Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #1 Skrevet 16. desember 2014 Fikk vite av legen i dag at jeg har D-vitamin mangel. Men hun trodde ikke det var grunnen til mine plager. Sliter mye med nummenhet over hele kroppen, øresus og kraftløshet i ben og armer. Men har googlet litt og lest at det er mulig å få slike symtpomer av D-vitamin mangel. Nivået mitt lå på 40, så er jo ikke så lite heller, vanlig er jo fra 50. Hva slags symptomer hadde du som har hatt D-vitamin mangel? Anonymous poster hash: f24a2...549
HvittHus Skrevet 16. desember 2014 #2 Skrevet 16. desember 2014 Referanseområdet til D-vitamin er under diskusjon. Noen laboratorier har allerede satt nedre referanseområde til 75. Det betyr at med 40 er du ganske lav og at du fint kan ha disse plagene som et resultat av mangelen. Hvor mye d-vitamin ble du foreskrevet?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #3 Skrevet 16. desember 2014 Jeg var konstant utslitt, hodepine, vondt i kroppen, mistet masse hår og gikk rundt å følte meg syk rett og slett. Anonymous poster hash: 52cee...214
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #4 Skrevet 16. desember 2014 Referanseområdet til D-vitamin er under diskusjon. Noen laboratorier har allerede satt nedre referanseområde til 75. Det betyr at med 40 er du ganske lav og at du fint kan ha disse plagene som et resultat av mangelen. Hvor mye d-vitamin ble du foreskrevet? Det var litt fint å høre. Da jeg virkelig håper at denne mangelen er grunnen til mine plager. Hadde vært så godt å fått et svar på hvorfor jeg har dem. Jeg ble foreskrevet 20, et eller annet, Vet ikke hva det heter Anonymous poster hash: f24a2...549
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #5 Skrevet 16. desember 2014 Jeg var konstant utslitt, hodepine, vondt i kroppen, mistet masse hår og gikk rundt å følte meg syk rett og slett. Anonymous poster hash: 52cee...214 Veldig vondt i kroppen jeg også, og trøtt og sliten! Tok det lang tid før du begynte å føle deg normal igjen? Anonymous poster hash: f24a2...549
HvittHus Skrevet 16. desember 2014 #6 Skrevet 16. desember 2014 Referanseområdet til D-vitamin er under diskusjon. Noen laboratorier har allerede satt nedre referanseområde til 75. Det betyr at med 40 er du ganske lav og at du fint kan ha disse plagene som et resultat av mangelen. Hvor mye d-vitamin ble du foreskrevet? Det var litt fint å høre. Da jeg virkelig håper at denne mangelen er grunnen til mine plager. Hadde vært så godt å fått et svar på hvorfor jeg har dem. Jeg ble foreskrevet 20, et eller annet, Vet ikke hva det heter Anonymous poster hash: f24a2...549 20mcg er ikke mye å bli frisk av. Det tilsvarer 800ie, noe som blir alt for lite når man har en slik mangel.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #7 Skrevet 16. desember 2014 Referanseområdet til D-vitamin er under diskusjon. Noen laboratorier har allerede satt nedre referanseområde til 75. Det betyr at med 40 er du ganske lav og at du fint kan ha disse plagene som et resultat av mangelen. Hvor mye d-vitamin ble du foreskrevet? Det var litt fint å høre. Da jeg virkelig håper at denne mangelen er grunnen til mine plager. Hadde vært så godt å fått et svar på hvorfor jeg har dem. Jeg ble foreskrevet 20, et eller annet, Vet ikke hva det heter Anonymous poster hash: f24a2...549 20mcg er ikke mye å bli frisk av. Det tilsvarer 800ie, noe som blir alt for lite når man har en slik mangel. Å, rart legen sa det da får prøve det en stund, så får jeg heller ta det opp med legen om jeg ikke blir bedre. Anonymous poster hash: f24a2...549
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #8 Skrevet 16. desember 2014 Jeg var konstant utslitt, hodepine, vondt i kroppen, mistet masse hår og gikk rundt å følte meg syk rett og slett. Anonymous poster hash: 52cee...214 Veldig vondt i kroppen jeg også, og trøtt og sliten! Tok det lang tid før du begynte å føle deg normal igjen? Anonymous poster hash: f24a2...549 Jeg husker ikke helt, jeg hadde gått med det lenge og det var vår innen jeg fant ut hva som var galt, så jeg var mye ute i sola pluss at jeg tok tilskudd med en gang jeg fant ut hva som var problemet. Men det tok iallefall 2-3 uker før jeg følte noen forskjell. Nå går jeg fast på tilskudd på høsten\vinteren så det ikke skjer igjen Anonymous poster hash: 52cee...214
HvittHus Skrevet 16. desember 2014 #9 Skrevet 16. desember 2014 Referanseområdet til D-vitamin er under diskusjon. Noen laboratorier har allerede satt nedre referanseområde til 75. Det betyr at med 40 er du ganske lav og at du fint kan ha disse plagene som et resultat av mangelen. Hvor mye d-vitamin ble du foreskrevet? Det var litt fint å høre. Da jeg virkelig håper at denne mangelen er grunnen til mine plager. Hadde vært så godt å fått et svar på hvorfor jeg har dem. Jeg ble foreskrevet 20, et eller annet, Vet ikke hva det heter Anonymous poster hash: f24a2...549 20mcg er ikke mye å bli frisk av. Det tilsvarer 800ie, noe som blir alt for lite når man har en slik mangel. Å, rart legen sa det da får prøve det en stund, så får jeg heller ta det opp med legen om jeg ikke blir bedre. Anonymous poster hash: f24a2...549 Av en eller annen grunn, virker de fleste leger uvillige til å gi pasientene det de trenger av d-vitamintilskudd for å booste lagrene. Det er temmelig spesielt at vi har noen av de laveste anbefalingene på vitaminer, og da spesielt d-vitamin, i hele verden. Med så lite sol som vi får i løpet av et år, burde nordmenn ha mye høyere inntak.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #10 Skrevet 16. desember 2014 Jeg var konstant utslitt, hodepine, vondt i kroppen, mistet masse hår og gikk rundt å følte meg syk rett og slett. Anonymous poster hash: 52cee...214 Veldig vondt i kroppen jeg også, og trøtt og sliten! Tok det lang tid før du begynte å føle deg normal igjen? Anonymous poster hash: f24a2...549 Jeg husker ikke helt, jeg hadde gått med det lenge og det var vår innen jeg fant ut hva som var galt, så jeg var mye ute i sola pluss at jeg tok tilskudd med en gang jeg fant ut hva som var problemet. Men det tok iallefall 2-3 uker før jeg følte noen forskjell. Nå går jeg fast på tilskudd på høsten\vinteren så det ikke skjer igjen Anonymous poster hash: 52cee...214 Ok håper jeg merker forskjell snart også. Slitsomt å gå rundt og ha det sånn. Håper det er D-vitaminen som gjør formen min så dårlig da! Anonymous poster hash: f24a2...549
DramaMama Skrevet 16. desember 2014 #11 Skrevet 16. desember 2014 Jeg fikk beskjed fra legen om samme problem i dag, og jeg skal ha 40mcg i døgnet, altså det dobbelte av deg... Fikk ikke vite verdien da, jeg fikk bare sms. Skal inn til kontroll om 6 uker. Hadde forøvrig samme problem forrige vinter.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #12 Skrevet 16. desember 2014 Referanseområdet til D-vitamin er under diskusjon. Noen laboratorier har allerede satt nedre referanseområde til 75. Det betyr at med 40 er du ganske lav og at du fint kan ha disse plagene som et resultat av mangelen. Hvor mye d-vitamin ble du foreskrevet? Det var litt fint å høre. Da jeg virkelig håper at denne mangelen er grunnen til mine plager. Hadde vært så godt å fått et svar på hvorfor jeg har dem. Jeg ble foreskrevet 20, et eller annet, Vet ikke hva det heter Anonymous poster hash: f24a2...549 20mcg er ikke mye å bli frisk av. Det tilsvarer 800ie, noe som blir alt for lite når man har en slik mangel. Å, rart legen sa det da får prøve det en stund, så får jeg heller ta det opp med legen om jeg ikke blir bedre. Anonymous poster hash: f24a2...549 Av en eller annen grunn, virker de fleste leger uvillige til å gi pasientene det de trenger av d-vitamintilskudd for å booste lagrene. Det er temmelig spesielt at vi har noen av de laveste anbefalingene på vitaminer, og da spesielt d-vitamin, i hele verden. Med så lite sol som vi får i løpet av et år, burde nordmenn ha mye høyere inntak. Ja det var veldig rart. Anonymous poster hash: f24a2...549
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #13 Skrevet 16. desember 2014 Jeg var konstant utslitt, hodepine, vondt i kroppen, mistet masse hår og gikk rundt å følte meg syk rett og slett. Anonymous poster hash: 52cee...214 Veldig vondt i kroppen jeg også, og trøtt og sliten! Tok det lang tid før du begynte å føle deg normal igjen? Anonymous poster hash: f24a2...549 Jeg husker ikke helt, jeg hadde gått med det lenge og det var vår innen jeg fant ut hva som var galt, så jeg var mye ute i sola pluss at jeg tok tilskudd med en gang jeg fant ut hva som var problemet. Men det tok iallefall 2-3 uker før jeg følte noen forskjell. Nå går jeg fast på tilskudd på høsten\vinteren så det ikke skjer igjen Anonymous poster hash: 52cee...214 Ok håper jeg merker forskjell snart også. Slitsomt å gå rundt og ha det sånn. Håper det er D-vitaminen som gjør formen min så dårlig da! Anonymous poster hash: f24a2...549 D-vitamin mangel kan være skikkelig kjipt, så du skal se det meste løser seg når du bare får opp nivået litt God bedring! Anonymous poster hash: 52cee...214
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #14 Skrevet 16. desember 2014 Jeg var konstant utslitt, hodepine, vondt i kroppen, mistet masse hår og gikk rundt å følte meg syk rett og slett. Anonymous poster hash: 52cee...214 Veldig vondt i kroppen jeg også, og trøtt og sliten! Tok det lang tid før du begynte å føle deg normal igjen? Anonymous poster hash: f24a2...549 Jeg husker ikke helt, jeg hadde gått med det lenge og det var vår innen jeg fant ut hva som var galt, så jeg var mye ute i sola pluss at jeg tok tilskudd med en gang jeg fant ut hva som var problemet. Men det tok iallefall 2-3 uker før jeg følte noen forskjell. Nå går jeg fast på tilskudd på høsten\vinteren så det ikke skjer igjen Anonymous poster hash: 52cee...214 Ok håper jeg merker forskjell snart også. Slitsomt å gå rundt og ha det sånn. Håper det er D-vitaminen som gjør formen min så dårlig da! Anonymous poster hash: f24a2...549 D-vitamin mangel kan være skikkelig kjipt, så du skal se det meste løser seg når du bare får opp nivået litt God bedring! Anonymous poster hash: 52cee...214 Håper det tusen takk Anonymous poster hash: f24a2...549
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #15 Skrevet 16. desember 2014 Men er det noen andre her som har opplevd nummenhet av dvitamin mangel? Anonymous poster hash: f24a2...549
*Smiley* Skrevet 16. desember 2014 #16 Skrevet 16. desember 2014 (endret) Jeg hadde litt nummenhetfølese i ansikt og hadde smerter i ribbein , muskler og ledd. Mye hodepine også. Da var nivået på 38. Øresus og kraftløshet hadde jeg mye av da jeg hadde jernmangel . Endret 16. desember 2014 av *Smiley*
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #17 Skrevet 17. desember 2014 Jeg hadde litt nummenhetfølese i ansikt og hadde smerter i ribbein , muskler og ledd. Mye hodepine også. Da var nivået på 38. Øresus og kraftløshet hadde jeg mye av da jeg hadde jernmangel Åå, du aner ikke hvor jeg glad jeg blir for å høre dette! jeg som har vært så redd for at det er noe alvorlig galt med meg. Er nok bare denne mangelen her da. er nummen i ansiktet jeg også. Jernmangel hadde jeg ikke da. Men kan jo hende jeg får dette av D-vitamin mangelen Anonymous poster hash: f24a2...549
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #18 Skrevet 17. desember 2014 Jeg sliter med muskel og leddsmerter. Jgg fikk også beskjed om D vitamin mangel, dessverre har jeg ikke merket noen forskjell etter jeg har fått opp verdiene. Anonymous poster hash: cfb36...ef9
*Smiley* Skrevet 17. desember 2014 #19 Skrevet 17. desember 2014 Jeg hadde litt nummenhetfølese i ansikt og hadde smerter i ribbein , muskler og ledd. Mye hodepine også. Da var nivået på 38. Øresus og kraftløshet hadde jeg mye av da jeg hadde jernmangel Åå, du aner ikke hvor jeg glad jeg blir for å høre dette! jeg som har vært så redd for at det er noe alvorlig galt med meg. Er nok bare denne mangelen her da. er nummen i ansiktet jeg også. Jernmangel hadde jeg ikke da. Men kan jo hende jeg får dette av D-vitamin mangelen Anonymous poster hash: f24a2...549 Håper du blir bedre etterhvert:)
*Smiley* Skrevet 17. desember 2014 #20 Skrevet 17. desember 2014 Jeg sliter med muskel og leddsmerter. Jgg fikk også beskjed om D vitamin mangel, dessverre har jeg ikke merket noen forskjell etter jeg har fått opp verdiene. Anonymous poster hash: cfb36...ef9 Jeg har fortsattvondt i muskler og ledd , men ikke i nærheten så mye / ofte som før jeg begynnte med D vitamin. Synd det ikke har fungert hos deg. Det tok et halvt år før jeg merket bedring.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #21 Skrevet 17. desember 2014 Hadde et nivå på 31 jeg og var helt gåen. Trodde faktisk jeg vr alvorlig syk. Hadde betennelser overalt, og kramper og var nummen. Merket raskt bedring når jeg til tilskudd men jeg tar 5x20 daglig. Ble anbefalt 2x20 av legen men vet det er for lite. Skal tilbake etter jul å måle. Magnesium er også veldig bra mot ledd og ben, og hjelper mot krampe. Yr tilskudd av det også. Anonymous poster hash: 73065...152
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #22 Skrevet 17. desember 2014 Hadde et nivå på 31 jeg og var helt gåen. Trodde faktisk jeg vr alvorlig syk. Hadde betennelser overalt, og kramper og var nummen. Merket raskt bedring når jeg til tilskudd men jeg tar 5x20 daglig. Ble anbefalt 2x20 av legen men vet det er for lite. Skal tilbake etter jul å måle. Magnesium er også veldig bra mot ledd og ben, og hjelper mot krampe. Yr tilskudd av det også. Anonymous poster hash: 73065...152 Sorry skrivefeil altså. Jeg blir ikke yr av magnesium😂 Tar tilskudd.....skulle det stå;-) Anonymous poster hash: 73065...152
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #23 Skrevet 17. desember 2014 Hadde et nivå på 31 jeg og var helt gåen. Trodde faktisk jeg vr alvorlig syk. Hadde betennelser overalt, og kramper og var nummen. Merket raskt bedring når jeg til tilskudd men jeg tar 5x20 daglig. Ble anbefalt 2x20 av legen men vet det er for lite. Skal tilbake etter jul å måle. Magnesium er også veldig bra mot ledd og ben, og hjelper mot krampe. Yr tilskudd av det også. Anonymous poster hash: 73065...152 Kan jeg ta mer d-vitamin enn det legen sa da? Eller kan jeg få i meg for mye da? Anonymous poster hash: f24a2...549
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå