Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #1 Skrevet 16. desember 2014 Mitt barn kaller min kjæreste pappa Vi har ingen kontakt med biologisk far side Hvorfor er det så gale at mitt barn kaller min kjæreste for pappa? ?? Mitt barn har ho ingen annen far Anonymous poster hash: d0350...17e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #2 Skrevet 16. desember 2014 Kjærester kommer og går. Hvor mange pappaer skal hun miste? Anonymous poster hash: 55e02...e46
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #3 Skrevet 16. desember 2014 Denne pappaen er kommet for å bli Han vil adoptere henne Hvorfor er det noen som syns det er en dårlig idé ?? Anonymous poster hash: d0350...17e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #4 Skrevet 16. desember 2014 Hva har dette med spørløs å gjøre? Anonymous poster hash: 55e7b...264
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #5 Skrevet 16. desember 2014 Så lenge han er en stabil farsfigur, som ikke har planer om å forsvinne, ser jeg ingen problemer. Hvis han adopterer henne, får han samme foreldrerett og forpliktelser som andre fedre, selv om det skulle bli slutt. Anonymous poster hash: ef16d...c10
3 er nok! Skrevet 16. desember 2014 #6 Skrevet 16. desember 2014 Skjønte ikke hva dette hadde med sporløst å gjøre... Står biofar oppført som far på fødselsattest? Dersom far er kjent og i live må han samtykke. Barnet mister da rett til å arve far. Banet kan arve stefar dersom stefar skriver testamente. Jeg kjenner en stefar som ville adoptere sitt stebarn. Barnet har ingen kontakt med far, ikke hatt det siden fødsel. Barnet er nå i tenårene. Far godkjente adopsjon, men adopsjonen ble ikke gjennomført fordi mor fant ut av arverett. Biofar er nemlig veldig, veldig rik. Stefar er likevel far fullt ut for barnet, kalles også pappa av barnet. Stefar har skrevet testamente som begunstiger barnet på lik linje med biofar.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #7 Skrevet 16. desember 2014 Biofar står ille på fødselsattest. Men han ble 'dømt til far gjennom DNA test Han er ikke rik. Jeg ønsker adopsjon pga barnet trenger en far som er der og er glad i henne Jeg tenker ikke økonomisk oppi dette Anonymous poster hash: d0350...17e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #8 Skrevet 16. desember 2014 *ikke Sporløs var pga foreldrene tok et valg om å adoptere bort /denne faren tok også et valg om å ikke være tilstede i livet til mitt barn Men alle sier at jeg ikke må blande inn en ny far Også i sporløs tråden skulle man ikke ta kontakt med biologisk side Anonymous poster hash: d0350...17e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #9 Skrevet 16. desember 2014 Denne pappaen er kommet for å bli Han vil adoptere henne Hvorfor er det noen som syns det er en dårlig idé ?? Anonymous poster hash: d0350...17e Jeg er stebarnsadoptert, og min mening er at det er en dårlig ide. Dette mener jeg på bakgrunn av min egen opplevelse av å være stebarnsadoptert. Jeg er veldig glad i min adoptivfar, og det kommer alltid til å være han som er min pappa. Men det båndet jeg har med ham ville jeg hatt uansett om jeg hadde blitt adoptert eller ikke. Det rikke et stykke papir som skaper en pappa, det er relasjonen over tid. Ditt barn kaller allerede mannen for pappa, så relasjonen har de jo tydeligvis allerede opparbeidet seg. Men selv om barnet ikke har en annen pappa har det en annen far.En annen mann som har bidratt med halve genmaterialet, og som barnet kan komme til å bli nysgjerrig på senere. En far som kan komme til å få flere barn, og dermed gi ditt barn søsken. Selv om det ikke finnes kontekt mellom far og barn i dag kan ting forandre seg i fremtiden.Ved å godkjenne en stebarnsadopsjon fratar du barnet rettigheten til sin egen far, og til sin farsfamilie. Jeg synes ikke det er greit å gjøre det. Det ble gjort mot meg, og jeg opplever det som at noe ble tatt fra meg. Jeg har søsken som jeg ikke kjenner, jeg har tanter,onkler, søskenbarn, besteforeldre, som jeg ikke kjenner, og som jeg juridisk sett heller ikke er i slekt med. Jeg vet at jeg sannsynligvis ikke hadde hatt noe særlig kontakt med dem uten adopsjonen heller, men da hadde jeg i det minste vært en del av min egen slekt. Når det gjelder den andre sporløstråden er jeg uenig i at man ikke skal ta kontakt med biologisk familie. Jeg tenker at når noen velger vekk et barn må de faktisk leve med at barnet kan komme til å oppsøke dem senere. De kan selvsagt selv velge hvordan de vil forholde seg til å bli oppsøkt, og den som oppsøker kan komme til å bli skuffet, men det er ikke barnet som har valgt bort, og barnet må, etter min mening, ha lov til å prøve å oppnå kontakt, dersom det ønsker det. Jeg er likevel til en viss grad enig med de som mener at det er dårlig gjort å dra med seg et filmteam i denne prosessen. Det er nok en ekstrabelastning for de som blir oppsøkt, selv om de selvsagt må godkjenne før de eventuelt kommer på TV. Men jeg kan også forstå de som gjør dette, da TV teamet har helt andre ressurser til å lete enn en privatperson har. Anonymous poster hash: 74e98...6ab
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2014 #10 Skrevet 19. desember 2014 Mitt barn har allerede søsken på farside Men de vet ikke om mitt barn !! Biologisk far nekter å vite av sitt eget barn !! Hi Anonymous poster hash: d0350...17e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå