Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #1 Skrevet 16. desember 2014 Er det visst snart jul, så nå må jeg få gjort unna litt husvask, masse pynting, kakebaking, julehandling og pakking! Merkelig nok, blir aldri desember sånn som jeg hadde tenkt. Dette er andre året på rad mannen ikke rekker noen av de tingene han ønsker å gjøre fordi det er "krise" på jobb. Andre året på rad hvor jeg drøyer med ting fordi han vil så gjerne være med, så er det jeg som ender opp med alt og blir superstressa!! Hva har dere igjen til jul? Er dere stresset?? Anonymous poster hash: e464e...e8b
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #2 Skrevet 16. desember 2014 Skjønn mann du har som vil delta i juleforberedelsene I år er jeg sent ute, men rekker det ! I år og Gleder meg til julekvelden og kosen 😍 Anonymous poster hash: 72e1d...250
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #3 Skrevet 16. desember 2014 Har igjen to gaver og å handle inn maten. Mann og barn drar på selvhogst for å finne juletre. Vaskehjelpen kommer i dag og vasker skikkelig, jeg bare støvsuger over gulvene og tørker over badene på lille julaften. Finnes ikke stresset Anonymous poster hash: 50fb3...73f
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #4 Skrevet 16. desember 2014 Har igjen litt gaveinnpakking (det meste er gjort), støvtørking og ta over gulvene, og skifte sengetøy. Så føler jeg er så godt som i mål. Anonymous poster hash: 507b7...49b
skinnfilla Skrevet 16. desember 2014 #5 Skrevet 16. desember 2014 Jeg burde ikke svare... Men jeg gjør det likavel! Jeg er ferdig med julegavene, levert og alt. Skal vaske huset til lørdag ,( mannen tar rydding og støvsuging på fredag, jeg jobber) Handle inn for jula på søndag. Jobbe fra 10-16 på man.22 så er det ei ukes juleferie
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #6 Skrevet 16. desember 2014 Da får du ta tak neste år. sett datoer for når ting skal gjøres om, Om mannen må på jobb så misser han ut rett og slett. Du kan ikke utsette og utsette og så sitte med alt å gjøre på kort tid ALENE på slutten for at han har lyst men aldri får til.... Anonymous poster hash: 1ce82...29f
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #7 Skrevet 16. desember 2014 Jeg har akkurat startet min første av tre uker med ferie. Rekker alt i år, og litt til Anonymous poster hash: e14dc...bf4
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #8 Skrevet 16. desember 2014 Mannen min blir beleilig "syk" og sengeliggende før jul,han. Det er tradisjon! Så når alt koker som værst med stress er det jeg som må ta det.. Jeg ønsker meg influensa til jul hvert år,men nei.. Jeg er frisk som en fisk! Og totalt utslitt hver jul.. Anonymous poster hash: 9799a...67f
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #9 Skrevet 16. desember 2014 Jul?? Ja, stemmer det.. Det var denne måneden.. Vel, jeg må kjøpe julepresanger, kjøpe juletre, bake.. Joda, jeg ligger godt an!! Er ho 8 dager til.. Anonymous poster hash: afce4...d1e
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. desember 2014 #10 Skrevet 16. desember 2014 Jeg er heldigvis ferdig med alle gaver, men både mannen og jeg er syke på 3. uka nå og begynner å bli passe lei egentlig. Huset flyter, alt er på skakke og det ser ut som en jævla svinesti! Men det blir vel jul i år og...
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #11 Skrevet 16. desember 2014 Hvorfor gjøre julen så stresset egentlig. Jeg kjøper gaver i god tid eller sparer slik at jeg har pengene til å ikke måtte lete i timesvis for å finne en bra billig gave men kan kjøpe det jeg vet passer personen. Handler inn litt ekstra god mat men er i hovedsak samme ting hver år. Jeg stresser ikke med at huset skal være perfekt og rundvasket. Det blir rent nok. Unga bryr seg ikke om at ting er perfekt, gaver, mat, strømpe og juletre er det som de bryr seg om. Anonymous poster hash: 1ce82...29f
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #12 Skrevet 16. desember 2014 Stresser ikke! Høygravid :-) stuller litt hjemme om dagene, vaska stua og badet godt og pynta litt. Ikke starta med julegavene, men har skrevet liste på de fleste :-) leeeenge til jul 😂😂 Anonymous poster hash: 1bd18...054
Førstemann Skrevet 16. desember 2014 #13 Skrevet 16. desember 2014 Ikke så stresset egentlig. Meste av gavene er ferdig og skal ikke styre så mye. Har litt julekaker, og baker vanlige kaker til selskap. Skal bare ha 1 juleselskap. Gruer meg til å stryke juleduker bare. Mannen sin familie som skal komme i selskap, så han har lover på tro og ære å hjelpe til med forberedelsene. Han er flink når han først setter i gang, så det går nok fint. Jeg stresser faktisk mer med tanke på at maten skal bli bra, men nå har jeg satt sammen en meny som jeg er 100% sikker på sa da går det fint
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #14 Skrevet 16. desember 2014 Julegaver var i orden medio november. "julebaksten" er ferdig. Huset er så rent som det er med vaskehjelp ukentlig. Pynte gjør vi rett før juleaften og så skal vi bort hele jula.... Anonymous poster hash: ebd43...185
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #15 Skrevet 16. desember 2014 Hadde ingen planer i det hele tatt å hverken vaske eller rydde så forferdelig mye før jul, men siden vi leier og huseier bestemte seg for å selge huset, og i tillegg ha takst før jul, så er leiekontraten sagt opp og vi er pliktig å stille huset til visninger.... Så da var det bare å kaste til side all juleplanlegging, og julekosen, og starte med stresset.... nå er vi endelig ferdig med rydding og vasking, så da sitter vi igjen med handle julegaver, baking, se etter julekjolen, se over pentøy til ungen, passe på at samboer har ren dress, pakke inn gaver, minke på kleshaugen som vokste seg stor i all rengjøringen og ryddingen, lage julematen, osv osv. alt dette var planlagt til spesifikke dager slik at det ikke skulle bli stress, bare kos, men slik ble det altså ikke i år.... og vi må være ute i slutten av februar, så stresset kommer ikke til å bli borte i julen uansett... god jul. Anonymous poster hash: 2e965...248
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #16 Skrevet 16. desember 2014 Jeg har igjen en del vasking og rydding, sølvpuss, kobberpuss og skikkelig rengjørimg av ovnene. Desuten mangler jeg noen få julegaver (ingen er pakket inn da) og å sende julekortene. Kortene er heldig vis skrevet. Det meste av bakingen blir ferdig før midnatt i natt. Da mangler jeg bare litt marsipan og karameller tror jeg. Vi har vært i skogen etter juletrær og sjekket at belysningene virker, men de skal ikke settes opp før lille julaften. Vi har vasket puter, gardiner, pledd og halvparten av husets dyner, men har igjen sofatrekk og gulvteppee. Desuten har jeg en del duker som skal strykes og rulles. Pyntingen venter vi med til lille julaften. Jeg føler egentlig at jeg ligger veldig godt an. De siste dagene bør ikke bli så hektiske. Anonymous poster hash: 8eee1...402
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #17 Skrevet 16. desember 2014 Julemat er handlet inn. Juletreet pyntet vi nettopp. Julekaker i boks. Julegaver kjøpt, skal pakke inn i morgen. Deilig å være tidlig ute for en gangs skyld :-) Anonymous poster hash: 45568...c9e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #18 Skrevet 16. desember 2014 Jeg er ikke stresset. Jeg har igjen noen julegaver. Eller, egentlig de fleste, men jeg tar endel imorgen og torsdag. Det kjedeligste er at jeg jobber siste helga før jul nå, og da er det barnas pappa som er her (i leiligheten, vi er ekser). Så jeg får ikke vasket og ryddet til jul før til mandag. Det er kjipt! Handle må jeg også få gjort, det blir vel til fredag eller lørdag, men da igjen er det problemet med at alt jeg handler "må" oppbevares et annet sted til jeg kommer hjem igjen. Anonymous poster hash: c4f93...b33
Modesty Blaise. Skrevet 16. desember 2014 #19 Skrevet 16. desember 2014 Startet med gavene i går, og regner med at jeg er ferdig med alle i dag. Og mannen har tatt seg 3 dager juleferie, så han vasker og fikser huset. Så ja, da tror jeg det meste er under kontroll, må bare handle litt mat. Stresse hverken gidder eller orker jeg 😊
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #20 Skrevet 16. desember 2014 Er rimelig stressa, har ikke vært helt i form, mannen har vært borte på jobb en mnd,og jeg har hatt praksis, med masse skrivearbeid, det har vært avslutning på skolen og bhg (1 bhg barn, og 2 skolebarn), i tillegg til foreldresamtale på skolen til begge barna. Også eksamen da, alt mens mannen har vært borte. Nå har jeg bare noe skriving igjen, mannen kommer hjem, og julegaver blir handlet og levert ut. Vasking gjør vi sammen, og det blir bare vanlig helgavask. Men når tirsdag kveld kommer, skal alt være under kontroll og vi skal kose oss 😃 Anonymous poster hash: 3a686...82b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå