YumYum2 Skrevet 16. desember 2014 #1 Skrevet 16. desember 2014 Jeg var på tidlig ul i får og skulle vært 10 uker, men gyn sa at fosteret tilsvarte 5 uker og at dette da var en MA. Hjertet hadde ikke engang begynt å slå. Tok en hcg prøve for sikkerhets skyld. Jeg fikk pos test 12 november så kan ikke bare være 5 uker på vei heller. Uansett, da jeg fant ut at jeg var gravid for 5 uker siden ble hcg målt til 149. I dag fikk jeg beskjed om at det var på 46 000!!?? Noe ikke en gang gynekologen forsto. Skal til legen i morgen å ta ny blodprøve, men må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner stort. Noen gode historier?? Utifra hva jeg har lest (ja vet det er dumt men) kan det være blæremola (MA der hcg fremdeles stiger), mistet en tvilling eller at LH (hormonet som utløses ved eggløsning) kan ha slått ut på testen 12 november. Det kan skje uten at man vet hvorfor, og at jeg da er blitt gravid senere siden vi slutta å bruke prevansjon fra den dagen. Jeg spekulerer alt for mye, men tenker ikke på annet å søker svar der jeg kan. Håper så altfor inderlig at dette ender bra..
Musemor med tre søte små Skrevet 18. desember 2014 #2 Skrevet 18. desember 2014 Akkurat det der har jeg opplevd 4 ganger dessverre, og det har ikke gått bra noen av gangene Skulle ønske at jeg kunne fortelle deg en glad historie, men det har jeg ikke.Sender deg en stor klem
YumYum2 Skrevet 18. desember 2014 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2014 Tusen takk <3 Fikk svar på hcg prøve nr to i dag og den var sunket fra 46 000 til 41 800.. Hvis deg er en levende tvilling på 10 uker kan det jo stemme da jeg har fått beskjed om at hcg synker fra rundt uke 10 og ned til ca 20 000 og holder seg der ut svangerskapet. Men kan ikke skjønne hvordan gynekologen kunne oversett et foster på 10 uker, 4-5 cm uansett hvor liten tid han brukte på undersøkelsen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå