Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #1 Skrevet 17. desember 2014 Har brukt mye penger på julegaver nå. 1000 av de er til familie jeg ser og prater med et par ganger i året. Hadde det ikke vært for at jeg får av dem hvert år, hadde jeg ikke kjøpt til noe til de. Kjøper dere gaver til hele familien? Tanter, onkler, kusiner,fettere... Anonymous poster hash: 15af6...75d
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #2 Skrevet 17. desember 2014 Kjøper kun til de nærmeste og noen søskenbarn av meg som jeg har god kontakt med. Utover det kun til barna og mine foreldre + mannen min Ble 3000 totalt til alle .... Anonymous poster hash: 3d7f0...559
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #3 Skrevet 17. desember 2014 Jeg kjøper til nærmeste familie, noen venninner og noen unger jeg er gudmor til. Kjøper og en liten ting til et par tanter. De er ikke de eneste tantene mine, men er de eneste som jeg har holdt kontakten med etter jeg ble voksen. Det går mye penger på julegaver, men har kuttet ned listen og gir ikke lengre til "alle". Anonymous poster hash: 0ea24...aed
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #4 Skrevet 17. desember 2014 Kjøper til mine nærmeste, det vil si søsken + tantebarn og foreldre, samt det samme på mannens side. Søskenbarn, tanter og onkler og lenger ut kjøper jeg ikke til. Anonymous poster hash: d8f5e...0c2
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #5 Skrevet 17. desember 2014 Kjøper til søsken og foreldre utenom egne barn og mannen (vi har ikke nieser eller nevøer enda) Får ikke av tanter/onkler lenger heller. Mer enn nok synes jeg. Brukt mellom 2500-3000 på våre 4 foreldrepar pluss søsken. Anonymous poster hash: d4e7a...59f
Chl85 Skrevet 17. desember 2014 #6 Skrevet 17. desember 2014 Foreldre, svigerforeldre, søsken, mine barn og til et par venninner og 4 barn.. Så kun nærmeste familie. Får kun gaver til ungene av tanter og onkler. Kusiner og Fettere kjøper vi ikke til Det holder mer enn nok spør du meg, he he Det viktigste er barna uansett
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #7 Skrevet 17. desember 2014 Vi er en nymotens storfamilie, og gaver vises også deretter. Vi gir til: Min familie: mor og far, søster, svoger, 3 tantebarn og en hund. (Veldig viktig mener ungene) onkel og tre søskenbarn. (Disse ønsker ingen av oss å slutte med, bare små gaver men alltid like gøy. Kan være så lite som pepperkakeformer, så ikke noe dyrt) Min manns familie: hans far med kone. Hans mor. Hans ene søster med to barn. De andre åtte søsknene gir vi ikke gaver til og får heller ikke gaver av. Mins manns ex kones familie: vi gir en liten gave til hans ex med samboer, pga at ungene ønsker vi gjør det. Det er helt greit for oss. Hennes to barn fra tidliger. Hos oss så går de innunder barn uansett siden det for de er like naturlig å komme til oss som hos moren deres. Min mann var stefar i mange pr og syns ikke det burde stoppe av den grunn. Nå får barnebarnet vårt til hun ene gave og pappan til barnebarnet. Min ex sin familie: min ex, farmor og farfar til ungene, oldemor og onkelen. Nå skal vist min ex sin kjæreste og unger få også sier ungene. Nylig avsluttet brudd, men ungene mine og henne sine skal vist gi hverandre gaver har de bestemt over instagram. Så lenge ungene ønsker dette så er det greit for meg, blir ikke noe store greier, men en liten ting. Det blir mange gaver og muligens litt styr, men det er helt greit så lenge det er hva ungene ønsker. For de blir det feil om vi kutter ut den ene og den andre. Det er mange gaver som ungene lager og mye hjemmelaget, så totalsummen for gavene er ikke så galt. Anonymous poster hash: 259c1...60f
skinnfilla Skrevet 17. desember 2014 #8 Skrevet 17. desember 2014 Det er mange gaver ! Vi har 14 nevøer og nieser , 200 pr stk 5 søskenpar, 200 pr par 3 foreldrepar ( våre ) , 600 pr par 2 sett oldeforeldre ( våre besteforeldre) 400 pr par 3 barn + 3 av hver deres venninner ,2000 pr barn, ca 300 til venninner Ca 1500 til hverandre Så det blir jaggu nærmere 15 000 ! Himla godt at jeg begynte tidlig , er ferdig og har nettopp fått fylt opp konto med julelønna
Jippipippi Skrevet 18. desember 2014 #9 Skrevet 18. desember 2014 Vi gir til mine og mannens foreldre. En søster uten barn, 22! nevøer/nieser, en kamerat, en venninne og hennes tre barn, et vennepars tre barn og et vennepars to barn. Niåringen gir til 4 venninner og 7 åringen til en kamerat. Og så gir mannen og jeg til hverandre😜 Heldigvis ferdig for i år😅
PrinsesseHengepupp Skrevet 18. desember 2014 #11 Skrevet 18. desember 2014 Siden vi har 26 tanter og onkler til sammen og tja, omlag 50 søskenbarn utgår det med høye kneløft å gi noe til dem. Vi gir til foreldre og barnløse søsken, samt nieser og nevøer. Samt en liten oppmerksomhet til nære venner, noe enkelt som en eske sjokolade eller en flaske voksenbrus. Ungene gir småting til venner i tillegg. Men vi er tydelige ovenfor alle at det er uaktuelt med store, dyre, flotte ting. Og det gjelder selvsagt begge veier, vi ønsker oss aller helst ei geit eller to. https://gaversomforandrerverden.no/
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #12 Skrevet 18. desember 2014 Kjøpepress i jula? Nei nei det er hele året spør du meg. Det er jo vi selv som skaper dette presset ved å ikke kunne ønske oss noe til under 1000 lappen. Alle gaver skal være så flotte flotte. Men hva skjedde med fornuftige gaver? Anonymous poster hash: 374d1...bdb
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2014 #13 Skrevet 18. desember 2014 Kjøpepress i jula? Nei nei det er hele året spør du meg. Det er jo vi selv som skaper dette presset ved å ikke kunne ønske oss noe til under 1000 lappen. Alle gaver skal være så flotte flotte. Men hva skjedde med fornuftige gaver? Anonymous poster hash: 374d1...bdb Snakk for deg selv. I år har jeg ønsket meg en fruktkniv, flaxlodd, sudokuhefte, sokker, gavekort og abonnement på foreldre og barn. Ingenting som koster over 1000, bortsett fra eventuelt gavekortet som kan koste hva man vil. Å kjøpe gaver til tanter, onkler og søskenbarn er for øvrig helt uaktuelt her, det hadde vi ikke hatt råd til. Kjøper til en av barnets tremenninger, men det er fordi han bor rett borti gata og barna leker mye sammen. Anonymous poster hash: 21dd7...2c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå