Gå til innhold

Er jeg spesiell som synes dette var litt frekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har cøliaki, hun er 6 år og fikk det i sommer. Idag kom svigerinna mi og mannen med gutten deres. De hadde med seg thaimat og satt seg ned i sofaen vår for å spise. Jeg sa de kunne sitte med spisebordet imens de spiste, vi har det i stua så er 5 meter fra sofaen. Men neida, de gadd ikke å flytte på seg da for de hadde allerede satt seg ned.

Datteren min på 6 som ikke tåler det spor av gluten sitter i samme sofa og har veldig lyst på denne maten som frister både med lukten og alt.

Jeg synes dette var respektløst for en liten jente som nettopp har fått snudd live på hodet når det gjelder mat, som enda glemmer seg ut og kan finne seg feil type brødskive. Jeg synes det er så sårt og mener de burde spist maten sin før de kom. Her i hus har vi alt glutenfritt nå utenom brødbmaten og det vet de.

Anonymous poster hash: 2da5c...e5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Thaimat er vel ofte glutenfritt, men ja. De burde hørt på dere.

Anonymous poster hash: aa889...2bd

Skrevet

Et vennepar har en sønn som stort sett ikke tåler noe som helst, jeg setter bevisst unna de tingene jeg vet han ikke tåler, også setter jeg frem noe jeg vet han tåler (eller spør for å være helt sikker) just in case. Men nei, jeg hadde også syns det var kjipt gjort.

Anonymous poster hash: 543e7...b80
Skrevet

Thaimat fra norske boder er som regel alltid forurenset. Tro meg. Det er vårruller og soyasaus med gluten. Det friteres og lages mat sammen med hvetemel svevende.

HI

Skrevet

Frekt å ha med seg take away mat til bare seg selv når man skal besøke andre.

Skikkelig dårlige manérer å spise dette i andres sofa.

Enda dårligere manérer å ikke gidde å flytte seg til spisebordet når de blir bedt om det.

Er det mulig?!!!

Anonymous poster hash: d6bc2...6f9

Skrevet

Syns det var veldig frekt jeg. Om dere ukke hadde hatt en datter med allergi også. Man tar ikke med seg mat på den måten også dumper ned i sofanen i andre folks hjem for å spise. Når det atpåtill var noen der som ikke kan spise og som syns maten er god så ble det dobbelt frekkt.

Skrevet

Det var mye som var frekt i det du forteller egentlig.

Hadde jeg fått gjester som tok med seg mat for å spise hjemme hos meg og ikke med tanke på å dele med meg og eller mine barn hadde jeg funnet det frekt. (om det ikke var spesielle ting rundt det og det var avtalt.)

Hadde jeg bedt mine gjester om å ikke sitte i sofaen og spise og de nektet hadde jeg faktisk blitt veldig sint.

Her i huset spiser vi ikke i sofaen enkelt og greit, og når man blir bedt om slikt hjemme hos andre hører man etter. Jeg hadde antagelig gitt de beskjed om å pelle seg til bordet eller ta med seg maten hjem rett og slett.

Voksene mennesker skal ikke oppføre seg som trassige småunger.

I tillegg hadde jeg nok gitt klar beskjed om hva jeg syntes om at de tar med seg mat som de vet frister inn i et hus hvor et barn absolutt ikke kan spise maten.

Det er tross alt barnets hjem ikke deres og da får man vise hensyn

Anonymous poster hash: 5a597...457
Skrevet

Ja, jeg synes det var frekt. Og toppen på frekkhet var det når vi var halvveis i bakingen som svigerinna mi hadde foreslått (bakte julekaker) og de skulle gå hjem for gutten skulle legge seg! Kl var 18.00 og gutten er 4 år. Han spiste kveldsmat her så var bare rett i seng når han kom hjem. Vår 4-åring klarer da å være våken til 19.30 og 20.00 også. 

Så da sto jeg igjen med bosset etter maten deres, masse julekaker som skulle stekes og et mildt sagt bombet kjøkken!! 

HI

Skrevet

Takk, jeg tenkte at folk med intoleranser kanskje ikke forsto, og at det derfor er jeg som er litt hårsår på min datters vegne. Det ble også tømt et glass med cola over stuebordet og gulvteppet. Da ropte hun på meg for jeg måtte komme med noe så de kunne tørke opp..... 

HI

Skrevet

Du får håpe det er lenge til neste gang! Hørtes ut som forferdelige slitsomme folk!

Anonymous poster hash: 229c1...6ac

Skrevet

Høres ut som en forferdelig ettermiddag! frekke, uhøflige fikk.

hadde tatt julebaksten alene neste gang!

Anonymous poster hash: dc317...fb7

Skrevet

De er slitsomme å ha på besøk. Og tar ikke nei for et nei, de står på døra uansett. De tømmer minst en 1,5 liter med brus når de er her og en pose chips, om jeg finner frem noe som helst. Det er bare de to voksne som sluker dette. Mannen hennes er så gnien at han kaster seg over det som blir servert hos andre, mens hos dem får vi knapt et glass vann. Nå har jeg slutte å servere da, men brusen fant de selv igår. Takk for sympatien, trenger det!

HI

Skrevet

Argh! Kjenner jeg blir skikkelig irritert, både på dem og på deg fordi du ikke forteller dem hvor skapet skal stå. :P Her hadde de i alle fall fått klar beskjed, samt kommet til låst dør.

Anonymous poster hash: 9c67f...cd1
Skrevet

Helt utrolig!

Er de alltid sånn eller var det en veldig dårlig dag?  

Ditt hjem, dine regler.  Hvis du sier at sofaen er matfri sone, så er den det.  

Datteren din må lære seg at hun ikke alltid kan spise det samme som andre, men det er SLEMT å sette seg ned foran henne og spise noe hun har lyst på.  De kunne i det minste ringt da de kjøpte maten og spurt om det var noe hun ville/kunne få og kjøpt med til henne.  

Og man tar ikke med mat hjem til andre uten å tilby å ta med hjem til vertskapet, allergi eller ikke.  

De var ikke bare respektløst mot datter din men mot deg også.

Hva gjorde/sa mannen din?

Anonymous poster hash: 5262f...1e5
Skrevet

Jo mer du forteller, jo verre blir det. Du har min sympati. Neste gang får du kjefte og bråke og stille deg foran kjøleskapsdøra sånn at de må bruke fysisk makt for å få tak i brusen. Eller låse døra inn til kjøkkenet.

Skrevet

Man kjøper ikke mat til seg selv og setter seg ned hos andre for å spise den. Da kjøper man noe til de man er på besøk hos (så det rekker til alle) og håper man får smake selv.

Man tar hensyn til barns sykdom!

Anonymous poster hash: 7ad95...3c7
Skrevet

Mannen var opptatt med oppussing av et rom så jeg hadde de tre barna alene så jeg sa at det ikke passet med baking den dagen. Men de kommer uansett!

Og mannen hennes gadd ikke å spør om min mann ville ha litt hjelp eller noe, han la seg på sofaen og låg der hele tiden mens barnet deres sprang rundt i stua. Da kjeftet jeg da. Men orker ikke å kjefte på svigerinna mi nå, hun er gravid så hadde vel fått hele slekta imot meg.

Huff, det er så mye jeg kan ikke ramse opp en brøkdel engang, merker bare det topper seg iblant.

HI

Skrevet

White trash høres det ut som.

Anonymous poster hash: 9899c...dfd

Skrevet

Man blir behandlet slik man lar andre behandle seg.

Du må ta en samtale med din svigerinne!

Skrevet

Her tror jeg du må slutte å gjøre som de vil. De kommer selv om du sier baking ikke passer. Javel: men du ordner ikke til baking.

De henter seg brus, du sier at dere skal ha den til lørdag og du setter den inn igjen i kjøleskapet. Jeg merker jeg sitter her og fantaserer om et ekstra kjøleskap til deg: et med lås på.

Jeg kjenner at jeg allerede synes synd på sønnens kommende kjæreste: Det blir kjipe svigerforeldre.

Anonymous poster hash: 7dd8e...9ff

Skrevet

Man blir behandlet slik man lar andre behandle seg.

Du må ta en samtale med din svigerinne!

Nja, de fleste har faktisk skamvett nok til å ikke oppføre seg sånn selv om de omgås folk som ville funnet seg i det. :P

Anonymous poster hash: 9c67f...cd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...