Gå til innhold

Jeg forsover meg hele tiden :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg gjøre? Jeg sover godt om natten (tror jeg). Jeg skrur av vekkerklokken uten å vite ettersom jeg gjør det i søvne. Jeg har forsøkt å legge vekkerklokken langt unna så jeg må stå opp, men jeg gjør det i søvne også. Forsov meg ALDRI før for 6 mnd. siden. Jeg rekker alltid jobben, men blir et stress uten like!

Jeg er også så trøtt på kvelden at noen ganger legger jeg meg 21.30, men allikevel forsover jeg meg :/ Noen tips?

Anonymous poster hash: b3f61...b85
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp sånn vekkerklokke som "spretter" fra hverandre. Den slutter ikke å ule før du har puttet alle bitene sammen. De kan jo sprette over alt på soverommet :P Prøv å google litt og se om det finens noe som passer for deg

Anonymous poster hash: 96eeb...750
Skrevet

Kjøper jeg en sånn vekkerklokke kommer den til å gå ut av vinduet :P

Skrevet

Ja da så :)

Anonymous poster hash: 96eeb...750
Skrevet

Hvis du ikke har vært sånn før og du egentlig sover nok, ville jeg gått til legen. Du sover nok dårligere enn du tror.

Skrevet

Jeg hadde en periode jeg sov dårlig grunnet problemer på arbeidsplassen så da fikk jeg Imovane. Nå har jeg det bra på arbeidsplassen og har ikke brukt tablettene på 2 mnd., men nå har jeg begynt å forsove meg igjen :/

Skrevet

Kan det være mørketid?

Jeg har det sånn i mørketiden. Det hjalp når jeg tok 30 min solarium i uka og sov med nattlys på soverommet. Nå utgår begge de tingene, men jeg har en liten en som tvinger meg opp.

Skrevet

Det er innenfor normalen å ha behov for inntil 9 timer søvn i døgnet mener jeg å ha lest. Det kan hende du rett og slett trenger mange timer søvn for tiden. Da må du legge deg ganske tidlig.

Ellers anbefaler jeg deg en dagslyslampe som slår seg på før du skal våkne. Kroppen din oppfatter at det er "sol" selv om du sover. Det gjør det ofte enklere å våkne. Vekkeklokke både rett ved senga og langt unna (gjerne i naborommet) gjør det værre å bare skru av klokka.

Å både stå opp og legge seg til samme tid hver dag er også lurt, også i helger og ferier. Noen sliter mye mer med omstillinger enn andre.

Anonymous poster hash: 95039...93e
Skrevet

Da prøver jeg med solarium i kveld! :P Kan ikke ta 30 min., men kan jo ta noen minutter.

Ungen min er dessverre verdens verste b-menneske og er 3 år så lite hjelp i å ha henne som vekkerklokke utenom i helgene :P

Skrevet

Da prøver jeg med solarium i kveld! :P Kan ikke ta 30 min., men kan jo ta noen minutter.

Ungen min er dessverre verdens verste b-menneske og er 3 år så lite hjelp i å ha henne som vekkerklokke utenom i helgene :P

Forsøk å sette vekkerklokka inne hos henne.

Anonymous poster hash: 95039...93e

Skrevet

Kanskje jeg skal prøve det :) Kan kjøpe en fin barnevekkerklokke til henne :)

Skrevet

Samboeren min har samme problemet, men han har hatt det sånn lenge og spesielt nå i vinterhalvåret.

Problemet hans er at han sover FOR godt, for mye og for tungt.

Han har ikke sjans å våkne hverken av røykvarsleren (som er på soverommet) eller skrikende barn. 

Han har funnet en løsning på dette, men den er ikke særlig god. Sove på sofaen i stua med alle klærne på. I tillegg må lysene i stuen stå på. Da først klarer han å våkne slik at han i hvert fall ikke kommer for sent. 

Anonymous poster hash: 2674e...bb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...