsøkende og vanskelig. Du hadde kanskje synes det var helt greit at farfar var full mens barna dine var der alene på besøk? Eller at farmor begynner å gråte gjentatte ganger foran barna bare fordi du og mannen din setter grenser for barna deres ? At farmor hyler og skriker over valg av feriemål? Hvis du svarer ja på dette og er singel, kan du godt få nr til min single svoger. Anonymous poster hash: 5db5e...9c6
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #14 Skrevet 18. desember 2014 Men hvorfor lar dere dem gjøre det? Altså, om jeg var i samme situasjon ville jeg ikke sendt kun det ene barnet dit, og jeg ville sagt fra at barnet ikke skulle ha gaver om de ikke fikk begge to. Så fikk de heller se begge to lite. Synd for den om blir favorisert, men jeg er rimelig sikker på at det barnet vil forstå det godt når det blir større og er enig i at det ville vært urettferdig for lillebror. Dere er jo på en måte med på dette, ettersom dere gir dem tilgang til å forskjellsbehandle.... Anonymous poster hash: 57a26...bdd
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #15 Skrevet 18. desember 2014 Men hvorfor lar dere dem gjøre det? Altså, om jeg var i samme situasjon ville jeg ikke sendt kun det ene barnet dit, og jeg ville sagt fra at barnet ikke skulle ha gaver om de ikke fikk begge to. Så fikk de heller se begge to lite. Synd for den om blir favorisert, men jeg er rimelig sikker på at det barnet vil forstå det godt når det blir større og er enig i at det ville vært urettferdig for lillebror. Dere er jo på en måte med på dette, ettersom dere gir dem tilgang til å forskjellsbehandle.... Anonymous poster hash: 57a26...bdd Vi kan ikke styre hva moren til gutten gjør. Vi sender aldri noen av barna dit alene, mannen stikker innom med barna en gang annenhver. Anonymous poster hash: 5db5e...9c6
Elskerhøsten2014 Skrevet 18. desember 2014 #16 Skrevet 18. desember 2014 min eks familie ( bortsett fra Farfaren ) har også favorisert elsdegutten til far,men vet du hva,det er ikke noe synd på sønnen min,han får masse av både besteforeldre ( mine )og oldeforeldre ellers i året,så han lider ikke,men vet at han får flere 100 kr mindre i både bursdagsgaver og julegaver, enn halvbroren sin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå