Gå til innhold

hvordan hadde du reagert?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Først spør sjefen om noen vil avspasere på nyttårsaften.

Det passet meg bra da jeg er alenemor og bhg er stengt.

Så kom sjefen etterpå og beklaget at det ikke gikk da en annen som jobber den dagen er ustabil...bruker å være syk på slike dager.

Rettferdig at det skal gå utover meg?

 

Anonymous poster hash: ba9f6...445

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Nei, det er det ikke.  Det er noe han/hun burde tenkt på før spm. ble stilt.

Skrevet

Herlighet for en tafatt sjef.

Hvis han/hun har en ansatt som han mener ofte er syk på sånne dager, så mistenker han vel skulk. Og da må ha jammen ta tak i det.

Og nei, det er ikke ditt ansvar at din kollega ikke har ansvarsfølelse.



Anonymous poster hash: bd71b...42c
Skrevet

Kjedelig er det da det går utover meg...

Fikk ingen til å bytte dagen heller,prøvde å bytte med julaften.

 

Anonymous poster hash: ba9f6...445

Skrevet

Kjedelig er det da det går utover meg...

Fikk ingen til å bytte dagen heller,prøvde å bytte med julaften.

 

Anonymous poster hash: ba9f6...445

Har dere tillitsvalgt du kan ta det opp med. Det der går jo ikke an. Jeg skjønner jo at sjefen din vil unngå en situasjon med sykdom på en sånn dag, men det skal jo ikke gå utover andre. Så den ansatte som pleier å være syk, har fått fri på nyttårsaften nå da?

 

Anonymous poster hash: bd71b...42c

Skrevet

slutt og sutre, selvom du er alenemor,skal du ikke ha særbehandling



Anonymous poster hash: 9bdbb...7d7
Skrevet

Hun som pleier å være syk,derfor jeg ikke fikk fri..

 

 

Anonymous poster hash: ba9f6...445

Skrevet

Snakker jeg særbehandling? Sjefen spurte jeg svarte ja...les en gang til..

Jeg har ofte skaffet barnevakt om det feks har vært planleggings dag, små syke barn osv...betalt for å gå på jobb.

Er de som får særbehandling hos oss, men ikke meg.

 

 

 

Anonymous poster hash: ba9f6...445

Skrevet

Sjefen måtte jo sjekke hvem som faktisk ønsket seg fri og så ta sine avgjørelser ut fra det. Det er ille med slike ansatte som stadig blir "syke" på spessielle dager. Det går ut over alle og det er jo håpløst å bare satse på at vedkommende kommer på jobb. Å tvinge dem er også vansklig og skal du si dem opp må du ha klare bevis for skulk.

Vær heller sur på kollegaen din enn sjefen.

 

Anonymous poster hash: 72fdd...9c7

Skrevet

Hvis det er klare grunner til å mistenke at en ansatt misbruker egenmeldinger, så kan man kreve sykemelding. 



Anonymous poster hash: deca0...a58
Skrevet

Hun har mange 3 dagers sykmelding og.

Saken er vel at dette ikke skal gå utover oss andre.

Og sjefen skulle aldri spurt for så å trekke det tilbake.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: ba9f6...445

Skrevet

Hun har mange 3 dagers sykmelding og.

Saken er vel at dette ikke skal gå utover oss andre.

Og sjefen skulle aldri spurt for så å trekke det tilbake.

HiAnonymous poster hash: ba9f6...445

Men hvis hun har mange av disse må hun vel snart ha brukt dem opp? Jeg syns faktisk du skal gå tilbake til sjefen din og si at du vil forlange at han holder avtalen, siden den allerede var gjort. Hvis noen andre blir sjuke, så får han gå på jobb selv.

 

Anonymous poster hash: a5925...de8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...