Gå til innhold

Helt skjelven her jeg sitter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde akkurat rydda småens rom når jeg kom ned i stua. Så hørte jeg ett langt tut og en dunk, kikka ut vinduet og så en bil sto med snuta i naboens hekk. Tenkte at det var en som ikke klarte svingen på glatta, men gikk likevel ut på verandaen for å kunne se bedre om det gikk bra der borte. Syntes jeg så en som rista kraftig, sikkert bare en gamling som skalv av sjokket, men bestemte meg for  ta turen bort å se at alt gikk bra. 

Da jeg kom bort så jeg en dame hadde falt over på siden, åpnet døre, ho rista kraftig og spytte skumma ut av munnen på ho. Fikk ho opp i sittende og holdt hode hennes oppe for å gi frie luft veier, og ringte ambulanse. Heldigvis kom ambulansa raskt og ho kom til bevissthet rett i det den kom. 

Nå sitter jeg å er helt skjelven her, synes det var skremmende. Jeg skalv så jeg nesten ikke klarte  ringe nødnummret. Håper alt går bra med dama nå, og er veldig glad for at det skjedde her og ikke på en trafikert vei med stor hastighet. 

Anonymous poster hash: 77b07...a21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra jobba, godt du var hjemme og tok deg bryet med å sjekke det opp. Vær stolt av deg selv, men skjønner at du er skjelven.

Anonymous poster hash: 5388f...542

Skrevet

Utrolig flink var du og skal være stolt av deg selv :)

Mulig du berget livet til ei dame i dag!

Men helt klart at det var skremmende og du reagerte som ett medmenneske!

Klem til deg!

Skrevet

Ja jeg er veldig glad jeg er hjemme i dag og  gikk for å sjekke selv om jeg først trodde det kun var en gamling som var skjelven etter sjokket. 

Skrevet

Så bra!!! Du gjorde akkurat det du skulle, ver stolt av det!💙Godt det finst folk som deg, som bryr seg. Forstår at du er skjelven, ta deg ein god dusj, eller gjer noko anna avspennande. Klem til deg

Skrevet

Høres ut som et epilepsianfall, og i såfall er det fryktelig ubehagelig, men som regel ingenting å bekymre seg for. Jeg har epilepsi selv, og selv om man strengt tatt skal ha vært anfallsfri i et par år før man får kjøre bil er det jo noen som får et epileptisk anfall ut av det blå. 

Du gjorde det rette ved å sjekke, som regel blir man enormt sliten etter et anfall, og man skal i alle fall ikke overlates til seg selv hvis man ikke aner hva som foregår :) 

Så pust ut, det går mest sannsynlig helt fint med damen, og heldigvis skjedde ingenting alvorlig når hun kræsjet :)

Anonymous poster hash: 395c1...360
Skrevet

Ja jeg er veldig glad jeg er hjemme i dag og  gikk for å sjekke selv om jeg først trodde det kun var en gamling som var skjelven etter sjokket. 

Det er all grunn til å sjekke dersom noen skjelver av sjokk! Sjokk er faktisk farlig. 

Anonymous poster hash: bf4b3...860

Skrevet

Har lyst til å gi deg en klem! Blir så glad når jeg hører at folk bryr seg og handler! <3

Anonymous poster hash: 987d4...2cf
Skrevet

Nå fikk jeg akkurat mannen hennes på døra. Han var veldig takknemlig for at hjelpen jeg ga ho i dag og hadde med en blomst til meg. Var godt å prate med han og få vite litt mer om hvordan det går. Ho er på sykehuset ennå, de skulle sjekke for eplepsi og flere andre ting. Ho er klar og har det bra nå. Har tenkt veldig mye på ho i dag. 

Skrevet

Det er all grunn til å sjekke dersom noen skjelver av sjokk! Sjokk er faktisk farlig. 

Har faktisk aldri tenkt over at sjokk er farlig, men da lærte jeg noe nytt i dag og skal lagre det i bakhode. :-) HI

Skrevet

Så flink du var:))) Årets gest fra deg<3

Takk for at det finnes mennesker som bryr seg❤️

Skrevet

Har faktisk aldri tenkt over at sjokk er farlig, men da lærte jeg noe nytt i dag og skal lagre det i bakhode. :-) HI

Sjokk innebærer sirkulasjonssvikt, og kan føre til organsvikt og død. Supert at du sjekket!

Skrevet

Så bra du handlet! Vært stolt av deg selv - du bidro til å redde et menneskeliv i dag:-)

Tenk hvordan han mannen hadde hatt det nå om der verste hadde skjedd, og at du ikke hadde gått bort å hjulpet henne?

Godt det finnes sånne som deg, når man leser om alle de menneskene i media som ikke bryr seg om noen har falt, roper om hjelp osv. Som bare overser det og går forbi.

Du er et bra medmenneske :-)

Anonymous poster hash: c5b85...2d3

Skrevet

Hoff, ja tørr ikke tenke på hvordan det kunne gått om jeg bare hadde satt meg ned i sofaen uten å ofre det en tanke. Da hadde jeg hatt kull svart samvittighet etterpå. Begynte å skjelve igjen og nesten gråte når mannen kom bort hit. 

Tusen takk for alle klemmer og gode ord. Håper dere sender noen god bedring tanker i retning av denne dama også i kveld 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...