Gå til innhold

Ok å be om å få sove over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal feire jul hos mannens søster. Siden vi har en ettåring så må jo h*n legge seg tidligere enn feiringen tar slutt. Vi bor 10 min å kjøre fra dem. Tror dere de syns det er ok at vi spør om å overnatte eller er det frekt? De har god plass til det. 

Anonymous poster hash: d8484...7cb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 min å kjøre? Da legger dere ettåringen der i reiseseng, og tar ham med når dere drar hjem. Verre er det ikke.

Anonymous poster hash: 07a9c...9ce

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Er vel bare å spørre om det er greit?

Skrevet

Ja, men vil ikke spørre dersom dere tenker det er frekt. Derfor jeg spør her.

Skrevet

Med ti minutters kjøring ville jeg helt klart dratt hjem til min egen seng.

Anonymous poster hash: 0c889...74e

Skrevet

Jeg syns ikke det er frekt, så lenge de har plass er det vell bare koselig? :)

Anonymous poster hash: 5e8e6...c11

Skrevet

Jeg ville syntes det var litt frekt. Det er jo ikke noe problem å ta med ettåringen litt senere? Evt dra hjem etter middag og nissen? Tenker at det er jo bare julaften dere er invitert. Kanskje de synes det er deilig å ha første juledag for seg selv på starten av dagen. Det ville jeg ha syntes, men hadde noen spurt direkte så hadde jeg syntes det var vanskelig å si nei.

Anonymous poster hash: 74140...c6f

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Hvis barnet fremdeles bruker det 1. Barnesetet kan det jo bare tas ut i bilen med baby oppi. Er mye bedre å sove hjemme syns jfg

Anonymous poster hash: 37d27...378

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, men vil ikke spørre dersom dere tenker det er frekt. Derfor jeg spør her.

Åja, sånn. Jeg hadde hvertfall ikke tenkt at det var frekt!

Skrevet

I vår familie er det vanlig å huse gjestene frem til 2. juledag selv om vi alle bor et steinkast unna, så jeg hadde ikke synes det var frekt.

Anonymous poster hash: 7ea0f...be2
Skrevet

Aldri frekt å be næraste familie om ei seng for ei natt. Passar det ikkje får dei seie frå, så ordnar de dykk på anna vis.

Skrevet

Jeg syns det er unødvendig når dere bor så nærme hverandre. Det er alltid litt ekstra jobb med overnattingsgjester og det er godt å ha huset for seg selv når gjestene drar utpå kvelden.

Skrevet

Ikke frekt i det hele tatt. :)

Her bor hele storfamilien innen 7 minutters reisevei fra svigers, og alle mann alle overnatter hos svigers til 2.juledag. ;)

Kommer vel an på hvilken type familie det er tenker jeg, men fret- nei.

Koslig å kunne sitte å nyte julekvelden med familien sin og ikke måtte stresse seg hjem.

Skrevet

Jeg synes ikke det er frekt, hadde bare syntes det var koselig å være samlet til frokost 1. juledag også. :) Noe vi forsåvidt kommer til å være i min familie også, men vi bor alle i samme gate. Men da vi hadde baby og gaveåpning hos foreldrene mine så overnattet vi likevel. ;)

Anonymous poster hash: f53c3...d8c
Skrevet

Jeg syns ikke det er frekt. Men jeg så jo i en tidligere tråd at mange syns det var frekt da et vennepar spurte et annet om å overnatte. 

Skrevet

Hva tror mannen din, det er jo hans søster?

Anonymous poster hash: 16e62...24b

Skrevet

Ikke frekt bare veldig merkelig med tanke på at det tar 10min å kjøre hjem. Jeg hadde satt pris på å kunne vært alene dagen etter å ha arrangsjert ett selskap.

Anonymous poster hash: e69e2...517

Skrevet

Btw: vi overnattar hjå svigers på julaften, 5 min med bil unna.

Skrevet

Virker ikke som dere hadde et veeeeldig nært forhold siden du er redd for å spørre?

Personlig ville jeg lagt ungen hos dem for kvelden, og reist hjem til egen seng sender på kvelden/natta.

Kanskje de ønsker å ha huset for seg selv 1.juledag?

Anonymous poster hash: 59db3...33e

Skrevet

Absolutt ikke frekt!!

Anonymous poster hash: b0af5...daf

Skrevet

Om min søster hadde spurt hadde jeg funnet det merkelig, men ikke klart å si nei, for det ville vært sært. Men jeg hadde ikke likt det.

Anonymous poster hash: 8c632...2ac

Skrevet

Er det ikke bare å ta ungen med hjem når dere drar? Alt man skal lage problemer om.

Anonymous poster hash: 1546b...c17

Skrevet

Det er aldri frekt å spørre. Samtidig er det viktig å understreke at det greit med negativt svar.

Anonymous poster hash: 2471d...b06

Skrevet

Hvis ikke de tilbyr dere å overnatte, så hadde jeg faktisk bare reist hjem. Er en risiko å spørre da mange ikke vil si nei, selv om de helst vil være alene. Og jeg hater å være i veien. 

Anonymous poster hash: f26f3...b7a
Skrevet

Hæ?? Sært å spørre nærmeste familie om å få overnatte? Nå har jeg hørt det og! Vi overnatter alltid fra julaften til første dag.. Litt av julekosen er jo å kunne roe det helt ned og ha en hel kveld som blir så sen man orker.. Og ta en rolig morgen. Familiee våre hadde blitt satt ut om vi ikke overnattet og vi bor hhv 5 og 7 min unna familiene våre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...