Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #1 Skrevet 17. desember 2014 Denne tvangssosialiseringen i jula.. det kan bli for mye! Lange dager, ikke noe pusterom, frihet. Unger som er hjemme og inne hele tiden, tett innpå hverandre hele tiden. Hvordan overlever dere? Anonymous poster hash: 9bf17...31a
pifi med tre nurk Skrevet 17. desember 2014 #2 Skrevet 17. desember 2014 Whats not to like?? Jula er jo det beste med hele vinteren!
Gjest Julia1984 Skrevet 17. desember 2014 #3 Skrevet 17. desember 2014 Inne hele tiden?? Her er det mye familie sammen. Men vi er masse ute. Er det snø drar vi på langrennsturer, aker urer eller en tur i bakken på alpin. Bålbrenning, pølser og pinnebrød uavhengig om det er snø eller ikke. Er det ikke snø går vi turer i skog eller langs vannet, eller andre steder.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #5 Skrevet 17. desember 2014 Julefilmer Lange dager i pysj på sofa Nye leker Familiekos ❤️Jul❤️ Anonymous poster hash: c4aa4...214
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #6 Skrevet 17. desember 2014 foreldrene mine har et små bruk, så vi er mye ute med hundene, i skogen, rund tur rundt vannet, brenner bål bak låven osv.. jeg trives best inne, men når vi er 10-15 stk inne i 2 uker må man ut litt.. Anonymous poster hash: 85efe...891
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #7 Skrevet 17. desember 2014 Skjønner meg ikke på folk som er inne hele tiden, unger eller voksne. Her ser det dessverre ikke ut til at det blir snø i år. Men vi går ut og brenner bål i Fjæra, tur i skog eller drar ned til idrettsbanen og spiller fotball med barnas venner. Hadde det vært snø hadde vi dratt i bakken. Kom dere ut!!!!! Anonymous poster hash: faad0...f6e
Kanutten83 Skrevet 17. desember 2014 #8 Skrevet 17. desember 2014 Nå vet jeg ikke hvordan det er hos dere, men selv om vi er mye sammen med familien i jula så får ungene leke, være ute, slappe osv... De må ikke sitte på en stol flere timer av gangen, vi er ikke på besøk fra morgen til kveld. Ungene storkoser seg med fettere, kusiner og tremenninger, de leker og har det gøy, vi går skogstur og brenner bål og griller pølser, ute og aker/går på ski om det er snø osv... Men vi tar også en dag eller to med avslapping hjemme, jula er jo lang Ikke holder vi ungene lenge oppe, og de står opp når de vil. For oss er jul kos og avslapping sammen med hele familien, og vi passer på at ting blir på barnas premisser også, ikke bare de voksne
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #9 Skrevet 17. desember 2014 Ingen snø. Helt uaktuelt å være ute sju timer hver dag i 2 1/2 uke. Er veeeldig mange timer i et døgn, asså! Anonymous poster hash: 9bf17...31a
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #10 Skrevet 17. desember 2014 Vi er langt fra inne hele tiden! Det er jo i juleferien man har tid til å leke, dra på skøytebanen, på stranden, på lekeplassen, i skogen, til svømmehallen, lekeland osv osv. Vi kan godt møte bestemor i skogkanten vi, ha med pølser og pinnebrød, kakao og julesnop i sekken og være sammen noen timer i skogen. Sosialisering trenger absolutt ikke å sitte oppå hverandre i en liten stue. Veldig mange av barnas venner er hjemme i jula så de leker i gatene som vanlig de, ungene sitter ikke inne hele jula. Anonymous poster hash: 4fc3a...185
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #11 Skrevet 17. desember 2014 Er enig! Blir sliten av folk, men løsningen ble å feire jul lenger unna familie og droppe noen selskaper. Anonymous poster hash: 24185...885
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #12 Skrevet 17. desember 2014 Det er jo det jula handler om! Å være sammen med familien og å takknemmelig(!) for det enn har. Koser oss masse med lange, gode frokoster og lunsjer. Drar på besøk og får besøk. Aldri noe stress. Barna er ute å koser seg i snøen, på spark eller akebrett. Går i pysjen til lunsj og ser julefilmer:) gleder meg til juletrefest allerede 3 juledag. Det er enn selv som legger opp til hvor sosial enn skal være. I år må jeg ta det litt med ro pga sykdom. Ble nesten operasjon forrige uke så setter ekstra pris på jula i år. Anonymous poster hash: 956ae...adb
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #13 Skrevet 17. desember 2014 Det er jo det beste med jula og noen fridager. Kose seg sammen alle sammen, uten å måtte planlegge, legge kabalen for å få den til å gå opp og stresse rundt. Vi har unger som koser seg ute, så fremt det ikke er snø. Nå har de besøk, de er ute og spiller fotball. En time inne og da måtte de ut og springe av seg litt vist. At de orker i kulden og mørten skjønner jeg ikke, for jeg koser meg forran peisen. Men nå liker vi dager sammen uten planer og der vi bare kan kose oss, finne på ting om vi vil. Ungene leker sammen, alene eller med venner. Hadde vi ikke kunne kost oss sammen hjemme måtte vi ha revidert hvordan vi har det i det daglige, for må ungene bli aktivisert hele tiden må vi lære de at de må aktivisere seg alene og finne på ting alene. Kjede seg er helt greit, men klage og tyte over det er ikke greit om det blir mye. Selv om vi er alle seks hjemme får jeg masse alene tid i jula, jeg kan kose meg i sofaen med en god bok. Ungene leker rundt omkring i huset, jeg må ikke passe på de konstant eller gjøre noe med de hele tia. Anonymous poster hash: 1cdea...a17
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #14 Skrevet 17. desember 2014 Ingen snø. Helt uaktuelt å være ute sju timer hver dag i 2 1/2 uke. Er veeeldig mange timer i et døgn, asså! Anonymous poster hash: 9bf17...31a Hvem har sagt at du skal være ute så lenge???? Du høres ut som en solstråle. Kom deg ut på tur!!! Anonymous poster hash: faad0...f6e
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #15 Skrevet 17. desember 2014 Ååå gleder meg!!! Venner og familie hver dag, med middagsselskapet, brunsjer, gode frokoster, stjerneskinnstur, skiturer, sparking, kanefart, brettspill, TV-kos og ikke minst et hav av tid til å bare være sammen!! Anonymous poster hash: 42400...947
ms.Pond Skrevet 17. desember 2014 #17 Skrevet 17. desember 2014 Vi legger opp løpet som vi føler for. Har ingen overnattingsgjester i år, så da blir det selskaper et par dager, og så tar vi oss fri et par dager og er bare oss. Er så godt som høygravid i jula, og har ingen planer om å overanstrenge meg eller stresse med noe som helst, så vi tar det hele med knusende ro og prøver heller å lade batterier til en hektisk tid utpå nyåret når lillebror kommer. Men, de årene jeg ikke er gravid, så prøver vi fortsatt å holde på juleroen og julefreden. Målet er ikke å treffe flest mulig, trøkke oss sammen med familien hvert et minutt av jula eller dra på besøk til flest mulig. Målet er å kose oss, vi som er en familie, og noen ganger er vi sammen med andre, andre ganger er det bare oss. Vi drar i skogen, går på ski, griller pølser og aker, og er inne, spiser god mat og snop, ser på film sammen i sofaen og nyter livet.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #18 Skrevet 17. desember 2014 Ingen snø. Helt uaktuelt å være ute sju timer hver dag i 2 1/2 uke. Er veeeldig mange timer i et døgn, asså! Anonymous poster hash: 9bf17...31a Men liker du ikke å være sammen med ungene dine? Det er jo mye man kan gjøre når ingen trenger å dra på skolen eller på jobb. Dere kan gå på skøyter eller ta en tur på kino. Dere kan være "gærne" å bade i sjøen om vinteren eller besøke venner. Dere kan sende ungene ut for å leke med andre noen timer, ta en løpetur eller bygge en hytte. Inne kan dere kose dere med hver deres bok, spille spill, turne, male, lære ungene å steke ribbe osv. Anonymous poster hash: 59f99...6dd
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #19 Skrevet 17. desember 2014 Vi skal bare bort julaften og 1 julaften. Vær heller glad dere har familie, ikke alle som har det:) Anonymous poster hash: 218d9...fd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå