Gå til innhold

Hvorfor blir så mange syke i jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her så har vi hatt sykdom to år på rad og sitter nesten bare og venter på omgangsyken eller influensa. Nå skal barner være to dager til i barnehagen så skal vi holde oss unna butikken i rushet

Anonymous poster hash: a7a17...ad5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke huske sist gang jeg var syk i jula. Kanskje jeg aldri har vært det :P

Ungene på 5 og 6 år har heller aldri vært syke i jula. Du/familien har nok vært veldig uheldige  :unsure: Det går nok fint dette, og ikke ta sorgene på forskudd :)

Skrevet

Nå er det eks antall folk på jobben her som har omgangssyke. Jobber på en døgnbemanna avdeling og halvparten av pasientene har vært syke. Når man er oppi så mange mennesker hver dag så er det ikke til å unngå. Hvis folk hadde vært litt flinkere til å holde ungene sine hjemme når de er syke og så kunne vi nok unngått ganske mye sykdom hos minstemann. Han har vært mer eller mindre syk siden han begynte i bhg, med alt som går ann å få. Nå derimot har han holdt seg frisk i 2 uker og det er rekord! Så jeg håper han holder over jula!

Anonymous poster hash: 6fce4...feb
Skrevet

Vi har også vært heldige og sluppet unna smittsomme sykdommer i julen, men en av guttene gleder seg så veldig og er så spent at han ofte går ned for telling. Har sovnet i julemiddagen et par ganger, og brått fått feber. Håper han slipper unna i år :)

Skrevet

I disse tider så er det jo mye vanligere å være mye sammen på små områder(inne) og da brer smitten seg lettere. Vi har et barn med astma, så vi vaksinere oss hele gjengen for å skåne henne og for å slippe litt sykdom. Etter vi begynte å ta denne vaksinen så har vi faktisk ikke vært syke, men det er sikkert mer tilfeldigheter for den beskytter jo kun mot influensa.

Anonymous poster hash: ed240...764
Skrevet

Her er det alltid omganssyke i bhg. før jul. Heldigvis har vi sluppet unna, og håper vi gjør det i år også.

Anonymous poster hash: a6625...3b9
Skrevet

Folk blir ikke mere syke før jul enn ellers i året men det merkes ekstra godt i julen, påske, sommerferien, bursdager osv.

Anonymous poster hash: 717f1...d3f

Skrevet

Jeg har studert i snart 5 år og blir alltid syk i ferier. Venter bare på forkjølelsen nå :P Nesten alle jeg studerer med blir også syke når de har fri. Merkelig fenomen. Jeg er aldri syk fra studiestart og fram til eksamen er over. 

Anonymous poster hash: 732c3...a6a
Skrevet

Man blir jo oftere syk etter perioder med stress og høyt tempo. Når man da senker skuldrene blir man mer mottakelig for sykdom. Forsøk å ikke stresse :-)

Skrevet

Vi blir nesten alltid syke i julen, men er friske resten av året da. Jeg tror det er fordi vi slapper skikkelig av da. Vi er en stor familie som har høyt tempo det meste av året, og når julen kommer og vi slapper av, da er det som om kroppene våre kollapser helt.

Anonymous poster hash: d5dc7...0e1
Skrevet

Folk blir ikke mere syke før jul enn ellers i året men det merkes ekstra godt i julen, påske, sommerferien, bursdager osv.

Anonymous poster hash: 717f1...d3f

Mer sykdom om vinteren enn sommeren.

Anonymous poster hash: e6578...63b

Skrevet

Tipper det er en kombinasjon av årstiden og stresset.

Men på mine 13 år som mamma har vi hatt sykdom i jula bare en gang, så det trenger absolutt ikke stå til altså. Akkurat nå er alle ungene litt forkjølet og hostet, men ingen er sengeliggende.

Anonymous poster hash: 3c8f7...5fe
Skrevet

Vi får alltid omgangssyken og forkjølelser i jula. Heldigvis får vi det stort sett rett før eller i romjulen.

Det handler vel om at vi i desember er mye tettere på alle folk enn ellers i året. Luciafeiringer, julebord, juleavslutninger, lysfester, julekonserter osv.

For ikke å snakke om de overfylte kjøpesentrene rundt om kring :P

Og så stresser man! Når man da endelig senker skuldrene og slapper av så kjenner man plutselig den velkjente stikkingen i halsen og følelsen av at man holder på å bli syk :P

Vi skal ta toget til vestlandet på lørdag. Det er nesten så det frister å holde barna unna lekerommet :P 

Anonymous poster hash: c8737...e3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...