Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #1 Skrevet 15. desember 2014 Jeg trenger litt hjelp og motivasjon. Etter jul SKAL jeg kutte ut alt sukkerholdige matvarer som sjokolade, godteri, kaker osv for å kickstarte et sunnere kosthold. I graviditeten og permisjonen nå har det blitt altfor mye av det. Nå er det 3 mndr siden fødsel, og etter jul SKAL jeg tilbake til normalen og da helst med en liten kickstart der jeg dropper alt av godteri for en periode. Mine spørsmål til dere som har gjort dette, altså total sukkerstopp: Hvor lang tid tok det før søtsuget slapp taket? Hvordan klarte du deg gjennom det verste søtsuget? Hvor lenge hadde du sukkerstopp og hvilken virkning hadde det på vekten? Takk for litt råd og motivasjon 😊 Anonymous poster hash: ab70b...841
beef sister Skrevet 15. desember 2014 #2 Skrevet 15. desember 2014 Jeg spiser sukker i perioder, men holder meg for det meste unna. Nå er det aldri slik at jeg er sukkeravhengig, men tanken/lysten på sukker, den slipper ganske raskt. To uker, vil jeg si. Det har aldri vært problematisk å komme seg gjennom søtsuget, så lenge jeg har sørget for å ha jevnt blodsukker (altså ikke gå rundt sulten). Jeg spiser ikke frukt/bær når jeg avvenner kroppen fra sukker heller, egentlig spiser jeg ikke frukt i perioder hvor jeg heller ikke spiser sukker, men bær spiser jeg i mengder. Vekt har det ikke hatt noen virkning på, men det har utelukkende vært fordi det ikke har vært ønskelig, for ellers vil det nok ha en fin virkning for de fleste, hvis de vanligvis stapper i seg ukontrollerte mengder med sukker. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #3 Skrevet 15. desember 2014 Etter et par uker synes jeg det har blitt en vane og tenkte ikke så mye over det lenger. Men søtsuget slipper aldri taket. Hver dag har nye fristelser. Men etter et par mnd uten sukker fikk jeg veldig vondt i magen hvis jeg spiste noe med sukker. Jeg levde sunt ellers også og gikk ned 1 kg i uka. Anonymous poster hash: e9aed...2d3
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #4 Skrevet 16. desember 2014 Min kropp er vanskelig å avvenne på sukker om jeg spiser karbo. Da går jeg med konstant sug. Men det har fungert godt å spise lavkarbo en tre ukers tid, for deretter å gjeninnføre de sunne grove karbo-kildene. Jeg holder meg unna både sukker og hvitt mel, fordi den ene trigger den andre... Anonymous poster hash: abe8e...020
Serepta Skrevet 16. desember 2014 #5 Skrevet 16. desember 2014 En liten uke med sug/savn. Kuttet også alt av kunstig søtning, og spiste mindre karbohydrater + et par andre ting. Gått ned ti kg på litt over 2 mnd Når suget er som verst, bare hold ut. Ikke putt noe i munnen, rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2014 #6 Skrevet 16. desember 2014 Gikk ned 17 kg ved å trene og kutte sukker. Anonymous poster hash: 9ab88...39e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå