Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #1 Skrevet 16. desember 2014 De trenger plass til sminken sin mens gutter på 10 år trenger store rom for å ha plass til legoen sin. De er 10 år!!! Er det slik det er blitt nå, jenter har sminke mens gutter har lego?? Velkommen til kjønnsdelt verden av mini-voksne jenter Anonymous poster hash: 7a3b5...45a
☆☆☆ Skrevet 16. desember 2014 #2 Skrevet 16. desember 2014 For sminke tek enormt med plass? Tjuveriet av barndommen til jenter er ufyselig. Det startar tidleg, og når jentene er 10 er nok toget gått
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #3 Skrevet 16. desember 2014 For sminke tek enormt med plass? Tjuveriet av barndommen til jenter er ufyselig. Det startar tidleg, og når jentene er 10 er nok toget gått Sminke hører barndommen til! Har alltid vært aktiv og ikke spesielt jentete, men sminke og sånt hører barndommen til. Anonymous poster hash: de4f9...117
☆☆☆ Skrevet 16. desember 2014 #4 Skrevet 16. desember 2014 For sminke tek enormt med plass? Tjuveriet av barndommen til jenter er ufyselig. Det startar tidleg, og når jentene er 10 er nok toget gått Sminke hører barndommen til! Har alltid vært aktiv og ikke spesielt jentete, men sminke og sånt hører barndommen til. Anonymous poster hash: de4f9...117 Som i å snike i mors sminkepung, absolutt. Men eigen sminke i store mengder? Som 10-åring?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #5 Skrevet 16. desember 2014 Ja takk begge deler? Niesen min på 11 har et stort sminkebord som dekker hele den ene veggen på rommet hennes, med speil, sminkestativ og alt mulig stæsj. Gulvet derimot, det er fullt av diverse typer dukker med tilbehør, bamser og lekedyr. (Ja, hun burde vært flinkere til å rydde, men det er en annen sak.) Anonymous poster hash: 1a31e...1e0
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #6 Skrevet 16. desember 2014 Hvor hører å pynte seg for å gå på skolen som 10 åring barndommen til? Anonymous poster hash: 7a3b5...45a
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #7 Skrevet 16. desember 2014 Jentene min har helt normale rom på ca 16 m2 og de får plass til både sminke, Lego og mye annet. Det er helt vanlig at jenter på 10 år leker med Lego og ønsker å sminke seg. Verden er nok ikke så annerledes en før på det område gitt.. Anonymous poster hash: e08d5...31c
skjotta Skrevet 16. desember 2014 #8 Skrevet 16. desember 2014 Jenter og gutter blir adskilt tidligere enn det du... Husker min datters sjokk når jeg hentet henne på skolen første gang. "Mamma! Her kan ikke jenter og gutter gå på samme do!!!"
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #9 Skrevet 16. desember 2014 Jentene min har helt normale rom på ca 16 m2 og de får plass til både sminke, Lego og mye annet. Det er helt vanlig at jenter på 10 år leker med Lego og ønsker å sminke seg. Verden er nok ikke så annerledes en før på det område gitt.. Anonymous poster hash: e08d5...31c Når ble 16 m2 rom til alle barna normalen? Når jeg vokste opp, var det ingen som hadde så store rom. Og nå som mine barn vokser opp, så er det vel kanskje 2 i hver klasse med rom på den størrelsen. Og når jeg vokste opp, så brukte ingen av oss sminke på barneskolen. Det kom da vi startet på ungdomsskolen. Anonymous poster hash: d7d45...976
Gjest Antarctica Skrevet 16. desember 2014 #10 Skrevet 16. desember 2014 For sminke tek enormt med plass? Tjuveriet av barndommen til jenter er ufyselig. Det startar tidleg, og når jentene er 10 er nok toget gått Sminke hører barndommen til! Har alltid vært aktiv og ikke spesielt jentete, men sminke og sånt hører barndommen til. Anonymous poster hash: de4f9...117 Som i å snike i mors sminkepung, absolutt. Men eigen sminke i store mengder? Som 10-åring? Hvis man må bygge på huset for å få plass til tiåringens sminke bør man gå litt i seg sjøl ... Men småguttene mine går inn på det største soverommet for å ha disko innimellom, det krever plass
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #11 Skrevet 16. desember 2014 Jentene min har helt normale rom på ca 16 m2 og de får plass til både sminke, Lego og mye annet. Det er helt vanlig at jenter på 10 år leker med Lego og ønsker å sminke seg. Verden er nok ikke så annerledes en før på det område gitt.. Anonymous poster hash: e08d5...31c Når ble 16 m2 rom til alle barna normalen? Når jeg vokste opp, var det ingen som hadde så store rom. Og nå som mine barn vokser opp, så er det vel kanskje 2 i hver klasse med rom på den størrelsen. Og når jeg vokste opp, så brukte ingen av oss sminke på barneskolen. Det kom da vi startet på ungdomsskolen. Anonymous poster hash: d7d45...976 Mener ikke at alle har den str men tror kanskje det er en ganske gjennomsnittlig str. Noen har 10-12 andre 20 m2 og selvfølgelig både større og mindre en det. Det at endel jenter får intr for sminke når de kommer i puberteten har vel heller aldri vært spesielt unormalt.. Anonymous poster hash: e08d5...31c
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #12 Skrevet 17. desember 2014 En bekjent av meg har kjøpt inn sminkebord og fult i sminke til sin 3-åring. Syns det er sykt kvalmt med slikt skjønnhetspress på småbarn! Stakkars unger som må vokse opp i en verden der skjønnhet står i fokus! Mine barn har store rom, men ikke for å oppbevare sminke, heller for god plass til å utfolde seg. Anonymous poster hash: c060c...16c
*flux* Skrevet 17. desember 2014 #13 Skrevet 17. desember 2014 Min treårige gutt elsker å sminke seg. Jeg lar han bare holde på.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #14 Skrevet 17. desember 2014 Min 10 åring har ikke noe sminke og ikke noe ønske om å få det heller. Hun har rommet fult av "lageting" som symaskin, kurver med garn, tegnesaker, perlevev osv. Jeg er veldig glad så lenge hun holder de sakene på sitt eget rom. Det er mye smårot! Søsteren derimot (hun er 8) har rommet fult av lego. Rommene deres er ikke så store, men det er godt med mye skap og hylleplass. Stor plass trenger de til andre ting, bordtennisbordet og turnmatta blir mye brukt. Heldig vis har vi et ekstra rom de kan bruke til sånt. Anonymous poster hash: e9cb2...084
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #15 Skrevet 17. desember 2014 Du verden... Jeg er voksen dame og får plass til all sminken min i en liten toalettmappe.... Man trenger da ikke eget (stort) rom for sminke vel? Anonymous poster hash: d2423...9f7
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #16 Skrevet 17. desember 2014 Tror vi må bygge på en ekstra etasje hvis det viser seg at det er jente i magen. Viktig å ha plass til all sminken og ikke bruke av fellesarealet i huset, der kan man jo møte på de andre medlemmene i familien. Tror jeg satser på 1 etasje per unge... Anonymous poster hash: 1335e...631
Urwa Skrevet 17. desember 2014 #17 Skrevet 17. desember 2014 (endret) Kansje det er sminke og smykker😊 Min datter hadde masse av begge. Alt arvet etter meg som hun lekte med. Men hun trengte ikke et større rom bare en større boks😉 Sminke ute begynte hun smått med når hun var 15 år. Endret 17. desember 2014 av Urwa
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #18 Skrevet 17. desember 2014 Min datter får ikke bruke sminke og hun er 11 år. Ikke er det noe krangling rundt det heller. De fleste andre jentene bruker heller ikke enda. Og vi bor i en stor by med mye motepress. Anonymous poster hash: 8e3de...f5b
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #19 Skrevet 17. desember 2014 De trenger plass til sminken sin mens gutter på 10 år trenger store rom for å ha plass til legoen sin. De er 10 år!!! Er det slik det er blitt nå, jenter har sminke mens gutter har lego?? Velkommen til kjønnsdelt verden av mini-voksne jenter Anonymous poster hash: 7a3b5...45a Gå og se i en leketøysbutikk og legg merke til hva de selger til gutter og jenter. "Gutteleker" appelerer til logikk, og "jenteleker" appelerer til ting som har med utseende å gjøre. Anonymous poster hash: f5bc2...7a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå