Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #1 Skrevet 16. desember 2014 Sønnen min har vært med på noe bøll i barnehagen. Han er 5 år og går nå siste året i barnehagen. Jeg spurte ham i dag hvorfor han gjorde det han gjorde og han svarer: "Fordi at xxx sa at han skulle banke meg om jeg ikke gjorde det". Jeg ble litt betenkt etterpå.. Jeg skal ta opp hele saken med pedagogisk leder i morgen. På en saklig måte. Det er vel den rette veien å gå? Men hva sier jeg? Anonymous poster hash: 435bf...5d4
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #2 Skrevet 16. desember 2014 Du sier det slik du har skrevet det her, men du nevner selvsagt ved navn dem som truet med bank. Anonymous poster hash: ccc22...1ef
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #3 Skrevet 16. desember 2014 Du sier det slik du har skrevet det her, men du nevner selvsagt ved navn dem som truet med bank. Anonymous poster hash: ccc22...1ef Ja, det har jeg tenkt å gjøre. Takk for svar Anonymous poster hash: 435bf...5d4
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #4 Skrevet 16. desember 2014 Unger på 5 år kan fint lyve for å slippe unna ubehageligheter. Samtidig skal man jo ta det barna sier alvorlig til det motsatte er bevist. Jeg hadde sagt noe sånn som : " Jeg snakket med Geir om episoden i går. Han fortalte meg at han ble truet med bank hvis han ikke gjorde som han gjorde. Det er jo selvfølgelig mulig at han bare sier dette for å slippe unna ubehageligheter, men kanskje dere kan observere gutta litt ekstra fremover?" Jeg hadde nok også snakket med gutten at hvis noen barn prøver å få han til og gjøre ting han ikke har lyst til, og han ikke tør å stå i mot presset, så må han gi beskjed til en voksen. Hadde nok også fokusert litt på å få opp selvtilliten hans og rustet han opp litt slik at han i fremtiden tør å si nei. Anonymous poster hash: acbd5...f47
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #5 Skrevet 16. desember 2014 Unger på 5 år kan fint lyve for å slippe unna ubehageligheter. Samtidig skal man jo ta det barna sier alvorlig til det motsatte er bevist. Jeg hadde sagt noe sånn som : " Jeg snakket med Geir om episoden i går. Han fortalte meg at han ble truet med bank hvis han ikke gjorde som han gjorde. Det er jo selvfølgelig mulig at han bare sier dette for å slippe unna ubehageligheter, men kanskje dere kan observere gutta litt ekstra fremover?" Jeg hadde nok også snakket med gutten at hvis noen barn prøver å få han til og gjøre ting han ikke har lyst til, og han ikke tør å stå i mot presset, så må han gi beskjed til en voksen. Hadde nok også fokusert litt på å få opp selvtilliten hans og rustet han opp litt slik at han i fremtiden tør å si nei. Anonymous poster hash: acbd5...f47 Ja, det stemmer. Jeg har tenkt på det med lyving. Jeg har tenkt å si at sønnen min sa at "..". Jeg tror ikke sønnen min lyver, men det kan selvsagt hende det er oppspinn. Anonymous poster hash: 435bf...5d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå