Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #1 Skrevet 17. desember 2014 Først spør sjefen om noen vil avspasere på nyttårsaften. Det passet meg bra da jeg er alenemor og bhg er stengt. Så kom sjefen etterpå og beklaget at det ikke gikk da en annen som jobber den dagen er ustabil...bruker å være syk på slike dager. Rettferdig at det skal gå utover meg? Anonymous poster hash: ba9f6...445
Gjest Minnieropptatt Skrevet 17. desember 2014 #2 Skrevet 17. desember 2014 Nei, det er det ikke. Det er noe han/hun burde tenkt på før spm. ble stilt.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #3 Skrevet 17. desember 2014 Herlighet for en tafatt sjef. Hvis han/hun har en ansatt som han mener ofte er syk på sånne dager, så mistenker han vel skulk. Og da må ha jammen ta tak i det. Og nei, det er ikke ditt ansvar at din kollega ikke har ansvarsfølelse. Anonymous poster hash: bd71b...42c
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #4 Skrevet 17. desember 2014 Kjedelig er det da det går utover meg... Fikk ingen til å bytte dagen heller,prøvde å bytte med julaften. Anonymous poster hash: ba9f6...445
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #5 Skrevet 17. desember 2014 Kjedelig er det da det går utover meg... Fikk ingen til å bytte dagen heller,prøvde å bytte med julaften. Anonymous poster hash: ba9f6...445 Har dere tillitsvalgt du kan ta det opp med. Det der går jo ikke an. Jeg skjønner jo at sjefen din vil unngå en situasjon med sykdom på en sånn dag, men det skal jo ikke gå utover andre. Så den ansatte som pleier å være syk, har fått fri på nyttårsaften nå da? Anonymous poster hash: bd71b...42c
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #6 Skrevet 17. desember 2014 slutt og sutre, selvom du er alenemor,skal du ikke ha særbehandling Anonymous poster hash: 9bdbb...7d7
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #7 Skrevet 17. desember 2014 Hun som pleier å være syk,derfor jeg ikke fikk fri.. Anonymous poster hash: ba9f6...445
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #8 Skrevet 17. desember 2014 Snakker jeg særbehandling? Sjefen spurte jeg svarte ja...les en gang til.. Jeg har ofte skaffet barnevakt om det feks har vært planleggings dag, små syke barn osv...betalt for å gå på jobb. Er de som får særbehandling hos oss, men ikke meg. Anonymous poster hash: ba9f6...445
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #9 Skrevet 17. desember 2014 Sjefen måtte jo sjekke hvem som faktisk ønsket seg fri og så ta sine avgjørelser ut fra det. Det er ille med slike ansatte som stadig blir "syke" på spessielle dager. Det går ut over alle og det er jo håpløst å bare satse på at vedkommende kommer på jobb. Å tvinge dem er også vansklig og skal du si dem opp må du ha klare bevis for skulk. Vær heller sur på kollegaen din enn sjefen. Anonymous poster hash: 72fdd...9c7
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #10 Skrevet 17. desember 2014 Hvis det er klare grunner til å mistenke at en ansatt misbruker egenmeldinger, så kan man kreve sykemelding. Anonymous poster hash: deca0...a58
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #11 Skrevet 17. desember 2014 Hun har mange 3 dagers sykmelding og. Saken er vel at dette ikke skal gå utover oss andre. Og sjefen skulle aldri spurt for så å trekke det tilbake. Hi Anonymous poster hash: ba9f6...445
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #12 Skrevet 18. desember 2014 Hun har mange 3 dagers sykmelding og. Saken er vel at dette ikke skal gå utover oss andre. Og sjefen skulle aldri spurt for så å trekke det tilbake. HiAnonymous poster hash: ba9f6...445 Men hvis hun har mange av disse må hun vel snart ha brukt dem opp? Jeg syns faktisk du skal gå tilbake til sjefen din og si at du vil forlange at han holder avtalen, siden den allerede var gjort. Hvis noen andre blir sjuke, så får han gå på jobb selv. Anonymous poster hash: a5925...de8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå