Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #1 Skrevet 15. desember 2014 Har gått til kiropraktor noen uker nå for å få hjelp med smerter i rygg, hofter og bein som mest sannsynlig stammer fra graviditet/bekkenløsning/fødsel.. Men i dag ville han ikke behandle mer, fordi jeg ikke har hatt noen effekt.. Må vente på MR Men hva hvis MR ikke viser noe.. Hva gjør jeg da? Begynner å bli oppriktig redd for at ingen kan hjelpe meg.. :/ Anonymous poster hash: 0d14a...d85
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #2 Skrevet 15. desember 2014 Naprapat! Venninnen min hadde slitt med bekkenet i 5 år etter fødsel og vært hos både manuellterapeut, fysioterapeut og kiropraktor, men den som hjalp henne var en naprapat. Anonymous poster hash: 0c5d8...e66
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. desember 2014 #3 Skrevet 15. desember 2014 Har du ikke fått noe øvelser du skal gjøre hjemme? Kiropraktoren min er dyktig, men problemene kommer tilbake gang på gang. Nå har jeg bedt om spesifike øvelser å gjøre, så da prøver jeg det (når jeg ikke er syk) Synes absolutt det hjelper bedre enn ren behandling!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #4 Skrevet 15. desember 2014 Skulle få øvelser etc.. Men det har jeg også fått før av fysioterapeut! Men det hjelper egentlig ikke det heller.. :/ Nå skulle han sette igang med behandling, og så skulle jeg liksom bli mye bedre og så skulle vi begynne et systematisk og ordentlig trenikgsopplegg.. Men siden jeg nå ikke blir noe bedre av behandlingene hans.. Egentlig heller verre.. Så ville han stoppe opp til etter MR.. Anonymous poster hash: 0d14a...d85
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #5 Skrevet 15. desember 2014 Du kan forsøke en manuellterapeut med kunnskap om bekkenleddsproblematikk. Det best dokumenterte tiltaket er trening av kjernemuskulatur som kan støtte opp de slærkete bekkenleddene. Anonymous poster hash: 5833d...ca7
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #6 Skrevet 15. desember 2014 Da syns jeg du skal høre på kiropraktoren din og avvente til etter MR. Det er fornuftig å få et bilde av hvordan kroppen din faktisk ser ut. Når du har vært til MR vil kiropraktoren din veilede deg videre med behandling-enten av han selv, eller om dette må behandles å annen måte. Anonymous poster hash: c5dcf...cf3
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #7 Skrevet 15. desember 2014 Refleksolog. Hadde det helt likt som deg. Ingenting hjalp før jeg oppsøkte refleksolog. Nå er jeg helt bra. Anonymous poster hash: 30fc7...548
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #8 Skrevet 15. desember 2014 Refleksolog. Hadde det helt likt som deg. Ingenting hjalp før jeg oppsøkte refleksolog. Nå er jeg helt bra. Anonymous poster hash: 30fc7...548 Har du virkelig trua på det? Studier viser jo at det har null effekt. På lik linje med healing, bønn, homeopati osv. Men det viser jo virkelig at placeboeffekten finnes. Anonymous poster hash: c8326...0d3
ærlig talt Skrevet 15. desember 2014 #9 Skrevet 15. desember 2014 Jeg prøvde også kiropraktor pga smerter i hofte/bekken etter 2 svangerskap og 1 heftig bekkenløsning. Kiropraktikk hjalp ingenting da det viste seg at jeg har kronisk betennelse i piriformis. Du kan google det og se om det stemmer på deg. Jeg satte flere kortisonsprøyter uten effekt, men hadde noe effekt av trykkpunktsmassasje hos fysioterapeut. Nå holder jeg det i sjakk ved trening og spesielt slyngetrening. Jogging er fyfy, det er hardt for bekkenet og trigger betennelsen. Kiropraktikk hjelper ikke på betennelser, så kan være greit å finne ut om du har det i bekkenområdet Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #10 Skrevet 15. desember 2014 Healer Anonymous poster hash: ff809...b34
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #11 Skrevet 15. desember 2014 Refleksolog. Hadde det helt likt som deg. Ingenting hjalp før jeg oppsøkte refleksolog. Nå er jeg helt bra. Anonymous poster hash: 30fc7...548 Har du virkelig trua på det? Studier viser jo at det har null effekt. På lik linje med healing, bønn, homeopati osv. Men det viser jo virkelig at placeboeffekten finnes. Anonymous poster hash: c8326...0d3 Jeg har blitt frisk av sykdom og skader med både healing og homeopati, det samme har dyr og småbarn i familien. Så si hva du vil om placeboeffekt, men jeg vil gjerne høre hvordan du mener at dyr og småbarn forstår konseptet placebo og medisinering når de ikke engang forstår hva de får eller at de får det. Anonymous poster hash: ec4ba...5a2
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #12 Skrevet 15. desember 2014 Jeg prøvde også kiropraktor pga smerter i hofte/bekken etter 2 svangerskap og 1 heftig bekkenløsning. Kiropraktikk hjalp ingenting da det viste seg at jeg har kronisk betennelse i piriformis. Du kan google det og se om det stemmer på deg. Jeg satte flere kortisonsprøyter uten effekt, men hadde noe effekt av trykkpunktsmassasje hos fysioterapeut. Nå holder jeg det i sjakk ved trening og spesielt slyngetrening. Jogging er fyfy, det er hardt for bekkenet og trigger betennelsen. Kiropraktikk hjelper ikke på betennelser, så kan være greit å finne ut om du har det i bekkenområdet Lykke til! Når jeg leser om denne tilstanden så ser jeg jo at mye stemmer.. Men jeg ser også at ingen undersøkelse som feks MR kan bekrefte diagnosen + at det er en omdiskutert diagnose.. Hvordan fikk du diagnosen? Anonymous poster hash: 0d14a...d85
ærlig talt Skrevet 15. desember 2014 #13 Skrevet 15. desember 2014 Jeg prøvde også kiropraktor pga smerter i hofte/bekken etter 2 svangerskap og 1 heftig bekkenløsning. Kiropraktikk hjalp ingenting da det viste seg at jeg har kronisk betennelse i piriformis. Du kan google det og se om det stemmer på deg. Jeg satte flere kortisonsprøyter uten effekt, men hadde noe effekt av trykkpunktsmassasje hos fysioterapeut. Nå holder jeg det i sjakk ved trening og spesielt slyngetrening. Jogging er fyfy, det er hardt for bekkenet og trigger betennelsen. Kiropraktikk hjelper ikke på betennelser, så kan være greit å finne ut om du har det i bekkenområdet Lykke til! Når jeg leser om denne tilstanden så ser jeg jo at mye stemmer.. Men jeg ser også at ingen undersøkelse som feks MR kan bekrefte diagnosen + at det er en omdiskutert diagnose.. Hvordan fikk du diagnosen? Anonymous poster hash: 0d14a...d85 Jeg fikk diagnose etter at kiropraktor og fastlege undersøkte piriformis med å klemme på den. Kun svak trykking gjorde kjempevondt. Legen lurte på hvor lenge jeg hadde hatt denne smerten og jeg svarte 3-4 år. Han sa at jeg sannsynligvis da måtte regne med en kronisk tilstand siden jeg hadde gått så lenge med det. Kortisonsprøyte ble tatt 3 ganger uten effekt, og da fikk jeg beskjed om at betennelsen er kronisk, men kan dempes med riktig trening. Jeg bruker ingen medisiner. Jeg kjenner det godt om jeg løper mer enn 5 minutter. Da brenner det i piriformis og jeg får smerter rundt bekken og av og til "lyn" ned i bekkenet. Jeg er utredet i "hue og rævva", så det er ingenting annet fysisk galt med meg Og du har rett i at MR ikke viser betennelser i piriformis.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2014 #14 Skrevet 15. desember 2014 Jeg prøvde også kiropraktor pga smerter i hofte/bekken etter 2 svangerskap og 1 heftig bekkenløsning. Kiropraktikk hjalp ingenting da det viste seg at jeg har kronisk betennelse i piriformis. Du kan google det og se om det stemmer på deg. Jeg satte flere kortisonsprøyter uten effekt, men hadde noe effekt av trykkpunktsmassasje hos fysioterapeut. Nå holder jeg det i sjakk ved trening og spesielt slyngetrening. Jogging er fyfy, det er hardt for bekkenet og trigger betennelsen. Kiropraktikk hjelper ikke på betennelser, så kan være greit å finne ut om du har det i bekkenområdet Lykke til! Når jeg leser om denne tilstanden så ser jeg jo at mye stemmer.. Men jeg ser også at ingen undersøkelse som feks MR kan bekrefte diagnosen + at det er en omdiskutert diagnose.. Hvordan fikk du diagnosen? Anonymous poster hash: 0d14a...d85 Jeg fikk diagnose etter at kiropraktor og fastlege undersøkte piriformis med å klemme på den. Kun svak trykking gjorde kjempevondt. Legen lurte på hvor lenge jeg hadde hatt denne smerten og jeg svarte 3-4 år. Han sa at jeg sannsynligvis da måtte regne med en kronisk tilstand siden jeg hadde gått så lenge med det. Kortisonsprøyte ble tatt 3 ganger uten effekt, og da fikk jeg beskjed om at betennelsen er kronisk, men kan dempes med riktig trening. Jeg bruker ingen medisiner.Jeg kjenner det godt om jeg løper mer enn 5 minutter. Da brenner det i piriformis og jeg får smerter rundt bekken og av og til "lyn" ned i bekkenet. Jeg er utredet i "hue og rævva", så det er ingenting annet fysisk galt med meg Og du har rett i at MR ikke viser betennelser i piriformis. Hvor trykker klemmer man? Anonymous poster hash: 0d14a...d85
Gjest ronja røverdatter Skrevet 15. desember 2014 #15 Skrevet 15. desember 2014 Jeg ville ikke ha tatt noe mer behandling før MR, selv om det er en sjanse for at MR'n ikke viser noe.
ærlig talt Skrevet 15. desember 2014 #16 Skrevet 15. desember 2014 Jeg prøvde også kiropraktor pga smerter i hofte/bekken etter 2 svangerskap og 1 heftig bekkenløsning. Kiropraktikk hjalp ingenting da det viste seg at jeg har kronisk betennelse i piriformis. Du kan google det og se om det stemmer på deg. Jeg satte flere kortisonsprøyter uten effekt, men hadde noe effekt av trykkpunktsmassasje hos fysioterapeut. Nå holder jeg det i sjakk ved trening og spesielt slyngetrening. Jogging er fyfy, det er hardt for bekkenet og trigger betennelsen. Kiropraktikk hjelper ikke på betennelser, så kan være greit å finne ut om du har det i bekkenområdet Lykke til! Når jeg leser om denne tilstanden så ser jeg jo at mye stemmer.. Men jeg ser også at ingen undersøkelse som feks MR kan bekrefte diagnosen + at det er en omdiskutert diagnose.. Hvordan fikk du diagnosen? Anonymous poster hash: 0d14a...d85 Jeg fikk diagnose etter at kiropraktor og fastlege undersøkte piriformis med å klemme på den. Kun svak trykking gjorde kjempevondt. Legen lurte på hvor lenge jeg hadde hatt denne smerten og jeg svarte 3-4 år. Han sa at jeg sannsynligvis da måtte regne med en kronisk tilstand siden jeg hadde gått så lenge med det. Kortisonsprøyte ble tatt 3 ganger uten effekt, og da fikk jeg beskjed om at betennelsen er kronisk, men kan dempes med riktig trening. Jeg bruker ingen medisiner.Jeg kjenner det godt om jeg løper mer enn 5 minutter. Da brenner det i piriformis og jeg får smerter rundt bekken og av og til "lyn" ned i bekkenet. Jeg er utredet i "hue og rævva", så det er ingenting annet fysisk galt med meg Og du har rett i at MR ikke viser betennelser i piriformis. Hvor trykker klemmer man? Anonymous poster hash: 0d14a...d85 Under korsryggen.. Øverst på rumpa og litt utover. For min del kan man knapt ta på området når betennelsen er i full blomst. Vanlig massasje der er til vanlig helt utelukket, da dette også gjør vondt på gode dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå