Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #1 Skrevet 17. desember 2014 Gjorde det jeg pleier å gjøre hver morgen, drakk kaffe og etterpå skulle jeg lage meg to brødskiver. Merket at matlysten ikke var der, det var et elker annet med magen. Men jeg klarte så vidt å få i meg ei brødskive. Da merket jeg at panikken kom sakte på og jeg begynte å svette, i løpet av noen få sekunder var jeg helt svett og trodde jeg skulle besvime. Jeg la meg ned på ryggen og konsentrerte meg om pusten. Begynte å miste følelsen i hendene og jeg ville bare besvime men det gikk ikke. Varte i noen få minutter også ga det seg. Nå bare sitter jeg å fryser, og tror jeg har fått diaré. Hva er dette for noe tror dere? Håper ikke det er omgangsyken, jeg har aldri hatt det og har angst for å kaste opp Anonymous poster hash: 2a099...f45
nasse nøffen Skrevet 17. desember 2014 #2 Skrevet 17. desember 2014 Det kan være nettopp det du sier. Panikkanfall. Det kan man oppleve en gang i livet, og aldri mer.... Kroppen din reagerer som om du blir livredd... puls og blodtrykk stiger, du kan få diare o.l Du bruker ordet angst for å kaste opp. Dersom du har angst for å kaste opp, er det ikke så rart at denne panikk følelsen kommer sammen med magesmerter. Du er da redd for å kaste opp.. Men det er IKKE farlig å kaste opp, det er bare å lukke opp munnen, så kommer det selv....
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #3 Skrevet 17. desember 2014 Stakkars deg Klem fra meg Anonymous poster hash: 488c2...01e
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #4 Skrevet 17. desember 2014 Det kan være nettopp det du sier. Panikkanfall. Det kan man oppleve en gang i livet, og aldri mer.... Kroppen din reagerer som om du blir livredd... puls og blodtrykk stiger, du kan få diare o.l Du bruker ordet angst for å kaste opp. Dersom du har angst for å kaste opp, er det ikke så rart at denne panikk følelsen kommer sammen med magesmerter. Du er da redd for å kaste opp.. Men det er IKKE farlig å kaste opp, det er bare å lukke opp munnen, så kommer det selv.... Panikkannfall har jeg opplevd en del ganger. Sist gang var på våren og jeg trodde at jeg var liksom ferdig med det, at jeg var liksom blitt sterkere psykisk men den påminnte meg idag om at det er like ille:( Jeg vet at det ikke er farlig å kaste opp, men det har jeg hatt angst for siden jeg var liten. Blir liksom ikke kvitt det:( Takk for svar, det du skrev har mening men allikevel er jeg redd. Anonymous poster hash: 2a099...f45
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #5 Skrevet 17. desember 2014 Stakkars deg Klem fra meg Anonymous poster hash: 488c2...01e Tusen takk! Anonymous poster hash: 2a099...f45
nasse nøffen Skrevet 17. desember 2014 #6 Skrevet 17. desember 2014 Det kan være nettopp det du sier. Panikkanfall. Det kan man oppleve en gang i livet, og aldri mer.... Kroppen din reagerer som om du blir livredd... puls og blodtrykk stiger, du kan få diare o.l Du bruker ordet angst for å kaste opp. Dersom du har angst for å kaste opp, er det ikke så rart at denne panikk følelsen kommer sammen med magesmerter. Du er da redd for å kaste opp.. Men det er IKKE farlig å kaste opp, det er bare å lukke opp munnen, så kommer det selv.... Panikkannfall har jeg opplevd en del ganger. Sist gang var på våren og jeg trodde at jeg var liksom ferdig med det, at jeg var liksom blitt sterkere psykisk men den påminnte meg idag om at det er like ille:( Jeg vet at det ikke er farlig å kaste opp, men det har jeg hatt angst for siden jeg var liten. Blir liksom ikke kvitt det:( Takk for svar, det du skrev har mening men allikevel er jeg redd. Anonymous poster hash: 2a099...f45 Da må du få hjelp.... Du må få henvisning til en kognitiv terapeut. Gjerne en som også er psykiater, slik at du også kan få noen medisiner i en overgang . Er du deprimert i perioder? , som ofte følger med.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #7 Skrevet 17. desember 2014 Panikkangst kalles det. Har opplevd det 3 ganger i løpet av livet. Helt ufarlig. Diare kommer av at du blir så redd og du må bæsje rett og slett. For min del tenker når det skjer at den dritten ikke skal bestemme og fokuserer på pustingen. Inn gjennom nesen, uten gjennom munnen. Men så klart blir dette et stort problem og skjer regelmessig burde du få hjelp. Men det viktigste er at du tenker at det ikke er farlig i det hele tatt. Redselen f :)or at det er farlig og at du skal dø forverrer hele forløpet under angsten Anonymous poster hash: 4af59...1e8
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #8 Skrevet 17. desember 2014 Jeg har hatt panikkanfall en gang - fylla til og med. Sjefen fortalte han var forelsket i meg. Ikk panikk, ville ut, og besvimte i trappa.. Gikk bra! Og har aldri hatt det siden. Har tenkt mye på det i ettertid, analysert osv. Kom til at det var min største skrekk, så ikke så rart jeg klikket Anonymous poster hash: c659c...bdc
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #9 Skrevet 17. desember 2014 Det kan være nettopp det du sier. Panikkanfall. Det kan man oppleve en gang i livet, og aldri mer.... Kroppen din reagerer som om du blir livredd... puls og blodtrykk stiger, du kan få diare o.l Du bruker ordet angst for å kaste opp. Dersom du har angst for å kaste opp, er det ikke så rart at denne panikk følelsen kommer sammen med magesmerter. Du er da redd for å kaste opp.. Men det er IKKE farlig å kaste opp, det er bare å lukke opp munnen, så kommer det selv.... Panikkannfall har jeg opplevd en del ganger. Sist gang var på våren og jeg trodde at jeg var liksom ferdig med det, at jeg var liksom blitt sterkere psykisk men den påminnte meg idag om at det er like ille:( Jeg vet at det ikke er farlig å kaste opp, men det har jeg hatt angst for siden jeg var liten. Blir liksom ikke kvitt det:( Takk for svar, det du skrev har mening men allikevel er jeg redd.Anonymous poster hash: 2a099...f45 Da må du få hjelp.... Du må få henvisning til en kognitiv terapeut. Gjerne en som også er psykiater, slik at du også kan få noen medisiner i en overgang . Er du deprimert i perioder? , som ofte følger med. Går i behandling for det. Men det tar tid. Prøver meg på medisiner så smått, fordi jeg har angst for tabletter, at de skal få meg til å kaste opp. Så er en lang prosess jeg går gjennom. Lenge siden sist jeg hadde panikkannfall og trodde at jeg var på bedringens vei men idag opplevde jeg den på samme måte som før. Bare at denne gangen besvimte jeg ikke, det må jo være en slags forbedring kanskje? Anonymous poster hash: 2a099...f45
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #10 Skrevet 17. desember 2014 Panikkangst kalles det. Har opplevd det 3 ganger i løpet av livet. Helt ufarlig. Diare kommer av at du blir så redd og du må bæsje rett og slett. For min del tenker når det skjer at den dritten ikke skal bestemme og fokuserer på pustingen. Inn gjennom nesen, uten gjennom munnen. Men så klart blir dette et stort problem og skjer regelmessig burde du få hjelp. Men det viktigste er at du tenker at det ikke er farlig i det hele tatt. Redselen f :)or at det er farlig og at du skal dø forverrer hele forløpet under angstenAnonymous poster hash: 4af59...1e8 Når panikkanfallet kommer så tenker jeg ikke på at jeg skal dø eller lignende, jeg blir bare så redd av selve situasjonen. Har opplevd panikkanfall sikkert 20 ganger til den dagen idag, det er unormalt og jeg er så lei av det Anonymous poster hash: 2a099...f45
nasse nøffen Skrevet 20. desember 2014 #11 Skrevet 20. desember 2014 Det kan være nettopp det du sier. Panikkanfall. Det kan man oppleve en gang i livet, og aldri mer.... Kroppen din reagerer som om du blir livredd... puls og blodtrykk stiger, du kan få diare o.l Du bruker ordet angst for å kaste opp. Dersom du har angst for å kaste opp, er det ikke så rart at denne panikk følelsen kommer sammen med magesmerter. Du er da redd for å kaste opp.. Men det er IKKE farlig å kaste opp, det er bare å lukke opp munnen, så kommer det selv.... Panikkannfall har jeg opplevd en del ganger. Sist gang var på våren og jeg trodde at jeg var liksom ferdig med det, at jeg var liksom blitt sterkere psykisk men den påminnte meg idag om at det er like ille:( Jeg vet at det ikke er farlig å kaste opp, men det har jeg hatt angst for siden jeg var liten. Blir liksom ikke kvitt det:( Takk for svar, det du skrev har mening men allikevel er jeg redd.Anonymous poster hash: 2a099...f45 Da må du få hjelp.... Du må få henvisning til en kognitiv terapeut. Gjerne en som også er psykiater, slik at du også kan få noen medisiner i en overgang . Er du deprimert i perioder? , som ofte følger med. Går i behandling for det. Men det tar tid. Prøver meg på medisiner så smått, fordi jeg har angst for tabletter, at de skal få meg til å kaste opp. Så er en lang prosess jeg går gjennom. Lenge siden sist jeg hadde panikkannfall og trodde at jeg var på bedringens vei men idag opplevde jeg den på samme måte som før. Bare at denne gangen besvimte jeg ikke, det må jo være en slags forbedring kanskje? Anonymous poster hash: 2a099...f45 hei igjen.... du er helt etter boken i forhold til din angstproblematikk. Jeg er sikker på at dette vil du få tak på. Men du må jobbe. Se på det som en jobb... Du må utfordre deg i alt det skumle. Egentlig burde du stukket fingeren i halsen og ufarliggjort det å kaste opp... Det finnes ikke farlig. Ingen dør av et angstanfall... Men medisiner trenger du, i en periode. Derfor er det viktig med behandling ved siden av, slik at du har noe å falle tilbake på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå