Gå til innhold

Uren hud; ditt beste tips!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden jeg ble gravid (6 mnd siden jeg fødte..) fått typ fjortishud😳

Har ikke all verden råd til fancy hudpleieprodukter, så lurte litt på om det finnes mirakel tips som jeg ikke har fått med meg😊

Og er det verdt det med proactiv, som det er reklamert om på.tv?

Anonymous poster hash: 4a93e...a6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke keg gravid, men får uren hud fra tid til annen likevel. Har ingen vidunderkur, men for meg funker sminkefrie dager. Tar en eller to dager i uka hvor jeg kun smører meg med fuktighetskrem. Og ikke en feit en. Det hjelper litt. Har hvert fall på følelsen av at huden liker det.

Skrevet

Tross jevnlige besøk hos hudpleier og gode renseprodukter har jeg i perioder slitt med fjortishud (stresset hud) siden tenårene. Er 28 år nå.. For meg hjalp det imidlertid veldig å kutte ut meieriprodukter (hvertfall melk og joghurt). Prøver å drikke vann også. Ellers så bruker jeg mineralmake-up av høy kvalitet (jeg bruker "Youngblood" nå.) Huden min protesterer med en gang jeg prøver billige produketer. Hvis jeg slurver med rens morgen og kveld så bryter jeg raskere ut.

Anonymous poster hash: c9df8...873

Skrevet

Det eneste som fungere for min hud (har slitt med kviser siden tenårene) er å være nazi på å rense morgen og kveld. Den serien som har fungert best er faktisk Spotless fra apoteket, ganske rimelig, bruker ansiktsvann og fuktighetskrem. Fuktighetskremen er kjempegod fordi den gir masse fukt uten å bli fet, og matter ned i tillegg. Før har jeg slitt med at jeg har blitt tørr og flassete i overhuden fordi kremene har gitt fett, som jeg ikke trenger, i stede for fukt som jeg trenger masse av. Skal kjøpe ansiktsvasken også når jeg har brukt opp den jeg har (som er Estee Lauders Daywear, veldig god den også, men dyrere).

Jeg peeler av og til, men da med peeling powder fra Kanebo - dyrt, men drøyt. Peeling med korn kan gjøre vondt verre for problemhud.

Skal du uansett bruke p-piller kan Diane hjelpe på kviser (forutsetter at du ikke røyker eller har blodpropp i familien), men de virket av en eller annen grunn ikke like godt for meg etter at jeg fikk barn. Nå får jeg bare litt kviser av og til ved mensen, stort sett blir det bare små "white heads", ikke betente kviser slk jeg fikk før. Det kan sevfølgelig være alderen som endelig har gjort det bedre, ev. hormonspiralen, men produktene er ikke dyrere enn at det kan være verdt er forsøk, i tillegg til å være supernøye med å fjerne sminke/rense huden. Beste øyesminkefjerneren jeg har prøvd er forøvrig Bodyshop sin (jeg har linser, og den etterlater ikke film på øynene).

Anonymous poster hash: 987e7...8e5
Skrevet

Glemte å nevne at jeg bruker Estee Lauders foundation for fet hud, BB Daywear, men den er grisedyr i Norge (kjøpte et lite lager i USA). Den har faktor 35, så satser på at den holder rynkene unna i tillegg ;)

Anonymous poster hash: 987e7...8e5
Skrevet

Proaktiv virker men da må du bruke det hele tiden, holder ikke å tro at alt er bra etter et år. Det et ganske dyrt mener jeg å huske? Har prøvd det.

Du har mest sannsynlig fått uten hud pga endringer i hormonbalansen din. Ikke sikkert det noen gang blir bra før overgangsalderen. Eller hvis du blir gravid en gang til da.

Jeg mistet all alvorlig allergi pga andre svangerskap. Tør ikke få flere barn nå, den forskjellen jeg fikk er utrolig etter 30 år med tabletter :)

Anonymous poster hash: 2addb...706

Skrevet

Tran hjalp mot uten hud hos meg. På samme tidspunkt begynte jeg med hudkrem, renseprodukter og andre produkter som tar knekken på kviser fra serien Burt's Bees. Har ikke hatt så fin hud siden før puberteten :)

Anonymous poster hash: 5b5ce...3f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...