Gå til innhold

Spør her inne også.. Ang sønnen min..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nydelig liten gutt på snart 4. Aktiv, leken, med på alt og stortrives med det meste.

Var...

Hver dag i godt over 1 mnd(!) er han så trøtt! Slapp og sliten. Klager over at han er sliten hele tiden.... Henter i bhg kl15.15.30. Sovner tvert i bilen, hvis jeg ikke vekker han til barne tv sover han gjerne til morgenen etter. ( han sovnet aldri slik før).

Sovner gjerne på vei til bhg (5 min kjøre). Og må lempes over til de ansatte så han kan halvsove litt på fanget dems. De ser jo at dette ikke er likt han. Var hos legen for ca en Mnd siden i forb. Med halsen, nevnte det men det blir fort snakket bort av lege feks om at alle blir sliten etter bhg.

Så jeg slo meg til ro med dette...

Men jeg klarer ikke slå meg til ro med det!

Han spiser greit til frokost og lunsj, all varmmat feks spiser han nesten ikke lenger.... Orker ikke.. Ingenting !

Skal ringe legen imorgen tidlig og spørre om å få en time samme dag, samt holde han hjemme imorgen ( fordi jeg kan...) .

De har prøvd å legge han i bhg, men da vil han liksom ikke. Og han leker fint i bhg, men sluttet nesten å leke hjemme osv for skal sove.... Og sove.... 😳

Anonymous poster hash: 6531f...c8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få tatt blodprøver og sjekk jern, b12 og d-vitamin iallefall. Håper han blir fort bedre :)

Anonymous poster hash: f1191...112
Skrevet

Jeg synes ikke dette høres normalt ut, bra du skal kontakt legen. Hør på magefølelsen din, og krev en skikkelig undersøkelse av gutten din. God bedring!

Skrevet

Stå på ditt og sørg for at det blir tatt på alvor.

Du kjenner barnet best, magefølelsen skal en høre på!!

Skrevet

Høres ut som en jeg kjenner som hadde borreliose. Har dere vært i områder med flått? Jeg ville fått testet for dette og andre relevante sykdommer, det høres ikke normalt ut.

Anonymous poster hash: fe965...ff2

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Han er god til å fortelle hvordan han har det og han sier jo selv han er slapp, sliten, vil soooove. Og er vi ute , uansett hvor hva osv så vil han hjemme. Se på tv i sofaen osv. Alt livet hans er liksom.... Stoppet opp...

Ikke sikkert jeg får legetime så fort Pga "bare" det men jeg prøver . Han er veldig glad for både legen og bare være hjemme.......

Skrevet

Høres ut som en jeg kjenner som hadde borreliose. Har dere vært i områder med flått? Jeg ville fått testet for dette og andre relevante sykdommer, det høres ikke normalt ut.

Anonymous poster hash: fe965...ff2

Ikke vært i områder med flått osv. Smører han morgen og kveld over hele kroppen og det har ikke vært noe uvanlig noe som helst sted ... Syns selvsagt det er litt ekkelt hele greiene for ja i starten tenkte jeg som alle andre og sa det er Pga lange dager i bhg osv, men nå er det på en måte en følelse av noe mer. De siste dagene har jeg levert han halvsovende( som prøver å sove), over til de ansatte og der har han blitt. Ikke sagt Hade, ikke brydd seg ...

Skrevet

Få det undersøkt. Gå privat om nødvendig.

Men jeg tenkte på en ting, har han akkurat kuttet dagsøvnen kanskje? Mine barn var  tidvis trøtte etter barnehagen det første året etter at de kuttet dagsøvnen. De sluttet vel ved 3,5 års alder tror jeg. Nå på vinteren blir man ofte trøttere også, det er jo gjerne mørkt når man henter i barnehagen, om ikke nesten. 

Anonymous poster hash: de088...fa6
Skrevet

Vår 2 åring har vært sånn i høst, ikke fullt så kanskje ikke fullt så ille. Vi har nå fått påvist d vitamin mangel. Startet på d vit i dag, så håper vi det kommer seg!

Anonymous poster hash: 6f67e...679

Skrevet

Nei han sluttet med soving i våres, så det er noe som har kommet i august/sept men forverret seg slik at man ser d kraftig nå.... Desverre..

Håper det bare er no vitamin mangel osv..

Skrevet

Er sikker på at du får time hos legen raskt. Ring i morgen og smør heller tjukt på enn for lite, så han får komme raskt inn for blodprøver. Dette er ikke normalt.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 5e813...4de

Skrevet

Lillesnupp har vært sånn en periode nå. Hun er tre, og det kommer typisk med ørebetennelse. Gråter også en del i tillegg, eller trasser. Tar seg ikke til ørene eller noe annet, men var vært sånn de siste to gangene nå. Håper dere finner ut av det :-)

Anonymous poster hash: b8d38...e12

Skrevet

Hei. Snuppa var slik i våres . Hun ble mer og mer trøtt og sliten. Hun fikk streptokokker og orket ikke å gå 3 skritt engang. Det ga seg ikke når hun hadde blitt frisk fra det.Hun var vanligvis meget aktiv!! Jeg var kjempebekymret og dro til legen og fikk tatt blodprøve.Jeg sa tydelig at jeg var meget bekymret for henne, at hun ikke var slik til vanlig. Det viste seg at hun hadde kraftig jernmangel med jern på 3. Snakk med lege om å ta blodprøve , det er viktig hvis han er trøtt og slapp .Vær tydelig på at du er veldig bekymret. Viktigste er å finne ut hva som er galt , og tror det er viktig med blodprøver i dette tilfellet ! Lykke til og oppdater gjerne hvordan det går med dere:)

Skrevet

Takk så mye for svar! Har fått time til legen idag, så da får vi se hvordan det går! Oppdaterer jeg vettu:)

Skrevet

Gutten min og var mye trøtt, spise dårlig og hadde mye vondt i magen. Da var det mangel på jern. Lykke til hos legen i dag!

Anonymous poster hash: 2cc22...cc0

Skrevet

Da ble det tatt noen glass med blodprøver og hun var heeeelt enig med at å sove 4timer dagtid og hele natten var noe drøyt . Han sovnet nesten på bordet hennes...

Så da er det bare å vente og se 😳en uke ca.... Man føler lett på det

Skrevet

Uff, skjønner at du blir bekymret. Bra at dere ble tatt på alvor nå. Håper dere får svar raskt og at det holder med litt vitaminer eller jerntiilskudd. Klem til deg!

Skrevet

Takk! Ja, føler på bekymringen, men får bare satse på at det er litt vitaminer som må inn!:)

Skrevet

Regner med du gir tran og mulitivitaminer? Leverpostei med juice til?

Anonymous poster hash: 9e409...ebf

Skrevet

Sånn var vår. Når han var tre kunne han sove til 14 tiden om vi ikke vekket han. Han satt ofte å sov på trappa i barnehagen når han ble hentet. Og han hadde veldig korte dager. Til slutt ble han sjekka og det viste seg at han hadde store mandler og hadde masse pustestopp om natta. Han veide 11 kilo da han var 3 år. Opererte de vekk og ble en ny gutt!

Anonymous poster hash: 3bc99...458

Skrevet

Sånn var vår. Når han var tre kunne han sove til 14 tiden om vi ikke vekket han. Han satt ofte å sov på trappa i barnehagen når han ble hentet. Og han hadde veldig korte dager. Til slutt ble han sjekka og det viste seg at han hadde store mandler og hadde masse pustestopp om natta. Han veide 11 kilo da han var 3 år. Opererte de vekk og ble en ny gutt!

Anonymous poster hash: 3bc99...458

Han skal operere mandlene på nyåret faktisk, men legen nevnte ikke no slik.

Ja gir tran, har ikke gitt multivitaminer.

Glad i nypresset appelsinjuice

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...