Gå til innhold

Hva annet enn barnemark kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Intens kløe om kveldene, som ved barnemark, men vi ser ingen mark..

Hadde dette for to år siden og da så vi mark i anus når vi lyste med lommelykt etter leggetid. Nå ser vi ingenting.

Hun fikk vermox i går kveld, men klør like mye igjen i kveld. Sist gang ga det seg kvelden etter at hun fikk vermox..

Kan det være noe annet?

Hun har vært veldig "ømfintlig" i rompa helt siden første gangen, klager ofte over kløe og må ofte vaske seg bak for at det skal gi seg. Hun er nok litt sår.

Men nå er det akkuat samme desperate kløe med gråt og skrik som ved sist markinfeksjon..

Anonymous poster hash: 9ed5f...9a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rifter kan svi godt og spesielt om du vasker for mye da vill det bli værre , har du sink salve så smør det på og la jenta ligge uten truse ( om hun er nattetørr)

Skrevet

Ja, men hun er 6 år og sier eksplisitt at det klør. Kaster seg rundt og gråter..

Hun vaske seg med klut eller dusjer hver morgen, så ikke overdrevent.

Skulle virkelig tro det var mark, men ser ingen, og vermoxen burde uansett ha virket nå.

Kan rifter klø så heftig?

Skrevet

Samme problem her. Viste det å være sopp. Hadde tørket, gnidd og vasket så mye.

Anonymous poster hash: 9b75d...326

Skrevet

Kan det være sopp? Google analkløe.

Anonymous poster hash: b6ea4...3bf

Skrevet

En tur til legen?

Er hun like mye plaget på dagtid som på kvelden?

Anonymous poster hash: 1ffb0...759

Skrevet

Ja rifter kan kl og spes om du vasker for mye da får de ikke gro!

Skrevet

Ikke vask med klut. Jeg sliter selv med kløe der bak, og det er desverre verst om kvelden. Fører til at jeg ikke får sove. Jeg smører med eksem salve, som jeg har fått etter utredning hos hudlege.

Men det kan jo også være mark selv om du ikke ser den. Putt en tape bit over rompehullet og se i morgen tidlig om det har kommet noe. 

Anonymous poster hash: a4bbd...888
Skrevet

Hun klager ikke over kløe på dagtid, og den kløen på kvelden er karakteristisk for mark :/ men kan jo "håpe" det er sopp eller rifter.. Bør vi ta henne til lege eller bare kjøpe soppkrem?

Skrevet

Har du sjekket om markene har kommet seg inn i vagina? Det har vi opplevd flere ganger.

Man kan heller ikke alltid se markene i anus.

Det kan ta opp til 48 timer før Vermox virker.

Skrevet

Ikke vask med klut. Jeg sliter selv med kløe der bak, og det er desverre verst om kvelden. Fører til at jeg ikke får sove. Jeg smører med eksem salve, som jeg har fått etter utredning hos hudlege.

Men det kan jo også være mark selv om du ikke ser den. Putt en tape bit over rompehullet og se i morgen tidlig om det har kommet noe.

Du sliter med kveld/nattekløe sommer så kraftig at du ikke får sove?

Kanskje det ikke nødvendigvis må være mark da..

Har smurt med både kløstillende og brulidin i kveld. Hun sovnet, men okket seg og vred på seg helt til hun sovnet.

Da hun hadde mark måtte vi sitte og klø henne bak, det slapp vi nå.

Skal prøve det med teip, vanlig teip bare?

Skrevet

Har du sjekket om markene har kommet seg inn i vagina? Det har vi opplevd flere ganger.

Har sjekket og ikke sett noe det heller. Og hun er såpass stor nå at hun kjenner forskell og vet hvor det klør, det er anus.

Vi får ta full markkur på hele husholdningen i morgen og holde hygieneregime de neste ukene å se om det hjelper....

Skrevet

Kan forresten nevne at hun har en del eksem i området rundt rompa. Altså nedre korsrygg og på rompeballene. Vet ikke om hun kan ha eksem "i" rompa?

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis slik at det holder med en dose vermox. Gi en dose til i morgen tidlig, og så igjen etter en uke. Viktig å skifte alt sengetøy, håndklær, vaske undertøy og nattøy på minst 60 grader (gjerne mer). Klipp neglene helt korte og skrubb med neglebørste et par ganger for dagen.

Anonymous poster hash: 1f716...9ef
Skrevet

Har sjekket og ikke sett noe det heller. Og hun er såpass stor nå at hun kjenner forskell og vet hvor det klør, det er anus.

Vi får ta full markkur på hele husholdningen i morgen og holde hygieneregime de neste ukene å se om det hjelper....Anonymous poster hash: 9ed5f...9a4

Når det gjelder vemox så skal hele familien behandles samtidig! Noe spes grunn til resten av dere skal vente til i morgen, og ikke behandles samtidig? Er det for at problemet skal vedvare?

Anonymous poster hash: 9a97f...483

Skrevet

Vi får ta full markkur på hele husholdningen i morgen og holde hygieneregime de neste ukene å se om det hjelper....Anonymous poster hash: 9ed5f...9a4

Når det gjelder vemox så skal hele familien behandles samtidig! Noe spes grunn til resten av dere skal vente til i morgen, og ikke behandles samtidig? Er det for at problemet skal vedvare?

Anonymous poster hash: 9a97f...483

Du var jo

hyggelig..

Ja, det er en spesiell grunn, og det er at apoteket er stengt! D-u-h.

Vi er godt klar over at alle skal behandles samtidig, nå var vi heldig og hadde liggende fra sist, resten må vente til apoteket åpner i morgen.

Skrevet

Du sliter med kveld/nattekløe sommer så kraftig at du ikke får sove?

Kanskje det ikke nødvendigvis må være mark da..

Har smurt med både kløstillende og brulidin i kveld. Hun sovnet, men okket seg og vred på seg helt til hun sovnet.

Da hun hadde mark måtte vi sitte og klø henne bak, det slapp vi nå.

Skal prøve det med teip, vanlig teip bare?

Vanlig teip for å sjekke etter mark ja. når den er gjennomsiktig ser du de hvite markene

Jeg har slitt med sånn kløe i ca 20 år, og holder det i sjakk med den sterkeste kortison kremen mot eksem. den bruker jeg kun i de periodene det klør. Hos meg klør det på kvelden når jeg legger meg ja. Kan også våkne på natta og ikke få sove igjen. hender det klør om morgenen og etter avføring. Blir veldig fort sår pga dette, og er avhengig av mykeste dopapir.  Vasker med olje ol. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...