Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #1 Skrevet 17. desember 2014 Har en søster, vi har så og si null kontakt. Fungerer ikke mellom oss dessverre. Har fått beskjed om å holde meg unna henne, men barna hennes er uskyldige og jeg vil ikke at de skal drabbes/lide. Nå har det vært bursdag til barna der og snart jul. Har sendt julekort til de, der det står til barna. Og skal levere gaver til barna. Er det feil eller OK? Anonymous poster hash: da70c...d76
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #2 Skrevet 17. desember 2014 Da setter du barna mellom barken og veden. Det er ikke særlig snilt. Men så kan du jo spørre om det er best for barna og oppleve lojalitetskonflikten det er og de motstridende følelsene de opplever av å skulle like både deg og sin mor samtidig, når dere som er voksne ikke klarer det eller om det er best å ikke ha kontakt med sin tante. Jeg synes det sistnevnte er best. Ikke sett barna i den posisjonen. Det aller beste hadde vært om du tok kontakt med moren deres og sa unnskyld for det du har gjort som gjorde henne så sint. Så har du hvertfall gjort det du kan. Anonymous poster hash: ebcda...209
Gjest Julia1984 Skrevet 17. desember 2014 #3 Skrevet 17. desember 2014 Helt riktig. Barna skal da ikke straffes for at dere to ikke kommer overens. Synes det er kjempe fint at du gir gaver til barna. Får dine barn gaver?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #4 Skrevet 17. desember 2014 Barna blir straffet uansett når de opplever den lojalitetskonflikten. Jeg har vokst opp i en familie full av sånne lojalitetskonflikter og det er slitsomt. Jeg ville heller hatt et ukomplisert liv enn en pakke. Anonymous poster hash: ebcda...209
lavieestbonne Skrevet 17. desember 2014 #5 Skrevet 17. desember 2014 Jeg har vært i den situasjonen dine barn er selv, gjennom hele barndommen. Noen ganger har det vært vanskelig, men stort sett har jeg bare vært glad for at jeg ikke har vært nødt til å bli dratt med i feiden. Min onkel har de fleste år gitt meg gaver ved jul og bursdag, og vi har også snakket sammen i anledninger der vi har møttes. Synes ikke det blir riktig å dra barna med i evt. feider, men det er viktig å fortelle dem hvorfor det er som det er mellom dere (i enkle trekk) :-)
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #6 Skrevet 17. desember 2014 På en måte så ser jeg poenget ditt med å ville det beste for barna ved å gi dem gaver, og dine gode intensjoner og tanker bak det hele. Og det er veldig fint! Men når din søster har bedt deg om å holde deg unna, så regner jeg med det gjelder hele familien hennes. Og jeg tviler vel på om det gagner forholdet deres at hun bli påminnet at du ikke respekterer hennes ønsker når det kommer både julekort og gaver fra deg. I tillegg blir det litt som om du gnir det inn at det ikke er til henne (tenker på kortet og at hun antakelig ikke får noen gave), men at barna hennes får. Prøv å snu på situasjonen og tenk at det er du som har problemer med din søster, ville du at hun skulle ha insistert på å sende gaver og kort til dine barn, når du kanskje ønsket å få alt på avstand? Om noe skulle vært sendt ville jeg heller skrevet et koselig brev til søsteren og hele familien, ønsket dem en god jul og det beste for det nye året, og ikke noe mer. Så får du ta tiden til hjelp og se om dere kan få jobbet dere gjennom de problemene dere har. Men føler det blir feil å sette de i en sånn situasjon at barna får gaver, og antakelig blir ikke søsteren din så happy for det, noe som kan eskalere konflikten fra hennes side, samt at barna havner litt i midten, mellom barken og veden som det nevnes over her. Til slutt så holder du bevisst søsteren din utenfor noe som egentlig burde ha vært til hele familien (julekort) og henvender deg direkte til barna, noe som kan være uheldig dersom barna a) ser deg som den snille og mamma som den slemme som ikke lar tante ta del i jula, eller b ) ser at mamma reagerer og blir sint fordi tante maser, og dermed får høre stygge ting om tante, eller c) ser at mamma blir lei seg fordi hun blir holdt utenfor. Vet ikke hvordan konflikten er mellom dere, og om dere er flinke og holder barna utenfor. Kanskje sender hun gaver til dine barn også, det vet jeg ikke, og i så fall blir situasjonen en helt annen. Men å sende gaver blir litt som å spille på barna føler jeg. Til syvende og sist er det ditt valg. Det er sin søster, dine tantebarn og du som kjenner situasjonen. Men hadde det vært meg og min søster hadde bedt meg holde meg unna, så hadde jeg respektert det, og heller prøvd å ta opp kontakten igjen på en annen måte enn ved å sende kort og gaver til hennes barn. Anonymous poster hash: ad4c3...1e0
Sint naken biltyv Skrevet 17. desember 2014 #7 Skrevet 17. desember 2014 Hvorfor fungerer det ikke mellom dere? Hva har hvem gjort? Barna lider allerede de. Å leve med familiekonflikter er ikke bra for de.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #8 Skrevet 17. desember 2014 Det er trøbbel mellom henne og moren vår. Jeg blir den som søsteren min bruker som mellomperson. Hun prater Dritt om moren vår til meg, spørre meg om ting som angår moren min som er negativt, slik at det blir ennå verre Dritt prat om moren vår. I med jeg gjerne vil være venn med de begge, både mor og søster. Så vil jeg ikke være noe i mellom. Men det blir jeg. Og det ødelegger meg psykisk. Men ennå så er jeg tante til disse barna. :-/ vanskelig... Anonymous poster hash: da70c...d76
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #9 Skrevet 17. desember 2014 Jeg ville holdt meg unna tror jeg. Anonymous poster hash: 92545...c29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå