Gå til innhold

Samvær og sykdom (far)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt lei av å få samme meldingen et par ganger i mnd/annenhver mnd. 

"Jeg er syk, kjenner jeg er sår i halsen, vondt og svelge/ditt og datt/sitter på ramma" osv. osv.. 

Kjenner jeg blir litt lei av det, for hver gang jeg er syk må jeg uansett ha barna (siden jeg har barna mest). 

Er det virkelig sånn at far  (eller evnt mor ved andre ordninger) kan slippe unna samvær bare fordi han er litt syk, eller sier han er det? Har oppdaget ved tidligere anledninger at han visstnok er "frisk" igjen på kvelden da jeg har felles venner som han blir tagget i statusene til på facebook f.eks.. 

Det er kun snakk om at han skal hente de i barnehagen og ha dem frem til kl 19 ca, da får jeg de normalt hjem, koser litt, gir de evnt noe mat og legger dem. 

Han har barna mellom 28-30 timer på to uker. 

Ikke noe problem for meg å ha barna. Og ja, ser jo den at det er greit at de er sammen med en forelder som er pigg og i stand til å ha dem. 

Hva gjør dere dersom den som skal ha samvær blir syk?

Anonymous poster hash: b8b23...b1b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke skilt, så jeg har ikke erfart dette selv. Men jeg vil likevel si at dette bør du dokumentere. Både i forhold til bidraget og også med tanke på eventuelle senere krangler/krav/trusler fra ham. Lagre eller skriv opp alle meldinger du får om at han vil avlyse samvær. Ta gjerne printscreen av Facebookstatusene hans der han brått og mirakuløst har blitt frisk igjen. Da har du noe å slå i bordet med dersom han senere vil kreve mer samvær, truer deg med at han skal ha omsorgsretten eller blir vanskelig på andre måter.

Skrevet

Be han bli voksen.

Anonymous poster hash: 19c45...c17
Skrevet

Vi har privat avtale på bidrag. Hele 1500 kr for begge barna, men vurderer å få det gjennom NAV. 

Ja, det er klart jeg skriver alt opp og slikt. Men tror ikke jeg behøver bekymre meg for det akkurat, at han ønsker mer samvær.. 

Skrevet

Ikke så mye du får gjort egentlig, ønsker han ikke samvær og bruker sykdom som unnskyldning for å slippe så er det bare sånn det er. Skjønner godt at det er frustrerende, for deg som aldri får planlagt noe på barnløse kvelden fordi du aldri vet når han avlyser samværet og ikke minst for barna som tror de skal til pappa men så blir det ikke noe likevel.

Tror det beste er bare å senke skuldrene og innse at det er sånn, ikke bruk negativ energi på å frustrere deg over det. 

Men ta nå for all del bidraget gjennom nav, menn som ikke bidrar en tøddel fysisk bør ihvertfall ta den økonomiske forpliktelsen det er å sette barn til verden!

Anonymous poster hash: e5b1e...314
Skrevet

Ikke så mye du får gjort egentlig, ønsker han ikke samvær og bruker sykdom som unnskyldning for å slippe så er det bare sånn det er. Skjønner godt at det er frustrerende, for deg som aldri får planlagt noe på barnløse kvelden fordi du aldri vet når han avlyser samværet og ikke minst for barna som tror de skal til pappa men så blir det ikke noe likevel.

Tror det beste er bare å senke skuldrene og innse at det er sånn, ikke bruk negativ energi på å frustrere deg over det. 

Men ta nå for all del bidraget gjennom nav, menn som ikke bidrar en tøddel fysisk bør ihvertfall ta den økonomiske forpliktelsen det er å sette barn til verden!

Anonymous poster hash: e5b1e...314

Takk for svar.

Ja, er nok det jeg må innse, er bare sårt med tanke på barna.. 

Kommer nok til å få en ordning gjennom nav, for når han tross alt har barna så lite så nytter det ikke for meg å ikke få mer enn 1500,- i bidrag når jeg tross alt står her med to bleiebarn, og et flaskebarn, koster sitt.. 

Skrevet

Høres ut som faren til mine barn, samvær blir vanskelig men overtid er aldri problem. Hadde han hatt samme instillingen til jobben som til barna og meg i forhold til avtaler hadde han fått sparken av en arbeidsgiver.

Sårt for barna og å aldri kunne planlegge noe, litt godt at flere opplever det samme.

Anonymous poster hash: 02384...b49

Gjest Antarctica
Skrevet

Syns du skal si til ham at du registrerer at han er syk når barnehagen stenger men frisk etter klokka 19, og at det er et tillitsbrudd mot barna, som venter ham, og et avtalebrudd mot deg som må drive brannslokking. Si at han får hente dem så sant han ikke ligget på sykehus, eller skaffe seg en annen barnevakt enn deg.

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Høres ut som faren til mine barn, samvær blir vanskelig men overtid er aldri problem. Hadde han hatt samme instillingen til jobben som til barna og meg i forhold til avtaler hadde han fått sparken av en arbeidsgiver.

Sårt for barna og å aldri kunne planlegge noe, litt godt at flere opplever det samme. Anonymous poster hash: 02384...b49

Jaja. Han har jo på en måte fått sparken fra familien ... Og jobben kommer vel neppe og besøker ham på gamlehjemmet. Karma is a bitch. Endret av Pashla&pashlingene
Skrevet

Sårt for barna og å aldri kunne planlegge noe, litt godt at flere opplever det samme. Anonymous poster hash: 02384...b49

Jaja. Han har jo på en måte fått sparken fra familien ... Og jobben kommer vel neppe og besøker ham på gamlehjemmet. Karma is a bitch.

Joda en måte å se det☺ takk

Anonymous poster hash: 02384...b49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...