Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #1 Skrevet 17. desember 2014 Er halvt sykmeldt i min stilling i bhg, men pga at mitt barn går der er jeg der hver dag, har vært en del sykdom nå, og jeg ser hvor mye dette sliter på de som er igjen, de er kjempeslitne. Jeg plages med bekkenet men er ellers i fin form, er veldig ustabil og klarer lite. Blir mest sannsynlig fullt sykmeldt på nyåret, har fått all tilrettelegging det er mulig der, men har jo klart å jobbe noen timer noen dager. Men om jeg er fullt sykmeldt, kan jeg da jobbe ett par timer i uka ved behov for det? Anonymous poster hash: e0996...23a
Superdolly Skrevet 17. desember 2014 #2 Skrevet 17. desember 2014 Jeg kan ikke svare på hva du kan og ikke kan i forhold til jobbing når du er sykmeldt. Men jeg tenker at du her snakker om et stort problem, nemlig ressursene i barnehagene. Det er dessverre slik at dette er en lett post å kutte i for kommunene. Barnehagens vikarbudsjett er ikke noe som merkes sånn uten videre. De som merker det, er de ansatte. Og det er dessverre fortsatt lik at svært mange tenker at pyttsann, det er da bare noen damer som passer barn. De trenger da ikke være så mange på jobb bare for det. Og de barnehagenasatte jeg har vært borti har vært lojale, pliktoppfyllende mennesker som strekker seg så langt som overhodet mulig. De jobber og jobber og gjør virkelig sitt beste for at foreldrene og barna skal slippe å merke noe til mangelen på folk. Så er det sånn at de fleste av oss er barnehageforeldre i kun en kort periode av livet. Det er lett å være engasjert når det direkte berører barna våre, men plutselig er de ferdige i barnehagen og da engasjerer vi oss ikke i dette lenger. Derfor er det ikke så mange foreldre som er med og kjemper for å bedre bemanningssituasjonen i barnehagene. Det samme gjelder forresten SFO, men det er en litt diskusjon. Jeg mener at de som jobber i barnehagene burde begynne å være litt ulydige og opprørske. De må begynne å si fra til foreldrene at i dag kan de ikke holde åpent pga for lite folk i barnehagen. På kort sikt vil dette skape problemer for foreldrene. På lengre sikt, når svært mange arbeidsgivere opplever at fraværet blant de ansatte øker på grunn av dette, vil kanskje politikerne våkne og innse at de må gjøre noe.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 17. desember 2014 #3 Skrevet 17. desember 2014 Så lenge du er 100% sykemeldt kan du ikke jobbe noen timer. Da må du i så fall være 90% sykemeldt. Å jobbe mens man er sykemeldt kan få konsekvenser for deg ift. NAV.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #4 Skrevet 17. desember 2014 Nei, du har ikke lov til å jobbe om du er 100% sykemeldt. Men du kan f.eks. bli 90 % sykemeldt eller noe? Anonymous poster hash: be270...260
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå