Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #26 Skrevet 16. desember 2014 Barn må lære seg til at det ikke altid er likt. Når det er sagt kunne hun gjort det mer diskré. Men unger som griner for at andre får og ikke de er skikkelig usmakelig. Hvordan takler de at lillebror har bursdag feks? Anonymous poster hash: b7535...804 Det blir litt teit å argumentere med lillebrors bursdag. Da er man på hjemmebane. I bhg er alle barna der på likt grunnlag. Alle hører til og betyr like mye. At 13 av 18 unger skal få gaver hører ikke hjemme i bhg. Det blir jo som å dele ut godterier til noen men ikke alle i en bursdag, gi twist til 3 av 4 julebukker, invitere 12 av 14 til bursdag osv osv. På en fellesarena som bhg tross alt er så synes jeg det er upassende at ei mor kommer som privatperson og deler ut til alle unntatt 5. Anonymous poster hash: 5c6d9...801 Hæ? Mine barn har ikke samme forhold til alle i bhg? Ville jo blitt teit å behandle alle likt bare fordi det liksom er korrekt? De er i bhg på likt grunnlag, men de stiller ikke likt opp mot hver enkelt. Alle har sine bestevenner og venner og noen de knapt kjenner. Fir meg blir det helt idioti å skulle late som alle er like close. Snakker om å lære ungene noe de garantert vil få mye vondt ut av senere når det faktisk IKKE alltid er llikt. Usaklig å sammenlikne med at ikke alle får godteri i bursdag, er man invitert får man jo det. Begrensningen gjør man jo når man inviterer. Anonymous poster hash: b7535...804
Førstemann Skrevet 16. desember 2014 #27 Skrevet 16. desember 2014 Hvordan takler de at lillebror har bursdag feks? Anonymous poster hash: b7535...804 Det er da en helt urimelig sammenligning! Jeg er enig med HI. Helt unødvendig å dele ut på denne måten i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #28 Skrevet 16. desember 2014 Hadde nok levert gaver i barnehagen litt mer diskret til foreldrene selv, men synes det er å ta i å kalle noen idioter fordi. Enig i at barn må lære seg at ikke alt er rettferdig her i verden, de får seg ofte et sjokk når de blir eldre. Anonymous poster hash: 9c491...a00
ms.Pond Skrevet 16. desember 2014 #29 Skrevet 16. desember 2014 Husker noe av det koseligste med å gi julegaver til venner da jeg var liten var å ta runden en kveld sammen med mamma og ringe på hos alle og levere personlig. Ofte fikk jeg gave tilbake, noen inviterte oss inn på kakao, eller hadde nybakte pepperkaker eller noe annet godt vi fikk med oss på veien. Det var en helt egen julestemning rundt det. Synes ikke det er noe særlig å dele ut i barnehagen. Selv om det er flere som ikke får i denne omgangen, så kommer det sikkert andre også og leverer ut til noen utvalgte, og kanskje står det en eller to igjen som ikke får fra noen i det hele tatt. Tenk så trist for den eller de det gjelder. Skal man levere ut i barnehagen så gjør man det diskret, putter gaven i en plastpose og leverer til foreldrene eller putter i skifteboksen til barna som skal ha.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #30 Skrevet 16. desember 2014 Barn må lære seg til at det ikke altid er likt. Når det er sagt kunne hun gjort det mer diskré. Men unger som griner for at andre får og ikke de er skikkelig usmakelig. Hvordan takler de at lillebror har bursdag feks? Anonymous poster hash: b7535...804 Det blir litt teit å argumentere med lillebrors bursdag. Da er man på hjemmebane. I bhg er alle barna der på likt grunnlag. Alle hører til og betyr like mye. At 13 av 18 unger skal få gaver hører ikke hjemme i bhg. Det blir jo som å dele ut godterier til noen men ikke alle i en bursdag, gi twist til 3 av 4 julebukker, invitere 12 av 14 til bursdag osv osv. På en fellesarena som bhg tross alt er så synes jeg det er upassende at ei mor kommer som privatperson og deler ut til alle unntatt 5. Anonymous poster hash: 5c6d9...801 Hæ? Mine barn har ikke samme forhold til alle i bhg? Ville jo blitt teit å behandle alle likt bare fordi det liksom er korrekt? De er i bhg på likt grunnlag, men de stiller ikke likt opp mot hver enkelt. Alle har sine bestevenner og venner og noen de knapt kjenner. Fir meg blir det helt idioti å skulle late som alle er like close. Snakker om å lære ungene noe de garantert vil få mye vondt ut av senere når det faktisk IKKE alltid er llikt. Usaklig å sammenlikne med at ikke alle får godteri i bursdag, er man invitert får man jo det. Begrensningen gjør man jo når man inviterer. Anonymous poster hash: b7535...804 Er ikke hun over her, men enig med henne. Det er ikke snakk om at barna har likt forhold til hverandre, for det er en naturlig del av det å være menneske at man ikke går overens med alle like godt. MEN i barnehagen er det en felles arena hvor alle skal behandles likt og de stiller likeverdig. Altså om dette barnet har et bedre forhold til 13/18 barn, kan dette skje på fritiden. Anonymous poster hash: c2a4c...b93
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #31 Skrevet 16. desember 2014 Barn må lære seg til at det ikke altid er likt. Når det er sagt kunne hun gjort det mer diskré. Men unger som griner for at andre får og ikke de er skikkelig usmakelig. Hvordan takler de at lillebror har bursdag feks? Anonymous poster hash: b7535...804 Det blir litt teit å argumentere med lillebrors bursdag. Da er man på hjemmebane. I bhg er alle barna der på likt grunnlag. Alle hører til og betyr like mye. At 13 av 18 unger skal få gaver hører ikke hjemme i bhg. Det blir jo som å dele ut godterier til noen men ikke alle i en bursdag, gi twist til 3 av 4 julebukker, invitere 12 av 14 til bursdag osv osv. På en fellesarena som bhg tross alt er så synes jeg det er upassende at ei mor kommer som privatperson og deler ut til alle unntatt 5. Anonymous poster hash: 5c6d9...801 Hæ? Mine barn har ikke samme forhold til alle i bhg? Ville jo blitt teit å behandle alle likt bare fordi det liksom er korrekt? De er i bhg på likt grunnlag, men de stiller ikke likt opp mot hver enkelt. Alle har sine bestevenner og venner og noen de knapt kjenner. Fir meg blir det helt idioti å skulle late som alle er like close. Snakker om å lære ungene noe de garantert vil få mye vondt ut av senere når det faktisk IKKE alltid er llikt. Usaklig å sammenlikne med at ikke alle får godteri i bursdag, er man invitert får man jo det. Begrensningen gjør man jo når man inviterer. Anonymous poster hash: b7535...804 Er ikke hun over her, men enig med henne. Det er ikke snakk om at barna har likt forhold til hverandre, for det er en naturlig del av det å være menneske at man ikke går overens med alle like godt. MEN i barnehagen er det en felles arena hvor alle skal behandles likt og de stiller likeverdig. Altså om dette barnet har et bedre forhold til 13/18 barn, kan dette skje på fritiden. Anonymous poster hash: c2a4c...b93 Hvorfor skal alle behandles likt i barnehagen av andre barn og foreldre? De vil ikke behandles likt på skole eller i arbeidslivet senere. Anonymous poster hash: 29981...04d
Jezebel Skrevet 16. desember 2014 #32 Skrevet 16. desember 2014 Livet er urettferdig. Hvorfor i hele verden skal en på død å liv lage en verden uten forskjeller i bhg og skole. Tenk hvor kjipt det blir når de store barna får virkeligheten slengt i trynet. Anonymous poster hash: 29981...04d Jeg er helt enig med deg! Så lenge det ikke var kun ett barn som ikke fikk. Livet er urettferdig. Deal with it. Anonymous poster hash: 07f57...4db Synes dere virkelig at det er riktig at foreldre skal dele ut pakker i barnehagen? Anonymous poster hash: 60863...8a3 Hvorfor skal man ikke det? På alke avslutninger er det utlodning. Alltid noen som griner fordi de ikke vinner. Skal vi slutte med alt som KAN være urettferdig da? Anonymous poster hash: 07f57...4db Loddtrekning er ikke urettferdig, alle har like stor vinnersjanse (så fremt man har likt antall lidd). Merkelig sammenligning. Er enig at gaver kan deles ut på privaten.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #33 Skrevet 16. desember 2014 Barn må lære seg til at det ikke altid er likt. Når det er sagt kunne hun gjort det mer diskré. Men unger som griner for at andre får og ikke de er skikkelig usmakelig. Hvordan takler de at lillebror har bursdag feks? Anonymous poster hash: b7535...804 Det blir litt teit å argumentere med lillebrors bursdag. Da er man på hjemmebane. I bhg er alle barna der på likt grunnlag. Alle hører til og betyr like mye. At 13 av 18 unger skal få gaver hører ikke hjemme i bhg. Det blir jo som å dele ut godterier til noen men ikke alle i en bursdag, gi twist til 3 av 4 julebukker, invitere 12 av 14 til bursdag osv osv. På en fellesarena som bhg tross alt er så synes jeg det er upassende at ei mor kommer som privatperson og deler ut til alle unntatt 5. Anonymous poster hash: 5c6d9...801 Hæ? Mine barn har ikke samme forhold til alle i bhg? Ville jo blitt teit å behandle alle likt bare fordi det liksom er korrekt? De er i bhg på likt grunnlag, men de stiller ikke likt opp mot hver enkelt. Alle har sine bestevenner og venner og noen de knapt kjenner. Fir meg blir det helt idioti å skulle late som alle er like close. Snakker om å lære ungene noe de garantert vil få mye vondt ut av senere når det faktisk IKKE alltid er llikt. Usaklig å sammenlikne med at ikke alle får godteri i bursdag, er man invitert får man jo det. Begrensningen gjør man jo når man inviterer. Anonymous poster hash: b7535...804 Er ikke hun over her, men enig med henne. Det er ikke snakk om at barna har likt forhold til hverandre, for det er en naturlig del av det å være menneske at man ikke går overens med alle like godt. MEN i barnehagen er det en felles arena hvor alle skal behandles likt og de stiller likeverdig. Altså om dette barnet har et bedre forhold til 13/18 barn, kan dette skje på fritiden. Anonymous poster hash: c2a4c...b93 Hvorfor skal alle behandles likt i barnehagen av andre barn og foreldre? De vil ikke behandles likt på skole eller i arbeidslivet senere. Anonymous poster hash: 29981...04d Hvorfor hjelpe barnet i det hele tatt? Ingen lager mat til meg, eller skifter på min seng. Da burde jo barnet gjøre dette selv, så ikke sjokket til voksentilværelsen blir for stor... Anonymous poster hash: 38bf7...984
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #34 Skrevet 16. desember 2014 Barn må lære seg til at det ikke altid er likt. Når det er sagt kunne hun gjort det mer diskré. Men unger som griner for at andre får og ikke de er skikkelig usmakelig. Hvordan takler de at lillebror har bursdag feks? Anonymous poster hash: b7535...804 Det blir litt teit å argumentere med lillebrors bursdag. Da er man på hjemmebane. I bhg er alle barna der på likt grunnlag. Alle hører til og betyr like mye. At 13 av 18 unger skal få gaver hører ikke hjemme i bhg. Det blir jo som å dele ut godterier til noen men ikke alle i en bursdag, gi twist til 3 av 4 julebukker, invitere 12 av 14 til bursdag osv osv. På en fellesarena som bhg tross alt er så synes jeg det er upassende at ei mor kommer som privatperson og deler ut til alle unntatt 5. Anonymous poster hash: 5c6d9...801 Hæ? Mine barn har ikke samme forhold til alle i bhg? Ville jo blitt teit å behandle alle likt bare fordi det liksom er korrekt? De er i bhg på likt grunnlag, men de stiller ikke likt opp mot hver enkelt. Alle har sine bestevenner og venner og noen de knapt kjenner. Fir meg blir det helt idioti å skulle late som alle er like close. Snakker om å lære ungene noe de garantert vil få mye vondt ut av senere når det faktisk IKKE alltid er llikt. Usaklig å sammenlikne med at ikke alle får godteri i bursdag, er man invitert får man jo det. Begrensningen gjør man jo når man inviterer. Anonymous poster hash: b7535...804 Er ikke hun over her, men enig med henne. Det er ikke snakk om at barna har likt forhold til hverandre, for det er en naturlig del av det å være menneske at man ikke går overens med alle like godt. MEN i barnehagen er det en felles arena hvor alle skal behandles likt og de stiller likeverdig. Altså om dette barnet har et bedre forhold til 13/18 barn, kan dette skje på fritiden. Anonymous poster hash: c2a4c...b93 Hvorfor skal alle behandles likt i barnehagen av andre barn og foreldre? De vil ikke behandles likt på skole eller i arbeidslivet senere. Anonymous poster hash: 29981...04d Hvorfor hjelpe barnet i det hele tatt? Ingen lager mat til meg, eller skifter på min seng. Da burde jo barnet gjøre dette selv, så ikke sjokket til voksentilværelsen blir for stor... Anonymous poster hash: 38bf7...984 Dårlig forsøk på hersketeknikk. Anonymous poster hash: 29981...04d
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #35 Skrevet 16. desember 2014 Livet er urettferdig. Hvorfor i hele verden skal en på død å liv lage en verden uten forskjeller i bhg og skole. Tenk hvor kjipt det blir når de store barna får virkeligheten slengt i trynet. Anonymous poster hash: 29981...04d Jeg er helt enig med deg! Så lenge det ikke var kun ett barn som ikke fikk. Livet er urettferdig. Deal with it. Anonymous poster hash: 07f57...4db Synes dere virkelig at det er riktig at foreldre skal dele ut pakker i barnehagen? Anonymous poster hash: 60863...8a3 Hvorfor skal man ikke det? På alke avslutninger er det utlodning. Alltid noen som griner fordi de ikke vinner. Skal vi slutte med alt som KAN være urettferdig da? Anonymous poster hash: 07f57...4db Loddtrekning er ikke urettferdig, alle har like stor vinnersjanse (så fremt man har likt antall lidd). Merkelig sammenligning. Er enig at gaver kan deles ut på privaten. Alle har da ikke likt antall lodd. Noen har råd til å kjøpe 4 lodd andre foreldre kjøper for 100-200 kr. Så ja det er urettferdig og. Anonymous poster hash: 07f57...4db
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #36 Skrevet 16. desember 2014 Barn må lære seg til at det ikke altid er likt. Når det er sagt kunne hun gjort det mer diskré. Men unger som griner for at andre får og ikke de er skikkelig usmakelig. Hvordan takler de at lillebror har bursdag feks? Anonymous poster hash: b7535...804 Det blir litt teit å argumentere med lillebrors bursdag. Da er man på hjemmebane. I bhg er alle barna der på likt grunnlag. Alle hører til og betyr like mye. At 13 av 18 unger skal få gaver hører ikke hjemme i bhg. Det blir jo som å dele ut godterier til noen men ikke alle i en bursdag, gi twist til 3 av 4 julebukker, invitere 12 av 14 til bursdag osv osv. På en fellesarena som bhg tross alt er så synes jeg det er upassende at ei mor kommer som privatperson og deler ut til alle unntatt 5. Anonymous poster hash: 5c6d9...801 Hæ? Mine barn har ikke samme forhold til alle i bhg? Ville jo blitt teit å behandle alle likt bare fordi det liksom er korrekt? De er i bhg på likt grunnlag, men de stiller ikke likt opp mot hver enkelt. Alle har sine bestevenner og venner og noen de knapt kjenner. Fir meg blir det helt idioti å skulle late som alle er like close. Snakker om å lære ungene noe de garantert vil få mye vondt ut av senere når det faktisk IKKE alltid er llikt.Usaklig å sammenlikne med at ikke alle får godteri i bursdag, er man invitert får man jo det. Begrensningen gjør man jo når man inviterer.Anonymous poster hash: b7535...804 Er ikke hun over her, men enig med henne. Det er ikke snakk om at barna har likt forhold til hverandre, for det er en naturlig del av det å være menneske at man ikke går overens med alle like godt. MEN i barnehagen er det en felles arena hvor alle skal behandles likt og de stiller likeverdig. Altså om dette barnet har et bedre forhold til 13/18 barn, kan dette skje på fritiden. Anonymous poster hash: c2a4c...b93 Alle skal behandles likt??? Du er ikke seriøs nå? Så de som trenger litt ekstra hjelp skal ikke få det, og x som trenger y må greie seg uten for alle skal behandles likt?!?! Det er nettopp det som er så grusomt feil nå at alle skal behandles likt selv om i gen er like!! Umulig å skulle fritid og bhg tid. Hva slags bomullsbarn mener du vi skal oppdra??? Anonymous poster hash: b7535...804
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #37 Skrevet 16. desember 2014 Barn må lære seg til at det ikke altid er likt. Når det er sagt kunne hun gjort det mer diskré. Men unger som griner for at andre får og ikke de er skikkelig usmakelig. Hvordan takler de at lillebror har bursdag feks? Anonymous poster hash: b7535...804 Det blir litt teit å argumentere med lillebrors bursdag. Da er man på hjemmebane. I bhg er alle barna der på likt grunnlag. Alle hører til og betyr like mye. At 13 av 18 unger skal få gaver hører ikke hjemme i bhg. Det blir jo som å dele ut godterier til noen men ikke alle i en bursdag, gi twist til 3 av 4 julebukker, invitere 12 av 14 til bursdag osv osv. På en fellesarena som bhg tross alt er så synes jeg det er upassende at ei mor kommer som privatperson og deler ut til alle unntatt 5. Anonymous poster hash: 5c6d9...801 Hæ? Mine barn har ikke samme forhold til alle i bhg? Ville jo blitt teit å behandle alle likt bare fordi det liksom er korrekt? De er i bhg på likt grunnlag, men de stiller ikke likt opp mot hver enkelt. Alle har sine bestevenner og venner og noen de knapt kjenner. Fir meg blir det helt idioti å skulle late som alle er like close. Snakker om å lære ungene noe de garantert vil få mye vondt ut av senere når det faktisk IKKE alltid er llikt. Usaklig å sammenlikne med at ikke alle får godteri i bursdag, er man invitert får man jo det. Begrensningen gjør man jo når man inviterer. Anonymous poster hash: b7535...804 Er ikke hun over her, men enig med henne. Det er ikke snakk om at barna har likt forhold til hverandre, for det er en naturlig del av det å være menneske at man ikke går overens med alle like godt. MEN i barnehagen er det en felles arena hvor alle skal behandles likt og de stiller likeverdig. Altså om dette barnet har et bedre forhold til 13/18 barn, kan dette skje på fritiden. Anonymous poster hash: c2a4c...b93 Hvorfor skal alle behandles likt i barnehagen av andre barn og foreldre? De vil ikke behandles likt på skole eller i arbeidslivet senere. Anonymous poster hash: 29981...04d Poienget er jo at foreldre har ingenting med å komme i barnehagen, og gjøre ting de burde ha vett nok til å gjøre på privaten Anonymous poster hash: 60863...8a3
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #38 Skrevet 16. desember 2014 Barn må lære seg til at det ikke altid er likt. Når det er sagt kunne hun gjort det mer diskré. Men unger som griner for at andre får og ikke de er skikkelig usmakelig. Hvordan takler de at lillebror har bursdag feks? Anonymous poster hash: b7535...804 Det blir litt teit å argumentere med lillebrors bursdag. Da er man på hjemmebane. I bhg er alle barna der på likt grunnlag. Alle hører til og betyr like mye. At 13 av 18 unger skal få gaver hører ikke hjemme i bhg. Det blir jo som å dele ut godterier til noen men ikke alle i en bursdag, gi twist til 3 av 4 julebukker, invitere 12 av 14 til bursdag osv osv. På en fellesarena som bhg tross alt er så synes jeg det er upassende at ei mor kommer som privatperson og deler ut til alle unntatt 5. Anonymous poster hash: 5c6d9...801 Hæ? Mine barn har ikke samme forhold til alle i bhg? Ville jo blitt teit å behandle alle likt bare fordi det liksom er korrekt? De er i bhg på likt grunnlag, men de stiller ikke likt opp mot hver enkelt. Alle har sine bestevenner og venner og noen de knapt kjenner. Fir meg blir det helt idioti å skulle late som alle er like close. Snakker om å lære ungene noe de garantert vil få mye vondt ut av senere når det faktisk IKKE alltid er llikt.Usaklig å sammenlikne med at ikke alle får godteri i bursdag, er man invitert får man jo det. Begrensningen gjør man jo når man inviterer.Anonymous poster hash: b7535...804 Er ikke hun over her, men enig med henne. Det er ikke snakk om at barna har likt forhold til hverandre, for det er en naturlig del av det å være menneske at man ikke går overens med alle like godt. MEN i barnehagen er det en felles arena hvor alle skal behandles likt og de stiller likeverdig. Altså om dette barnet har et bedre forhold til 13/18 barn, kan dette skje på fritiden. Anonymous poster hash: c2a4c...b93 Hvorfor skal alle behandles likt i barnehagen av andre barn og foreldre? De vil ikke behandles likt på skole eller i arbeidslivet senere. Anonymous poster hash: 29981...04d Poienget er jo at foreldre har ingenting med å komme i barnehagen, og gjøre ting de burde ha vett nok til å gjøre på privaten Anonymous poster hash: 60863...8a3 Hvorfor mener du det er du som har rett her og at andre ikke har vett?? Anonymous poster hash: b7535...804
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #39 Skrevet 16. desember 2014 Barn må lære seg til at det ikke altid er likt. Når det er sagt kunne hun gjort det mer diskré. Men unger som griner for at andre får og ikke de er skikkelig usmakelig. Hvordan takler de at lillebror har bursdag feks? Anonymous poster hash: b7535...804 Det blir litt teit å argumentere med lillebrors bursdag. Da er man på hjemmebane. I bhg er alle barna der på likt grunnlag. Alle hører til og betyr like mye. At 13 av 18 unger skal få gaver hører ikke hjemme i bhg. Det blir jo som å dele ut godterier til noen men ikke alle i en bursdag, gi twist til 3 av 4 julebukker, invitere 12 av 14 til bursdag osv osv. På en fellesarena som bhg tross alt er så synes jeg det er upassende at ei mor kommer som privatperson og deler ut til alle unntatt 5. Anonymous poster hash: 5c6d9...801 Hæ? Mine barn har ikke samme forhold til alle i bhg? Ville jo blitt teit å behandle alle likt bare fordi det liksom er korrekt? De er i bhg på likt grunnlag, men de stiller ikke likt opp mot hver enkelt. Alle har sine bestevenner og venner og noen de knapt kjenner. Fir meg blir det helt idioti å skulle late som alle er like close. Snakker om å lære ungene noe de garantert vil få mye vondt ut av senere når det faktisk IKKE alltid er llikt.Usaklig å sammenlikne med at ikke alle får godteri i bursdag, er man invitert får man jo det. Begrensningen gjør man jo når man inviterer.Anonymous poster hash: b7535...804 Er ikke hun over her, men enig med henne. Det er ikke snakk om at barna har likt forhold til hverandre, for det er en naturlig del av det å være menneske at man ikke går overens med alle like godt. MEN i barnehagen er det en felles arena hvor alle skal behandles likt og de stiller likeverdig. Altså om dette barnet har et bedre forhold til 13/18 barn, kan dette skje på fritiden. Anonymous poster hash: c2a4c...b93 Hvorfor skal alle behandles likt i barnehagen av andre barn og foreldre? De vil ikke behandles likt på skole eller i arbeidslivet senere. Anonymous poster hash: 29981...04d Poienget er jo at foreldre har ingenting med å komme i barnehagen, og gjøre ting de burde ha vett nok til å gjøre på privaten Anonymous poster hash: 60863...8a3 Hvorfor mener du det er du som har rett her og at andre ikke har vett?? Anonymous poster hash: b7535...804 Herregud, hadde du forstått hvordan en barnehage fungerer, så hadde du ikke stilt det spørsmålet... Foreldre som tror de eier barnehagen......aarrggghhh Anonymous poster hash: 60863...8a3
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #40 Skrevet 16. desember 2014 Barn må lære seg til at det ikke altid er likt. Når det er sagt kunne hun gjort det mer diskré. Men unger som griner for at andre får og ikke de er skikkelig usmakelig. Hvordan takler de at lillebror har bursdag feks? Anonymous poster hash: b7535...804 Det blir litt teit å argumentere med lillebrors bursdag. Da er man på hjemmebane. I bhg er alle barna der på likt grunnlag. Alle hører til og betyr like mye. At 13 av 18 unger skal få gaver hører ikke hjemme i bhg. Det blir jo som å dele ut godterier til noen men ikke alle i en bursdag, gi twist til 3 av 4 julebukker, invitere 12 av 14 til bursdag osv osv. På en fellesarena som bhg tross alt er så synes jeg det er upassende at ei mor kommer som privatperson og deler ut til alle unntatt 5. Anonymous poster hash: 5c6d9...801 Hæ? Mine barn har ikke samme forhold til alle i bhg? Ville jo blitt teit å behandle alle likt bare fordi det liksom er korrekt? De er i bhg på likt grunnlag, men de stiller ikke likt opp mot hver enkelt. Alle har sine bestevenner og venner og noen de knapt kjenner. Fir meg blir det helt idioti å skulle late som alle er like close. Snakker om å lære ungene noe de garantert vil få mye vondt ut av senere når det faktisk IKKE alltid er llikt.Usaklig å sammenlikne med at ikke alle får godteri i bursdag, er man invitert får man jo det. Begrensningen gjør man jo når man inviterer.Anonymous poster hash: b7535...804 Er ikke hun over her, men enig med henne. Det er ikke snakk om at barna har likt forhold til hverandre, for det er en naturlig del av det å være menneske at man ikke går overens med alle like godt. MEN i barnehagen er det en felles arena hvor alle skal behandles likt og de stiller likeverdig. Altså om dette barnet har et bedre forhold til 13/18 barn, kan dette skje på fritiden. Anonymous poster hash: c2a4c...b93 Alle skal behandles likt??? Du er ikke seriøs nå? Så de som trenger litt ekstra hjelp skal ikke få det, og x som trenger y må greie seg uten for alle skal behandles likt?!?! Det er nettopp det som er så grusomt feil nå at alle skal behandles likt selv om i gen er like!! Umulig å skulle fritid og bhg tid. Hva slags bomullsbarn mener du vi skal oppdra??? Anonymous poster hash: b7535...804 ÆRLIG TALT!!! Det å skulle behandles likt på en felles arena betyr ikke at de som har annerledes behov ikke skal få dekket dette. Idiotisk sammenligning. Det handler om at alle har de samme Tilbudene, godene, privilegiene og pliktene utfra behov. tilrettelegging kalles det og har ingenting med forskjellsbehandling å gjøre. Anonymous poster hash: 5c6d9...801
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #41 Skrevet 16. desember 2014 Herregud, hadde du forstått hvordan en barnehage fungerer, så hadde du ikke stilt det spørsmålet... Foreldre som tror de eier barnehagen......aarrggghhh Anonymous poster hash: 60863...8a3 Nå kan en vel stille spørsmål ved hvem det er som tror de eier bhg? For min del virker det som de som skal diktere hvordan andre skal/ikke skal oppføre seg, er de som tar på seg "eierrollen". Anonymous poster hash: 29981...04d
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #42 Skrevet 16. desember 2014 Usmakelig oppførsel av denne moren! Hadde dere reagert om noen på jobben delte ut gaver til 3/4 mens resten satt og så på? Det hadde nemlig jeg gjort, ihvertfall om det ble gjort demonstrativt som her. At noen synes dette er et riktig tidspunkt å lære unger om rettferdighet viser bare at det fins mange rare folk uten normal folkeskikk og med litt skjeve sosiale antenner. Anonymous poster hash: 7ea95...23e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #43 Skrevet 16. desember 2014 *urettferdighet Anonymous poster hash: 7ea95...23e
Jezebel Skrevet 16. desember 2014 #44 Skrevet 16. desember 2014 Livet er urettferdig. Hvorfor i hele verden skal en på død å liv lage en verden uten forskjeller i bhg og skole. Tenk hvor kjipt det blir når de store barna får virkeligheten slengt i trynet. Anonymous poster hash: 29981...04d Jeg er helt enig med deg! Så lenge det ikke var kun ett barn som ikke fikk. Livet er urettferdig. Deal with it. Anonymous poster hash: 07f57...4db Synes dere virkelig at det er riktig at foreldre skal dele ut pakker i barnehagen? Anonymous poster hash: 60863...8a3 Hvorfor skal man ikke det? På alke avslutninger er det utlodning. Alltid noen som griner fordi de ikke vinner. Skal vi slutte med alt som KAN være urettferdig da? Anonymous poster hash: 07f57...4db Loddtrekning er ikke urettferdig, alle har like stor vinnersjanse (så fremt man har likt antall lidd). Merkelig sammenligning. Er enig at gaver kan deles ut på privaten. Alle har da ikke likt antall lodd. Noen har råd til å kjøpe 4 lodd andre foreldre kjøper for 100-200 kr. Så ja det er urettferdig og. Anonymous poster hash: 07f57...4db Nei, i den salgs lotterier blir det jo urettferdig, jeg tenkte mer på den type hvor alle som deltar på et arrangement får et lodd i et lotteri. Men i den type lotteri hvor man kan kjøpe flere lodd er ikke urettferdigheten like tydelig. Den med ett lodd kan vinne mer enn han som har 10 lodd, barn er ikke så god på statistikk. Da er det langt mer tydelig at man ikke får gave, i motsetning til de andre.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #45 Skrevet 16. desember 2014 Usmakelig oppførsel av denne moren! Hadde dere reagert om noen på jobben delte ut gaver til 3/4 mens resten satt og så på? Det hadde nemlig jeg gjort, ihvertfall om det ble gjort demonstrativt som her. At noen synes dette er et riktig tidspunkt å lære unger om rettferdighet viser bare at det fins mange rare folk uten normal folkeskikk og med litt skjeve sosiale antenner. Anonymous poster hash: 7ea95...23e Selvsagt hadde jeg ikke reagert på dette. Men kanskje ikke så rart at noen voksne er barnslige nok til å reagere på dette. De har sikkert vokst opp i en bomullverden slik enkelte her mener er best. Anonymous poster hash: 29981...04d
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #46 Skrevet 16. desember 2014 Usmakelig oppførsel av denne moren!Hadde dere reagert om noen på jobben delte ut gaver til 3/4 mens resten satt og så på? Det hadde nemlig jeg gjort, ihvertfall om det ble gjort demonstrativt som her.At noen synes dette er et riktig tidspunkt å lære unger om rettferdighet viser bare at det fins mange rare folk uten normal folkeskikk og med litt skjeve sosiale antenner.Anonymous poster hash: 7ea95...23e Selvsagt hadde jeg ikke reagert på dette.Men kanskje ikke så rart at noen voksne er barnslige nok til å reagere på dette. De har sikkert vokst opp i en bomullverden slik enkelte her mener er best. Anonymous poster hash: 29981...04d Ingen bomull her. du høres ut som en mor i klassen til lillesøsteren min. Hun syntes det var heeelt greit at barna valgte å lage klikker, sånn var det jo ellers i verden også (hennes var med blant de populære). Plutselig falt hennes datter i unåde og dermed så fikk pipen en meget annen låt. Patetisk. Helt greit å gi gaver til noen barn, men å gi til 3/4 og ikke 1/4 er bare latterlig. Dersom man på død og liv vil gjøre det slik så får man ta seg umaken å reise rundt etter barnehagetid å levere. Kanskje det ikke er for mye bomull i min verden, men for mange knall og fall som har knekt de sosiale antennene dine? Anonymous poster hash: 7ea95...23e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå