Gå til innhold

Er 5,2 kg kalkun nok til

Anbefalte innlegg

Skrevet

5 voksne og 3 småspiste barn?

Anonymous poster hash: ca99f...67d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: 6b906...3aa
Skrevet

De sier vel 500g pr voksen.

Spørs vel hvor storspist de voksne er.

Skrevet

Kjøp minst 6. Blir mørere og beregn en halv kilo pr hode . Bein og alt veier så 5,2 blir lite.

Anonymous poster hash: ac455...e3a

Skrevet

Kjøp minst 6. Blir mørere og beregn en halv kilo pr hode . Bein og alt veier så 5,2 blir lite.

Kan du telle og regne? 

500 gram til 8 personer er 4 kilo. Hvordan kan da 5,2 kilo være for lite? I ditt regnestykke er det mat til 12 personer....

Til HI: JA, det er nok :)

Anonymous poster hash: c2436...7ef

Skrevet

Mye er bein. Det veier ! Så nei de får ikke nok kvalitetskjøtt på en til 4 kilo ei heller 5! Og kjøttet blir mørere og ikke så tørt. Du er ikke kalkunmester det er helt sikkert. Du steker den nok også på for høy varme og kort tid istedet for motsatt?

Skrevet

Man regner 500 g pr person inkludert bein, uten bein regner man ca 250 gram.per person. Det blir mer enn nok med kalkunen på 5 kg ;)

Skrevet

ikke mye rent kjøtt på en kalkun. Jeg ville valgt større, eventuelt kalkunbryst som er mye lurere:)

Anonymous poster hash: 7bbf0...b09
Skrevet

"Skroget" veier så og si det samme uavhengig av kalkunens totalvekt. Hvis beina veier, si, 1,5 kg, så veier de det uansett om kalkunen veier 4 eller 7 kg.

Derfor er det greit å kjøpe en som veier minst 6 kg om dere er såpass mange som skal spise. Kjipt å ha for lite mat :(

Anonymous poster hash: 722ed...a08

Skrevet

Kommer til å langtidsteke den ja! Får ha masse godt tilbehør så er det vel nok?!

Anonymous poster hash: ca99f...67d

Skrevet

Jeg lagde kalkun for et par uker siden. Vi var 9 voksne og 8 barn. Kalkunen var på 6,9 kilo og det var masse rester... 

Jeg vil si at den på rundt 5 kg holder til dere som er 5 voksne og 3 barn. Man blir mett av tilbehøret også - vi har masse tilbehør. 

Jeg bruker stekepose og steker på 180 grader, 30 minutter per kilo kalkun. 

Anonymous poster hash: 433ac...8eb
Skrevet

Så lenge dere ikke skal spise kun kjøtt holder lenge. Vi kjøper alltid rundt 5 kilo og er som regel 7 voksne og 3 barn. Vi har alltid nok til en middag til for oss på 2 voksne og 2 barn. Vi har prøvd å kjøpe større, men synes de rund 5 kilo smaker best.

Anonymous poster hash: 0af2c...d5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...