Gå til innhold

Noen her som har operert bort en hemoroide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en hemoroide i over 6 år. Den har alltid vært synlig og "hengt" utenfor, men det siste året har den blitt veldig ille. Den er blitt kjempe stor, det svir ved toalettbesøk og blodet renner ofte. Nå har den tilogmed begynt å væske :(

Jeg bestilte time hos legen nå så får beskjed i morgen når jeg får time.

Er det noen her som har operert? Hvordan skjer konsultasjonen? Var det lang ventetid? Hvordan gjorde de operasjonen? Hvordan var det i ettertid?

Anonymous poster hash: 2e0b2...e22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min henviste med videre etter å ha sjekket meg. Jeg fikk time og den ble da sjekket og fjernet på samme gang.

Mener jeg fikk timen etter noen uker.

Den ble rett og slett sjært vekk. Ingen sting og blødde mye de neste dagene. Hadde vondt i 2-3 uker etterpå.

Har fått en unge til og skulle egentlig ha fort fjernet en til, men kvier meg.

Anonymous poster hash: 90925...13f
Skrevet

jeg hadde time hos legen min, fikk time hos spesialist et par uker etter det, og så ventet jeg noen uker på operasjon. Jeg måtte ha en "ordentlig" operasjon i full narkose og med stoooooore smerter etterpå (google Milligan morgans), var sykemeldt i 3 uker...knasket paralgin forte hver 4 time i 2 uker. Dette var da en innvendig hemoroide som også beveget seg utenfor rompehullet og førte til mye plager. Hatt den siden første fødsel for 9 år siden. Ville nok ikke gjort dette igjen.

Anonymous poster hash: 26480...dcb
Skrevet

Hei. Det gjøres i narkose eller spinal. Det er en kjapp operasjon, men det er vondt etterpå. Be om å få med deg xylocain gel og oxynorm hjem. i tillegg til det du får resept på. De skjærer den som regel vekk med strøm ( diatermi).

Anonymous poster hash: 27bcd...5e1

Skrevet

Takk for svar. Jeg regner egentlig med at jeg blir henvist for operasjon. Fikk mannen til å ta bilde av den istad så jeg fikk sett den ordentlig (stakkars mann :P ) og det så IKKE bra ut!! Den dekka nesten hele endetarmsåpningen og jeg kommer meg ikke lenger på do pga. smerter :/

Skrevet

Takk for svar. Jeg regner egentlig med at jeg blir henvist for operasjon. Fikk mannen til å ta bilde av den istad så jeg fikk sett den ordentlig (stakkars mann :P ) og det så IKKE bra ut!! Den dekka nesten hele endetarmsåpningen og jeg kommer meg ikke lenger på do pga. smerter :/

Like greit å få det gjort da😃. Smerten etterpå varer en stund, så går det jo over. Som jeg skrev over, be om å få med litt ekstra hjem. I min turnus er vi noen dager på postop og vi gir gjerne oxycontin ( virker ca 12 t) og sender ned oxynorm. Lykke til. Hilsen anestesisøster.

Anonymous poster hash: 27bcd...5e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...