Gå til innhold

Hvordan tar jeg opp dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har vært med på noe bøll i barnehagen. Han er 5 år og går nå siste året i barnehagen.

Jeg spurte ham i dag hvorfor han gjorde det han gjorde og han svarer: "Fordi at xxx sa at han skulle banke meg om jeg ikke gjorde det".

Jeg ble litt betenkt etterpå..

Jeg skal ta opp hele saken med pedagogisk leder i morgen. På en saklig måte. Det er vel den rette veien å gå? Men hva sier jeg?



Anonymous poster hash: 435bf...5d4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier det slik du har skrevet det her, men du nevner selvsagt ved navn dem som truet med bank.

 

Anonymous poster hash: ccc22...1ef

Skrevet

Du sier det slik du har skrevet det her, men du nevner selvsagt ved navn dem som truet med bank.

 

Anonymous poster hash: ccc22...1ef

Ja, det har jeg tenkt å gjøre. Takk for svar :)

 

Anonymous poster hash: 435bf...5d4

Skrevet

Unger på 5 år kan fint lyve for å slippe unna ubehageligheter. Samtidig skal man jo ta det barna sier alvorlig til det motsatte er bevist.

 

Jeg hadde sagt noe sånn som : " Jeg snakket med Geir om episoden i går. Han fortalte meg at han ble truet med bank hvis han ikke gjorde som han gjorde. Det er jo selvfølgelig mulig at han bare sier dette for å slippe unna ubehageligheter, men kanskje dere kan observere gutta litt ekstra fremover?"

 

Jeg hadde nok også snakket med gutten at hvis noen barn prøver å få han til og gjøre ting han ikke har lyst til, og han ikke tør å stå i mot presset, så må han gi beskjed til en voksen. Hadde nok også fokusert litt på å få opp selvtilliten hans og rustet han opp litt slik at  han i fremtiden tør å si nei.

 



Anonymous poster hash: acbd5...f47
Skrevet

 

Unger på 5 år kan fint lyve for å slippe unna ubehageligheter. Samtidig skal man jo ta det barna sier alvorlig til det motsatte er bevist.

 

Jeg hadde sagt noe sånn som : " Jeg snakket med Geir om episoden i går. Han fortalte meg at han ble truet med bank hvis han ikke gjorde som han gjorde. Det er jo selvfølgelig mulig at han bare sier dette for å slippe unna ubehageligheter, men kanskje dere kan observere gutta litt ekstra fremover?"

 

Jeg hadde nok også snakket med gutten at hvis noen barn prøver å få han til og gjøre ting han ikke har lyst til, og han ikke tør å stå i mot presset, så må han gi beskjed til en voksen. Hadde nok også fokusert litt på å få opp selvtilliten hans og rustet han opp litt slik at  han i fremtiden tør å si nei.

 

 

Anonymous poster hash: acbd5...f47

 

Ja, det stemmer. Jeg har tenkt på det med lyving. Jeg har tenkt å si at sønnen min sa at "..". Jeg tror ikke sønnen min lyver, men det kan selvsagt hende det er oppspinn.

 

Anonymous poster hash: 435bf...5d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...